/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kan ikke se Alle programmer
Fra : o.v.n.
Vist : 552 gange
200 point
Dato : 08-07-07 13:26

Hej igen, jeg har et problem med visning i Alle programmer, der er 2 lodrette kolonner, de når ikke toppen af vinduet men går under bunden, det vil sige det nederste program i hver kolonne er næsten ikke synlig, holder jeg musen helt i bunden, kommer sidemenuen for programmet (selve programmet, programmets webside, uninstall m.m) kan jeg flytte disse kolonner så de kommer højere op i vinduet ? Jeg kan i skærm indstillinger, sagtens flytte hele skærm billede op, men så er der bare sort nedenunder, de nederste programmer vises ikke eller næsten ikke, hvad gør jeg

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 13:32

Du lader være med at have så mange programmer i "alle programmer"

Det styrer win normalt selv - så du har sikkert også problemer i andre programmer (at der "mangler noget" ) - din opløsning passer åbenbart ikke til din skærm...

Sorter dine programmer i undermenuer.......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-07 13:40

Citat
Sorter dine programmer i undermenuer.......
forklaring ? og nej der er ikke problemer med andre end de nederste, jeg blev opmærksom på problemet efter en oprydning ! Ja du læste rigtig, der har været 3 kolonner da jeg så havde instaleret et nyt program, kunne jeg ikke finde den i Alle programmer, tilfældig var musen helt i bunden og side menuen kom frem på det nye program, jeg har opløsning på 1024X768 (max) på en 17" kasse skærm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 13:44

Alle programmer kan slettes efter :

F. eks..

Opret
Tegneprogrammer
Officeprogrammer
Systemværktøjer
Tilbehør
Spil

osv. osv.

Derefter trækker du bare iconerne ned i disse biblioteker...

Når "alle prg." er tom sletter du den....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 13:46

Citat
Alle programmer kan slettes efter :

Du skal selvfølgelig IKKE slette dine programmer - det er menuen "alle programmer"

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-07-07 13:47

når du kører musen lidt th og tv kommer resten så ikke op ???

(programmer der har undermenuer kan åbnes uden at gøre andet end at højreklikke og vælge åbn hvor du så kan se resten hvis det kniber)

kig lige i - egenskaber - tilpas og se om du har for mange under antal programmer i menuen start (blot et forslag)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 13:49

Altså
START
.....PROGRAMMER
...........Officeprogrammer
...........Tegneprogrammer
...........Spil
...........Værktøjer
...........Medieprogrammer
...........osv....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-07 13:49

Jeg er stadig ikke med er Alle programmer en mappe et eller andet sted på comturen, som jeg kan tilføje nye mapper i

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-07 13:52

miritdk det er ikke progammer i menuen Start, som der er problemer med, der er kun OpenOffice, Firefox og Outlook Express, det når jeg klikker på Start og på Alle programmer

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 210 point
Dato : 08-07-07 13:58

Citat
er Alle programmer en mappe et eller andet sted på comturen

JA....

Højreklik på "Programmer"

Åbn...

Nu kommer mappen...

Den ligger også i stifinder "dokumenter og settings" - dit navn eller "allusers" (den kan ligge begge steder alt efter hvem der har installeret)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 13:58

Det er jo bare genveje - dem kan du flytte rundt på ligeså tosset du vil....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-07 14:02

Foreløbig tak refi, jeg forsøger men ikke lige nu, i hører nærmere om nogle timer, nu skal og sommeren nydes

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-07-07 16:08

(
Citat
programmer der har undermenuer kan åbnes uden at gøre andet end at højreklikke og vælge åbn hvor du så kan se resten hvis det kniber)
... øhh hvad var lige forskellen på refis og mit forslag ???

o.v.n. vær lige venlig at lade være med at tage den smule sommer for dig selv - den der store sorte jydske sky der lige er kommet forbi er meget generende

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 08-07-07 17:51

Hvis du kan undvære kolonnerne, så programmerne bliver vist i én lang kolonne,
så prøv dette:

1. Højreklik på proceslinjen og vælg Egenskaber.
2. Klik på fanen Menuen Start og klik på knappen Tilpas...
3. Klik på fanen Avanceret.
4. Rul helt ned i det hvide vindue, og sæt flueben i "Rul i menuen Programmer".

