/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Audacity/Itunes
Fra : ipbirk
Vist : 651 gange
100 point
Dato : 24-07-07 14:23

Hej
Jeg har et problem med at afspille musik optaget med Audicity og afspille med Itunes, jeg mener det er noget med at der skal installeres noget´der hedder lan eller lam?? hvad er det og hvor får jeg det, og det ville være fint hvis der nogen vejledning med.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-07 14:33

Du skal sikkert gemme din musik som mp3 for at det skal kunne bruges i ITunes, dertil skal bruge Lame encoder: http://audacity.sourceforge.net/help/faq?s=install&item=lame-mp3 hent Lame og gem den et sted hvor du kan finde den, nu åbner du Audacity og i indstillinger finder der hvor du kan eksportere til mp3, derfra dirigerer du Audacity hen til lame_enc.dll som er filen du skal bruge for at eksportere til mp3, desværre bliver du sikkert nødt til at omdanne al din optagede musik, det er kun fremover at du gemmer som mp3, til omdannelsen vil jeg anbefale et andet program Super: http://www.filepedia.com/video_software/video_encoders/super.cfm/v2007_build_21 det vil simpelhen tage for lang tid at afspille og gemme igen med Audacity , jeg har ikke Audacity instaleret i øjeblikket så du kan ikke få en mere præcis vejlednig

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 24-07-07 16:28

Citat
Indsæt din tekst her

Kan du sige hvordan jeg bruger super sammen med Audacity og Itunes?

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 24-07-07 16:30

hej igen
Jeg tror jeg har lavet en fejl med citat, skal jeg ikke bare markere den tekst som jeg vil have citeret og derefter trykke på citat?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-07 16:48

For at tage det sidste først, når du vil indsætte en citat, så markerer du teksten du vil bruge og kopierer, sæt så markøren i skrive feltet her og tryk på mellemrum 2-3 gange så markøren kommer lidt ud, så højre klikker du og Sæt ind, derefter klikker du på ikonen Indsæt en citat i dit indlæg og vupti citat klammeren er sat omkring, vil du se om det er i orden før du klikker Send, så kan du få en prøvevisning ved at klikke på luppen oppe til højre, prøv nu det er nemt

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 24-07-07 16:54

Citat
Indsæt din tekst her

Kan du sige hvordan jeg bruger super sammen med Audacity og Itunes?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-07 16:55

Du skal ikke bruge Super sammen med Audacity, når du optager og gemmer musik, bliver musikken gemt i en mappe, din optagede musik er så i et format som ITunes ikke kan håndtere, der kommer Super (eller et andet konveterings program) ind, hvis du vil bruge Super så trækker du simpelhen dine musik filer ind i det grå felt forneden, en efter en, til slut klikker du på Encode og omdannelsen går i gang, Super kræver en lidt mere opfattende vejledning, så skriv lige om du vil bruge den til omdannelsen, så skriver jeg en manual om nogle timer, jeg har ikke tid lige nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-07 16:58

Det var en ommer prøv at læse min vejledning grundig igennem og brug luppen før du sender, for at se om det ser ud som det skal

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 24-07-07 17:07

Først om citat.
Jeg kopierer det jeg gerne vil sætte ind som citat, går derefter ned i feltet "SKRIV EN KOMMENTAR"
jeg højreklikker og sæt ind, derefter markerer jeg "INDSÆTET CITAT I DIT INDLÆG"

Men det må være noget der går galt for mig.

Jeg vil gerne optage musik med Audacity fra netradio, gemme det og derefter afspille med Itunes

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-07 17:09

Nu skal du være hurtig, jeg smutter et par timer om lidt, bruger du Firefox eller Internet Explorer ?

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 24-07-07 17:10

firefox

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-07 17:11

Citat
Firefox eller Internet Explorer
her på Kandu ikke noget om musikken, det kommer i aften

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-07 17:22

Citat
Firefox er også min foretrukne
men lidt besværlig at bruge med de forskellige ekstra muligheder, smiley og citat med mere, når du bruger Firefox så starter du med at klikke på ikonen Indsæt et citat, derefter skal du have slettet INDSÆT DIN TEKST HER og sætte din egen kopierede tekst ind i det meget lille mellemrum mellem klammerne, og et råd mere: Gør det først, hvis du skriver et langt indlæg og så klikker på Indsæt et citat, ja så slettes alt du har skrevet før luppen oppe over skrivefeltet virker også med Firefox, mit citat er ikke et citat, det er kun noget jeg har skrevet mellem klammerne efter at have slettet Indsæt din tekst her

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-07-07 20:25

Hej igen, jeg kan huske at jeg før har skrevet noget om Audacity, og gik mine gamle indlæg igennem, og hvad fandt jeg, et spørgsmål fra dig: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=95974 jeg gik og troede alle dine problemer var løst, nu bliver du nødt til at spørge meget detaljeret, så jeg forstår dig rigtig, som jeg forstår spørgsmålet, så kan du optage med Audacity, men har ikke Lame encoderen instaleret, derfor kan du ikke gemme musik i et format (mp3) som ITunes kan afspille, er det rigtig? Jeg skrev i mit første indlæg her lidt om hvordan du henter, gemmer og bruger Lame encoder, er det beskrevet så det kan forståes? Ellers fortæl nøjagtig hvad det er som kræver mere forklaring
Det jeg skrev om Super, spinger vi over lige nu, den er nævnt fordi jeg havde forstået spørgsmålet, som om du havde optaget noget og gerne ville have det lavet om så ITunes kan åbne det

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 25-07-07 07:08

Citat
Det jeg skrev om Super, spinger vi over lige nu, den er nævnt fordi jeg havde forstået spørgsmålet, som om du havde optaget noget og gerne ville have det lavet om så ITunes kan åbne det

Ovenstående er rigtig forstået.
Det er rigtigt at jeg har stillet spørgsmålet før, men jeg har i mellemtiden formatteret min harddisk og kunne ikke huske hvordan jeg fik lame, den har jeg fået installeret nu, men er interesseret at høre mere om Super

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 25-07-07 11:02

Glad for høre at du fik gang Audacity igen og kan eksportere til mp3, Super er et conveterings program som kan omdanne dine lyd og video filer til næsten enhver tænkelig format, linket til at hente Super i mit første indlæg er til en lidt ældre udgave af programmet og du vil blive gjort opmærksom på at du bruger en ældre udgave, hver gang du vil bruge Super, der klikker du bare på OK og kører videre med den, der er en udmærket hjælp med når du instalerer, men på engelsk og programmet er også engelsk sproget, for at vise dig lidt om hvordan den ser ud, har jeg taget et skærm billede som du kan se her: http://peecee.dk/?id=59311 læg mærke til at oppe til venstre, står der med rødt: Select the output container og nedenunder, mp3 (Audio only) det er der du bestemmer hvilken format du vil gemme i, her har jeg sat den til at gemme som mp3, for illustationens skyld har jeg sat nogle lyd filer ind i det grå felt forneden, det er wma filer som jeg vil have omdannet til mp3, du indsætter filer i feltet ved at højre klikke et tilfældig sted på Super og klikke på den øverste Add Multimedia Files, nu åbner en stifinder og du finder og åbner mappen med din musik, marker de filer du vil have omdannet (træk musemarkøren hen over med venstre muse tast holdt nede) når de ønskede er markeret klikker du på Åben, næst efter skal have valgt en mappe at gemme de nye mp3 filer i, igen højre klikker du et tilfældig sted, gå ned og klik på Secify The Output Folder Destignation, der vælger du en mappe at gemme i og klikker på Save Changes, nu er det kun at klikke på knappen Encode (Active files) det betyder at kun dem som er markeret med flueben i det grå felt vil blive omdannet, når du har klikket på knappen starter omdannelsen, er der mange filer så kan det tage lang tid, men du kan se i programmet hvor langt den er i processen.
Var det til at forstå ellers spørg mere

Kommentar
Fra : ipbirk

Dato : 25-07-07 12:17

Citat
Var det til at forstå [Nørd, i tvivl!] ellers spørg mere [Blink]

Det var supert, tak for hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : ipbirk

Dato : 25-07-07 12:18

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-07-07 12:29

Selv tak jeg håber du får gang i musikken