/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hvidt klumpende kattegrus.
Fra : dior
Vist : 1550 gange
50 point
Dato : 18-08-07 21:11

Godaften
Nu håber jeg på et godt råd igen.Da én af mine kære katte,blev aflivet pga. sygdom for en måned siden,besluttede jeg mig for at få en ny lille killing.Denne gang en Hellig BirmaEn lille dreng på 14 ugerDa denne race har fine hvide poter,der gerne skal blive ved med at være hvide,efterlyser jeg hermed noget hvidt klumpende kattegrus.Normalt bruger jeg Classic Extreme,men jeg syntes det er begyndt at støve ret så meget.Ikke kun når jeg tømmer bakkerne,og hælder nyt i,men også hvis bare jeg skal fjerne "klumperne".Det støver op på vandhaner,skabe osv.!!Er der nogle af jer der har god erfaring inden for dette område?Da jeg skal have 10 sække pr. gang(á ca. 15 liter),skal det være noget jeg kan købe på nettet,og få bragt hjem.Og det skal være en dansk side.Et sproggeni bliver jeg aldrigPriser ønskes også meget gerne.Jeg har lige forsøgt med en pose Pet Shop,men det er jeg ikke helt tilfreds med,selv om det ikke støver.Der må også findes noget der er billigere end Extreme Classic,som jeg plejer at give 129 kr. for,for en pose med 15 liter.(Jeg får rabat fordi jeg køber så meget pr. gang)Håber på et par gode råd

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 21:37

hej dior - har du prøvet catsan ???? Det er hvidt - har deovirkning og støver ikke - men er lidt dyrt i anskaffelse - dog ikke i brug

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 21:39

åhh jeg smelter - er det en siam du har på billedet - eller delvist ??????

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-08-07 21:47

Hej Mirit
Sjovt nok læste jeg et indlæg om kattegrus som du havde svaret på helt tilbage i 2004!Men da jeg læste at det ikke var klumpende..Så opgav jeg det.Det lød ellers godt.Nej,det er ikke en Siam.Det er en Hellig Birma.Du godeste.Jeg kan næsten ikke vente!!Jeg får ham først d.29 i denne måned!!Du kan se flere billeder af den lille prins Malik her:www.hotte.k-nettet.dk Glæder mig bare heeeeelt vildt!!

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-08-07 21:49

Prisen er ikke det ALLER vigtigste,men selvfølgelig vil det ikke gøre noget hvis det er billigere end Extreme Classic

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 21:52

sorry så du havde skrevet det forkert - du må indrømme at babyen der ligner en siam - burma er heldigvis også helt vidunderlige Kiggede lige ind og så det rigtige foto - han er da bare såååååååååå dejlig - held og lykke med ham

catsan klumper på en anderledes måde - hvis der er meget vådt klumper det og er lige til at fjerne - hvis det blot er en sjat kan du blot ryste bakken og lugten er væk - og jeg mener væk - har katten gjort stor lægger det sig omkring og fjerner lugt med det samme - jeg har aldrig haft noget bedre - og især til killing er det helt unikt - prøv dog - det skader ikke

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-08-07 21:54

Og ja,det er min lille Hellige Birma jeg her bruger som profilbillede.Han er bare så køn!!Og det er så svært at vente til det bliver d.29!Min katteopdrætter har stadig en hunkilling til salgwww.dream-maker.dk
Jeg ville gerne have købt den også,men skal tænke på både pengepung og plads..Men fristende er det jo..Den er også vildt sød

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 21:55

Citat
sorry så du havde skrevet det forkert
... nå glem forkert - der skulle have stået foroven -

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 21:58

åhhhh altså - ikke lokkke bliver jo helt ude af de når jeg ser killinger øøøøj hvor er de altså søde - *SUK*

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-08-07 22:02

Skrev jeg forkert??Det helt rigtige er at det er en Hellig Birma..En Burma er en helt anden race,men også dejlige!!Var du inde på min hjemmeside og se ham?Jeg er bare helt salig..Og som jeg skrev til min søde opdrætter:Det er meget bedre end at være forelsketJeg kan slet ikke beskrive hvor meget jeg glæder mig!!Og min katteopdrætter er så sød.Hun sender hver uge billeder/videoklip af guldklumpen,og skriver at der helt sikkert går tudemarie i det når hun skal aflevere ham.Og jeg vil tude af bar glæde!!Det er første gang hun skal aflevere et kuld..Det bliver en hård,men dejlig dag!

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-08-07 22:05

Tror du skal være hurtig hvis du gerne vil have den sidste killing..Så kan hun tage den med til dig samme dag!!Den er neutraliseret,øremærket,vaccineret,dyrlægekontrolleret,og alt er i orden.
Jeg tror da ikke jeg har skrevet Burma i starten..eller har jeg? *gg* Er lidt rundt på gulvet pt. så jeg vrøvler nok mere end jeg plejer..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-08-07 22:09

Hvor køber du det CATSAN henne?Kan man mon få det bragt til døren?Det skader nok ikke at prøve

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-08-07 22:10

Hmm..Er du nu ved at svømme helt væk over den lille killing der stadig er til salg?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 22:11

advarsel der går altid chat i diors tråde

nope du skrev ikke forkert dior - jeg skrev forkert - to gange oven i købet - burde vel egentlig også læse hvad jeg selv skriver.

