/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Nedtælling og loginboks i XP
Fra : hovhow
Vist : 542 gange
100 point
Dato : 15-07-07 17:28

Hej kandutter..)

3 spørgsmål som længe har irriteret mig - håber nogen kan hjælpen:

1. Når jeg tænder pc'en, starter en "nedtælling", hvor jeg kan vælge mellem XP ig win98 - det er helt irrelevant, så kan jeg ikke slippe for det "valg" og bare drøne videre i XP uden at skulle vælge?

2. Når loginboksen så dukker op, skal jeg klikke på mit brugernavn, hvilket også er lidt irriterende, for der er kun een buger = mig; så hvordan får jeg vist loginboksen umiddelbart, så den er klar til indtastning af adgangskode, uden at skulle aktiveres først?

3. Listen over programmer i menuen "alle programmer" er nu så fyldt, at jeg skal scrolle h.h.v. til top/bund for at se det hele - hvordan får jeg menuen splittet i 2 kolonner, så alt er synligt med det samme?

På forhånd mange tak!

M.v.h.
HowHov

Kommentar
Fra : iah

Dato : 15-07-07 17:49

Du kan faktisk finde svar på alle dine spørgsmål her:

http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm

Windows XP Tips&Tricks
På denne side har jeg forsøgt at samle nogle at de mest almindelige spørgsmål/problemer vedrørende Windows XP (og lidt mere som jeg er faldet over).
Jeg fik min første pc i en alder af 48 år uden forkundskab til pc'er o.s.v., men trykker tit på noget, bare for at se hvad der sker ud fra betragtningen: det kan man ikke dø af. Men hvor er det dejligt med "back-up" eller et godt "Ghost-program"
En dansk gruppe, som jeg er blevet meget glad for, er: http://www.eksperten.dk (deltager selv, og forsøger at hjælpe efter bedste evne, ud fra den betragtning at jeg selv er glad for hurtig og seriøs hjælp, når jeg er "gået i sort")

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-07 17:50

Citat
1. Når jeg tænder pc'en, starter en "nedtælling", hvor jeg kan vælge mellem XP ig win98 - det er helt irrelevant, så kan jeg ikke slippe for det "valg" og bare drøne videre i XP uden at skulle vælge?

Du må have haft 2 systemer og dualboot...

Citat
2. Når loginboksen så dukker op, skal jeg klikke på mit brugernavn, hvilket også er lidt irriterende, for der er kun een buger = mig; så hvordan får jeg vist loginboksen umiddelbart, så den er klar til indtastning af adgangskode, uden at skulle aktiveres først?

Følge af det første....

Citat
3. Listen over programmer i menuen "alle programmer" er nu så fyldt, at jeg skal scrolle h.h.v. til top/bund for at se det hele - hvordan får jeg menuen splittet i 2 kolonner, så alt er synligt med det samme?

Del dem op i grupper....

Tegneprogrammer
Systemværktøjer
Spil
osv.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-07-07 17:53
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-07 19:45

3) Ja det er korrekt at jeg også havde probleme,r med alle de programmer jeg havde fået instaleret, refi gav mig løsningen og resultatet ser du her: http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=56724&noresize=yes det er slet ikke så svært når bare man ved hvordan du kan få en mere detaljeret forklaring, hvis du vil have en løsning lignende min. 2) Det med at undgå at skulle klikke på dit brugernavn under login, det kan du løse ved at gå til Kontrolpanel - åbne Brugerkonti - klik på Skift måden brugere logger af og på - fjern markering i Vis velkomst side og klik på Anvend indstillinger
1) Hvordan du fjerner den med Windows 98, er jeg usikker på men det er sikkert i filen Boot ini. du skal fjerne 98, men lad være indtil en eller anden ekspert, forklarer dig hvad og hvordan.
Det var så dine spørgsmål i omvendt rækkefølge, håber du kan bruge det til noget

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 15-07-07 20:24

1.Det er nok en opgraderet 98 > XP hvor der er sagt ja til at gemme den gamle 98.
2. Du skal i brugerstyring for at ændre måden de logges på (eller direkte)
3. Den lange programliste kan ikke deles op men du kan pakke dem ned i mapper i programoversigten sådan Lav en mappe på skrivebordet og kald den evt. spil.
Træk så alle dine spil fra programoversigten hen i den mappe.
Til sidst tager du mappen hen til start > programmer > og lægger den her.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-07 23:15

Auto-logon?
Citat
1. Klik på Start, og klik derefter på Kør.

2. Indtast control userpasswords2 i dialogboksen Åbn, og klik derefter på OK.

Bemærk! Når brugere forsøger at få vist hjælp til vinduet Brugerkonti i Windows XP Home Edition, vises hjælpen ikke. Desuden får brugere vist følgende fejlmeddelelse:
HjælpefilenDrev:\Windows\System32\users.hlp blev ikke fundet. Kontroller, om filen findes på din harddisk. Hvis den ikke findes, skal filen geninstalleres.

3. Fjern markeringen af afkrydsningsfeltet "Brugere skal angive brugernavn og adgangskode for at bruge computeren", og klik derefter på Anvend.

4. I vinduet Log på automatisk skal du indtaste adgangskoden i feltet Adgangskode og derefter indtaste adgangskoden igen i feltet Bekræft adgangskode.

5. Klik på OK for at lukke vinduet Log på automatisk, og klik derefter på OK for at lukke vinduet Brugerkonti.

http://support.microsoft.com/kb/315231

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-07-07 00:30

Det med at klikke på dit brugernavn for at logge på, der skal du gøre som molokyle skriver, mit forslag oven over er forkert

Godkendelse af svar
Fra : hovhow

Dato : 16-07-07 23:32

Point må gå til e.c. for en hurtig/overskuelig "to-do". Også kæmpe tak til jer andre naturligvis!! Det er en fornøjelse at være dum bruger her på kandu, hvor man er omgivet af kloge hoveder - ku' ikke leve uden!!
Til iah: genial lille side du har lavet dér, men lidt svær at læse (blå på blå baggrund med lille font) ..

Kommentar
Fra : e.c