/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Killing får afføring på potern
Fra : Abidela
Vist : 825 gange
20 point
Dato : 21-07-07 15:08

Jeg har lige fået en 12 uger gammel norsk skovkat killing, som på alle måder opfører sig helt som forventet. Der er bare det problem, at han ikke kan gå på kattebakken uden at få afføring på bagpoterne, når han dækker det til. Jeg har ikke haft en killing før, kun voksne katte, så jeg vil gerne høre om der er nogen, der har erfaring med den slags og som evt. har nogle gode råd. Er det bare noget han skal vokse fra?

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 30 point
Dato : 21-07-07 16:05

Giv den tid, al begyndelse er svær.

Og såden en fyr, er jo ikke så stor.
Min hunkat havde samme problem.
Og det lærte den hurtigt at klare, uden indblanding.
Det kan måske også skyldes gruset, selv har
jeg kun brugt det fra Spar, løse grusperler til min hunkat.

Men ved min første voksne hankat, brugte jeg den der tørrer
ind til en fast klump, og der havde jeg ''lidt problemer''
Måske, fordi det er hårdere at grave i.

Kommentar
Fra : larsen7Rap

Dato : 21-07-07 16:36

Har selv en lille killing og de vokser fra det

Godkendelse af svar
Fra : Abidela

Dato : 21-07-07 16:40

1000 tak for svaret disken. Det var også det jeg regnede med. Det er bare altid rart at høre andres erfaringer

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-07-07 16:57

Mine persere kan også godt af og til have afføring i pelsen..Det fjerner jeg let ved at strø parfumefri pudder omkring...Og derefter rede det ud med en kam som jeg kun bruger til den slags.Jeg har kun dårlige erfaringer med vand...Det kan det måske kun blive dårligere af...Og misserne er bare glade bagefter,når det er væk

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-07-07 16:57

PARFUMEFRI..skulle der have stået....

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-07-07 17:01

Hmm..Det var da vist stavet rigtig nok Mine katte er ikke mere killinger..Alligevel kan der sagtens sidde "efterladenskaber",og så er omtalte råd faktisk rigtig godt.Det virker i al fald på mine

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-07-07 17:03

Citat
PARFUMEFRI..skulle der have stået....

jaJa__ alle kan JO JOKKE I SPINATEN.

Og den har vel fået en ormekur + sprøjte

Kommentar
Fra : dior

Dato : 21-07-07 17:12

Citat
jaJa__ alle kan JO JOKKE I SPINATEN.

Og den har vel fået en ormekur + sprøjte
Hi hi diskenJeg er ekspert i at jokke i spinaten,og derfor skriver jeg så sjældent herinde..Men når jeg føler mig rimelig sikker..SÅ skriver jeg..Især når det handler om katte.Mine katte har fået ormekur,også selv om de er indekatte..Og vaccinationer får de en gang om året.For folk udefra,kan også bære smitte ind... Forøvrigt dejligt at se du også er gald for katte

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-07-07 17:22

Troede du VIDSTE det.

De er bedre end mennesker.

KONTANT AFREGNING VED = POTE 1
er der mere BROK = pote 1+2
hvis de kommer i det humør.

Ikke for at sige mennesker ikke er ligeledes.
Men katte er FLINKE og kælne igen 5 secunder efter.

Og husk at give pjevsen en godbid__
Bruger selv at give min en god håndfuld rejer/// til tider.
Også gode som tørrede.

Og skal du se en skæg kat, så giv den
BALDRIAN dråber,,,,helst de ÆGTE, der kan købes på Apoteket.
IKKE efterligninger.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 21-07-07 17:41

missemiauuuuuuuuu....!!!!!.
god weekend fra min misser "miss josephines" mor og hende selv.
ciao og miau miss.j

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-07-07 20:00

Dior___
Du kan se en mEGET træt ''MØGKAT'' her.
http://www.steenmartinsen.dk/home.html
Men den er ''klar'' til en natmad = ikke natmaden ??
Smager ikke godt ELLER.

Ha et

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-07-07 20:02

Glemte at skrive, til tider, sover den GENNEM ALT.
Men kan høre en skie MUS, og vågne,,,'

Kommentar
Fra : Abidela

Dato : 21-07-07 20:26

Til Dior

Tak for rådet, det vil jeg helt sikkert prøve

Men hvad mener du med at det kan blive værre af at man bruger vand til at gøre pelsen ren med?

Kommentar
Fra : dior

Dato : 22-07-07 11:54

Citat
Indsæt din tekst her
Med det mener jeg,at man så risikerer at tvære det hele ud,og det er jo ikke så lækkert

Kommentar
Fra : dior

Dato : 22-07-07 11:56

Det var til Abidela

Kommentar
Fra : Abidela

Dato : 27-07-07 09:12

Jeg kan hermed sige at I havde ret herinde. Min lille killing får ikke længere lort på tæerne.... i hvertfald ikke heletiden. Hvilket egentligt er rigtig dejligt. Så det vokser han stille og roligt fra. Tak for hjælpen