Ihh jeg kan godt forstå du glæder dig - jeg savner min men kan ikke lige finde ud af det - vil egentlig gerne have kat igen - men der er så mange men´er - så tager den med ro lige pt. (flyttetanker)

BTW har jeg to gange haft besøg af killinger fra et kuld der vist var blevet direkte smidt ud - første gang var det min datter der nærmest fik den kylet lige forbi snuden og så tog den med - anden gang fandt jeg selv - og det var russian blue killnger - den første kom til dyrenes beskyttelse og har fået et godt hjem(dyreværns sag) - den anden fik heldigvis et hjem med det samme og har det fint nu - afskyelige mennesker der bare smider killinger ud - uffff.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 22:13

catsan kan du få i de fleste supermarkeder - har lagt mærke til statoil også har det - ved ikke om det kan bringes til døren - men du skal faktisk heller ikke bruge de helt store portioner.

OM jeg er ved at svømme helt væk over den killing - jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa - men lader det blive der

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-08-07 22:22

Ups ja...Du har ret i at der tit går chat i det jeg skriver,men nogle gange er det svært bare at holde sig til emnetIsær når man er så glad for noget..Jeg tror da at vi bliver tilgivet,for dem der har kat(te) véd jo hvor skør man erKan bestemt godt forstå du savner din!!Jeg savner bestemt også Sjila!Tro mig..Det er gået lidt ud over helbredet,men det skal nok hjælpe når jeg får MalikJeg véd at en Hellig Birma let kan omstille sig,mht. flytning,så der er ingen undskyldningHvis du skal flytte i hus,vil en løbegård være perfekt..
Uh,der er så mange grusomme historier om folk der mishandler forsvarsløse dyr!!Jeg kan blive så harm over sådan noget!!Jeg fatter ikke denne ondskab!!

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-08-07 22:32

Jow Mirit..Jeg skal bruge store portioner..Jeg har jo 5 katte,og så bliver der brugt en hel del grusVéd ikke engang om der er en Statoil i min by.Det véd du nok bedre end mig..Jeg har jo ikke bil..Jeps,den killing kan man da kun svømme helt væk over..Ville gerne have den også..men jeg må jo sætte en grænse...Men min opdrætter vil jævnligt få killinger,så du kan jo holde øje med hendes hjemmesideMalik er meget køn,og brunmasket.Og den har et super temperament!Håber at finde det helt rigtige grus,for det jeg bruger nu er ikke så godt,dvs. jo,det er det,bortset fra at det støver vildt meget,og er en smule dyrt i brug

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-08-07 22:48

Da du er den eneste der er kommet med et råd,får du lidt point

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-08-07 22:50

Og tak for detDer sker jo ikke noget ved at prøve det,vel??

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-08-07 22:50

Håber liiige på en lille hilsen..

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 50 point
Dato : 18-08-07 23:00

sorry - jeg skulle lige finde en oplysning til dig

hvis du muligvis kan få leveret i store portioner vil det jo være godt - så prøv at ringe til

forbruger kontakt
msterfoods A/S
ørestads boulevard 67
tlf 43245100

de vil oplyse alt du kan ønske om din kat og især oæm catsan

det støver ikke - jeg ved det for jeg brugte det

held og lykke med prins malik

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-08-07 23:01

Enten er Mirit faldet i søvn over alt mit skriveri,eller også drømmer hun bare om små dejlige Birmamislinger"Ses" igen i morgen..Sov dejligt

Godkendelse af svar
Fra : dior

Dato : 18-08-07 23:07

Tak for svaret miritdk.Ingen grund til at undskylde..Jeg er kun meget glad for din hjælp!!Du har gjort et godt stykke arbejde!Jeg vil ringe dertil på mandag!Og jeg véd det kun kan komme til at gå godt med min lille prins!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 23:09

klart det går godt med en god kattemor

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 23:10

Citat
msterfoods A/S
der skal stå mastefood A/S - her går det godt

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 23:11

OM IGEN.... MASTERFOOD A/S

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-08-07 23:12

Hmm..Noget gik galt..Jeg forhøjede pointene med 150..Men kan se at du kun fik de 50 jeg startede med...Men så må du bare have dem til gode til en anden gang...Nok ikke sidste gang vi kommer til at skrive sammen
Nat nat,og mange tak for hjælpen

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-08-07 23:15

Det er ok..Det er hermed rettetTak for det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 23:16

jamen dog - og så - det er ikke lige point det kommer an på - - kun godt hvis du får glæde af inputs

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 23:17

sov sødt mis dior (og nej det var ikke en stavefejl - mis var ment )

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-08-07 23:18

http://www.kandu.dk/spg108466.aspx spar dine point og skynd dig at annullere - det er slet ikke nødvendigt med de ekstra

Kommentar
Fra : dior

Dato : 18-08-07 23:45

Ej,véd godt de fleste er lige glade med point herinde,men det luner da alligevel en smuleHi hi..Den var meget god,den med mis diorParfumen hedder faktisk miss dior..Men nu ikke mere chat for nuTak,du må også sove dejligt,men jeg annulerer ikke..Skal bare liiige finde tråden igenHav det godt til vi "ses" herinde næste gang.Parfumen er forøvrigt min yndling,men det er jo så en helt anden snak..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-08-07 02:28

den har jeg også brugt engang den parfume - nå så henter jeg da din stædige een

lige kommet hjem og finder en puter der driller øv

Kommentar
Fra : dior

Dato : 19-08-07 20:44

Citat
lige kommet hjem og finder en puter der driller øv
Håber ikke din puter driller mere..Det er da næsten det værste der kan ske
Endnu engang tak for din hjælp

Kommentar
Fra : dior

Dato : 02-10-07 23:49

Hej.
Lovede vist at skrive når jeg prøvede noget nyt kattegrus.Jeg har prøvet med Catasan,men ikke én af dem ville gå i detSå nu er jeg gået tilbage til Extreme Classic,selv om det støver som bare pokker...Men her bestemmer misserne
Hilsen fra mis(s) dior