- Håber det hjælper.

//Kettedk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 17:55

Citat
. øhh hvad var lige forskellen på refis og mit forslag ???

Du er en Dame (tror jeg)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-07 18:13

Citat
Du er en Dame (tror jeg)
måske derfor jeg bedre kan tyde refi´s forslag, nu har jeg en super kompakt menu, og kører med den indtil jeg bliver træt at den kompakte form: http://peecee.dk/?id=56724

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-07 18:16

Det var bare for at prale lidt miritdk, vi har sol og blæst men ikke ret megen varme, vi har ikke behov for slet så meget vand som i sjællændere har fået

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-07 18:21

Tak for svaret refi. så fes den ind i mit tyk skallede hoved, jeg har aldrig prøvet at redigere i disse mapper før har du set billedet af resultatet ?
kettedk du kom for sent med dit forslag, måske kunne det også have virket, men nu havde jeg ændret, tak for til alle for forslagene

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 18:26

Selv tak....

Jeps - ser meget mere overskueligt ud....

Og gør det meget nemmere at finde/åbne lige det man har brug for....

Kun fantasien sætter grænser

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 18:31

Kunne så lige tilføje at når du installerer nye programmer vil de ofte bare jægge sig under programmer.....

Så trækker du dem bare hen i det underbibliotek hvor det hører til.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 18:32

Altså startgenveje - ikke selve programmet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-07 18:37

Det havde jeg også tænkt på refi, jeg skal vel vælge standard placering ved instalation, genvejen i menuen Start kan jeg vel ikke bestemme hvor skal placeres, mener ikke jeg har set den mulighed, men det sker så også at jeg overser noget, det gjorde jeg forleden og fik snavs på computeren

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-07-07 18:40

MÆND !!!

(kan man indgå partnerskab med en pc ??? )

solskin her nu - men det blæser pelikaner på række

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 18:42

Jo - ofte kan du også bestemme hvor genvejene skal ligge - men spring op og fald ned på det - det er blot at "trække" dem bagefter......

Du kan flytte dem ligeså tit du ønsker.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 18:44

Citat
kan man indgå partnerskab med en pc ???

Jeps.....

Og det koster ikke hvis det "går galt"

Højst lidt extra arbejde - så er "hun" som ny......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-07-07 18:45

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 18:46

Kostpenge bestemmer du selv....
Aborter klares med et museklik.....
Hun "brokker" sig sjældent....
Skilsmisse er "gratis"
Hun kan udskiftes efter behov....

Sidst men ikke mindst - HUN ER TROFAST - ALTID KLAR

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-07 18:50

Som du kan sige det refi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-07-07 18:51

Kostpenge bestemmer du selv.... altidAborter klares med et museklik.....
Hun "brokker" sig sjældent.... korrekt
Skilsmisse er "gratis" ....... never
Hun kan udskiftes efter behov.... korrekt
Sidst men ikke mindst - HUN ER TROFAST - ALTID KLAR ... forvirret for min pc hedder altså ÅGE (den der kloge) og er absolut ikke altid klar - NÅ !!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-07-07 18:52

altidAborter klares med et museklik..... også korrekt (mon det er noget paven lægger sig i ???)

holder måske bøtte nu

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 18:53

Citat
og er absolut ikke altid klar

Så er det tid til udskiftning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 08-07-07 18:54

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-07-07 18:55

Citat
forvirret for min pc hedder altså ÅGE

Kanske en transvistit....

Kommentar
Fra : miritdk