/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Java version problemer på KoV
Fra : Terat
Vist : 855 gange
100 point
Dato : 18-08-07 21:56

Hej med jer

Både min mor og jeg er flittige bruger af komogvind, som så mange andre herinde også er, og har også problemer med java, dog på en anden måde en andre.
Jeg har været ved at følge de forskellige råd som folk har skrevet i de andre tråde, men det har desværrer ikke virket.

Problemet går ud på, at jeg godt kan spille de forskellige spil (har ikke stødt på nogen som ikke kan spilles endnu), men lige så snart man vil lukke det pågældende spil, så lukke den hele browseren, så man skal starte forfra. Når det sker, så laver den også en tekst fil på skrivebordet, hvor den melder forskellige fejl/bugs, jeg kan desværrer ikke tyde hvad der står, da jeg ikke kender til den slags ting.

Når jeg laver en computertest på komogvind, så komme den op med følgende info.:

Javascript: Aktiveret Ok
Javascript version: 1.6 Ok
Java: Aktiveret Ok
Java version: 1.1.4 Mislykkedes
Java producent: Microsoft Corp. Mislykkedes

Og det forstår jeg ikke.
Jeg har været ved at afinstallere alle java versioner, genstartet computer, nulstillet internet indstillinger og derefter geninstalleret den nyeste version af java. Java(TM) RE 6 Update 2.

Jeg håber der er nogen som kan komme med nogle råd, eller evt. selv har prøvet ligende problem, som kan hjælpe mig med at ordne dette, da jeg har brugt flere dage på at finde ud af det.

Håber i kan hjælpe mig.

Med venlig hilsen
Thomas Aka Terat

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 18-08-07 22:21

hvor henter du java?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-08-07 22:56

Hej.
Jeg har prøvet det samme på KOV.Det hjalp da jeg slettede Cookies.Hvis dette ikke hjælper,så kontakt en admin

Kommentar
Fra : Terat

Dato : 19-08-07 00:10

Hej med jer

Jeg har hentet java på den side som KoV har henvist til, da jeg slet ikke kunne finde rundt på java.sun.com
Jeg har også forsøgt at slette mine cookies, men det hjalp heller ikke noget.
Jeg har også forsøgt at kontakte en admin, men jeg kan hverken kontakte dem via messenger da man skal være vip medlem, og jeg kan heller ikke gøre det igennem chatten i de forskellige spil, da de aldrig har virket ordenligt for mig.

Håber stadigvæk at der er nogen som har nogle råd der kan hjælpe.

Med venlig hilsen
Thomas Aka Terat

Kommentar
Fra : dior

Dato : 19-08-07 00:22

Kan ikke forstå du ikke kan skrive til admin selv om du ikke er vip..Har du så en ven der er vip?Så kan du bede vedkommende om at skrive,og stille spørgsmålet..Eller prøv at logge dig ind på Firefox.Der er sider jeg slet ikke kan logge ind på når jeg bruger Explorer,men så kan jeg når jeg bruger Firefox..Måske det er løsningen?Håber det for dig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-07 02:38

Citat
Jeg har været ved at afinstallere alle java versioner
... du gør klogt i netop at afinstallere gamle versioner og så hente nyeste version.
Husk at tømme cachen - også i IE

Kommentar
Fra : fulla

Dato : 19-08-07 08:36

Hej Terat

Vi har haft de samme problemer her på 2 omputere. Vi har prøvet alt - også at geninstallere alt forfra på den ene computer. Efter den operation har jeg allerede 2 txt-filer på skrivebordet.
Sommetider får vi også en meddelelsesboks om en exe-fil der forårsager fejl - med efterfølgende mulighed for at indrapportere til microsoft. Selv om vi siger jo til det, sker der ikke noget.

Jeg har overvejet om det kan være firewallen, som giver problemer. Vi kører med TDC-sikkerhedspakke (norman) Gør du også det???

Kommentar
Fra : Terat

Dato : 19-08-07 14:08

Hej med jer

Til Dior: Jeg har forsøgt med Firefox nu, og det er det samme problem. Dog når jeg køre computertesten på deres side, så siger den at jeg har den nyeste installeret og godkendt det hele. Jeg kender desværre ikke nogen som er VIP på KoV.

Til Miritdk: Det har jeg allerede gjort, da det stod i en anden tråd, + at tømme cachen også.

Til Fulla: Jeg havde godt set din tråd, men ville ikke begynde at blande min problem ind i det også, derfor startede jeg denne tråd. Jeg har dog ikke gået så drasktisk til værks som du har, med at formatere og geninstallere på ny. Du skriver at du får en tekstfil på skrivebordet, det gør jeg også, dog får jeg ikke nogen meddelse så man kan sende en fejlrapport til microsoft. Ang din firewall, så bruger jeg kun xp's egen, og AVG som antivirus, og der har aldrig være noget problem med de 2 ting.

Det kan godt ende med at jeg bliver så tosset på det hele at jeg vil forsøge at formatere og geninstallere det hele fra ny af. Dog ser jeg dette som en udfordring, da det burde kunne lade sig gøre at finde fejlen, på en eller anden måde.

Kom endelig med flere råd, det kan være vi er heldig og finder årsagen lige pludselig

Med venlig hilsen
Thomas Aka Terat

Kommentar
Fra : dior

Dato : 19-08-07 15:47

Citat
Til Dior: Jeg har forsøgt med Firefox nu, og det er det samme problem. Dog når jeg køre computertesten på deres side, så siger den at jeg har den nyeste installeret og godkendt det hele. Jeg kender desværre ikke nogen som er VIP på KoV.
Det kan måske tænkes at der er fejl på KOV?Prøv og log dig ind senere,og hvis det så stadig ikke lykkes,så prøv og genstart din pc.Det kan være du er heldigTit når noget driller mig på pcén genstarter jeg,bare liiiige for at prøve,og faktisk hjælper det tit.Håber det lykkes for dig også på et tidspunkt

Kommentar
Fra : Terat

Dato : 19-08-07 16:47

Hey

Tjaa Dior, jeg ved ikke hvad der sker, men jeg har også forsøgt at genstarte computeren op til flere gange, men det ændre ikke på det. Som du siger, så kan det jo godt være KoV som har en eller anden fejl.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 19-08-07 19:05

Hey Terat.
Det er muligt det er KOV der har fejlen.Så er der ikke så meget andet at gøre,end at vente og se

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 19-08-07 20:52

har du prøvet at hente fra www.sun.com ??? der er et link lige når du kommer ind hvos der står download Java

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 19-08-07 20:54

ups de har opdateret siden.. her er et link til download sieden http://www.java.com/en/download/index.jsp

Kommentar
Fra : Terat

Dato : 19-08-07 23:20

Ja Chrazqx, det er den side jeg har hentet java fra, og den siger også jeg har den nyeste installeret.

Kommentar
Fra : chrazqx

Dato : 20-08-07 19:09

ok så kan jeg nok ik hjælpe

Kommentar
Fra : sanne6

Dato : 10-09-07 16:58

hej
jeg har samme problem når jeg spiller på kov.....har du fundet ud af noget siden sidst der er jo gået et stykke tid
vh sanne

Annuller spørgsmålet
Fra : Terat

Dato : 16-09-07 10:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål