/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kun sort skærm?
Fra : Sygate
Vist : 377 gange
209 point
Dato : 23-07-07 10:55

Hvad kan det være der er gået galt.
Min harddisk var fyldt og jeg fik en advarselv fra Windows om at jeg skulle slette et eller andet.
Pludselig blev skærmen helt mærkelig og viste alle mulige underlige farver.
Jeg prøvede at genstarte mange gange, men skærmen er nu helt sort.
Der står Fujitsu Siemens på skærmen lige i starten, og man kan også få justeringsmenuen til skærmen frem.
Men andet kan man ikke se på skærmen.

Jeg har prøvet at genstarte i Safe Mode, det kunne jeg heller ikke. Fik at vide at det nok var f12 man skulle holde nede i starten. Jeg har prøvet at holde allesammen nede i starten, men der kommer intet på skærmen.

Nogen der har en løsning?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-07-07 11:03

Nu er det ikke F12 men højst sandsynlig enten F8 el. F5. Prøv lige det

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-07-07 11:04

Og der skal trykkes på tasten lige efter den er færdig med at tælle ram på og hardwaren er registreret.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-07-07 11:17

Og når du har klikket på F8 under opstart - så vælg fejlsikret tilstand.

Kan den det.

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 23-07-07 11:25

Hehe skærmen er sort, så han kan jo ingenting se

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 219 point
Dato : 23-07-07 11:31

Citat
Der står Fujitsu Siemens på skærmen lige i starten, og man kan også få justeringsmenuen til skærmen frem.

Altså - der er signal til skærmen og det må så være en driver som driller/mangler.
I fejlsikret tilstand køres med laveste fællesnævner af drivere.
Så hvis den overhovedet booter på harddisken er der muligheder i fejlsikret tilstand.

Kan den starte på en boot diskette.

Kan den starte på en boot CD.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-07-07 11:35

Vi skal lige have sygate med i det her før vi kommer med gisninger. Er du ikke enig e.c

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-07-07 11:45

stl_s har lagt dette gode råd som tips - der måske kan redde situationen

Flere har sikkert prøvet at stå med et defekt Windows, der hverken vil det ene eller det andet. Man kan så gå i recovery konsollen, og prøve at reparere der fra. Men så er det liiiige at man ikke har nogen Windows CD. Enten er den bortkommet, eller også har maskinen kun en recovery CD, der ikke kan bruges.

Løsningen er at hente denne iso fil, og brænde den til en CD. Den har et "minimal" Windows, så det er muligt at komme i recovery konsollen, og lave reparationen http://www.atribune.org/downloads/rc.iso

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 23-07-07 13:31

Hejsa !
Tak for al hjælpen.
Jeg syntes jeg har prøvet alle f tasterne. Kan ingenting se.
Men jeg vil da lige prøve om den vil boote fra en Cd selvom jeg tvivler.
Har dog min windows cd, men ærgeligt at miste alle data ved at skulle reinstallere det hele.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-07-07 13:44

du behøver ikke miste det hele hvia du vælger Reparer i stedet for installer.
For at starte op på din xp cd skal den stå i bios som CD rom til First Boot Device el. noget lign.
Smid xd skiven i og vælg reparer når du får muligheden.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-07-07 13:58

Sygate - inden du begynder på en masse krumspring - så tag det roligt, og lad os finde årsagen/fejlen. først.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-07-07 14:18

ja bare rolig vi er lige bag dig

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 23-07-07 16:02

Ja det går lidt langsomt med fejlfindingen, da computeren ikke er hvor jeg er. Så jeg får mails om evt. fremskridt osv.
Men skal snart derud selv og kigge på det.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-07-07 17:17

jamen vi venter og skal nok hjælpe dig senere

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 23-07-07 17:24

Ja ja sygate vi er alle lige bag dig

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 25-07-07 13:37

Mange tak for hjælpen allesammen. Det lykkedes i fejlsikret tilstand.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-07-07 18:47

Super.................