/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Sexualitet / Spørgsmål
10  piaskov 789
meget sæd.
Fra : tullenulle
Vist : 29440 gange
100 point
Dato : 15-07-07 05:29

Hejsa, hvordan kan det være at i nogle pornofilm kommer manden helt vildt meget ??? Er det noget de drikker før sex som kan gøre det ??? vil gerne have opskriften til min mand...
Tak....

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 15-07-07 07:21

Glem det !

Mængden af sæd som manden afgiver er genetisk bestemt. Man kan intet gøre for at øge mængden.

Derudover kan det være forskelligt fra 'gang' til 'gang'. Er man meget ophidset og er der gået lang tid siden sidste udløsning, så kommer man ofte med større kraft og i større mængder, end ved et dagligt 'rutine' knald eller 'hurtig' onani.

Nogen påstår at en proteinrig kost, med f.eks. rå æg dagen før sex skulle give en øget mængde sæd, men der mangler videnskabelige beviser for påstanden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 15-07-07 07:45

Nu skal du ikke tro på alt hvad du ser i en pornofilm. Jeg hørte engang i TV noget om at lave pronofilm. Der bliver lavet en sukkervandsblanding, som de bruger til at sprøjte med. Det gælder også når pigen sluger en hel mundfuld af sæd, det er ikke sæd.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-07-07 08:06

Og så er min oplevelse at mængden af sæd aftager med alderen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-07 08:21

stilkene -> Det har jeg også bemærket

Der er en sammenhæng mellem testiklernes størrelse og mængden af sæd.

Nogen mænd har store nosser ...andre har ikke. Som sagt et genetisk bestemt forhold der ikke kan ændres på. Man kan træne sig til større/stærkere muskler, men ikke større nosser.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-07-07 10:06

Citat
hvordan kan det være at i nogle pornofilm kommer manden helt vildt meget

Fordi det er filmtrick....enten som hawii7 skriver eller også filmsekvenser der klippes sammen.

Citat
Er det noget de drikker før sex som kan gøre det ???

Nope, det kan ikke lade sig gøre på nogen måde.

Og det har heller ikke noget med størrelsen på testiklerne at gøre.

Og det har ikke noget at gøre med, hvor længe det er siden manden har haft udløsning sidst
(ved godt det er en meget hårdnakket myte blandt mænd, at "rognposen" kan blive for fuld, og at det er skadeligt fordi sæden bliver for gammel o.s.v. )

Men glem det drenge......sæden produceres først umiddelbart før ejakulationen

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-07 10:24

dova ->
Citat
Mandens bidrag til undfangelsen er den sæd, der produceres i hans testikler. Mænd begynder at producere sæd i puberteten, og denne produktion fortsætter gennem hele mandens frugtbare liv. Antallet af sædceller og kvaliteten af dem reduceres i takt med, at manden bliver ældre. Mænds sædproduktion øges i perioder med sexual aktivitet, men hvis manden har udløsning for hyppigt, nedsættes antallet af sædceller i udløsningerne, og derved nedsættes frugtbarheden og chancen for at gøre en kvinde gravid.

Hvorledes vil du forklare dig ud af dette?

Hvad som gælder for heste og hesteopdræt ..gælder sikkert også andre pattedyr ..deriblandt mennesker. Her er hvad som sker, hvis der går alt for lang tid før hingsten får lov at bedække hoppen:

Citat
..sæden vil oplagres i testiklerne, og kvaliteten af sæden hermed vil forringes.

..og JO: Størrelsen af testiklerne har noget med produktionen af sæd og mængden at gøre

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-07 10:38

Citat
Testis, epididymis,ductus deferens,funiculus sperma-ticus og vesiculaseminalisStruktur og funktion

Anatomi:

Testes måler hos voksne ca. 2,5x3x4cm, vejerca. 20 gram og er lejret i scrotum. Tunica albu-ginea er den tykke, fibrøse bindevævskapsel,der omgiver testis, og hvorfra der bagfra i me-diastinum testis strækker sig bindvævssepta indi testisvævet. Dette resulterer i en opdeling aftestis i 200-300 lobuli, der indeholder de stærktsnoede sædkanaler, tubuli seminiferi contorti,og sparsomt interstitielt væv med Leydig-celler.Tubuli seminiferi, der indeholder det sædprodu-cerende epitel, fortsætter i mediastinum i tubulirecti, der munder ind i rete testis.Testes er omgivet af tunica vaginalis. Selvetestis er beklædt med den viscerale del af tunicavaginalis, og den øvrige væg er beklædt medden parietale del (eller blad).Fra rete testis fører 10-15 ductuli efferentesind i caput epididymidis. De ender alle i ductusepididymidis, der er en ca. 6 m lang stærkt snoetkanal, der udgør størstedelen af corpus og caudaepididymidis.Ved nedre testis pol fortsætter ductus epidi-dymidis i ductus deferens, der løber op på bag-siden af testis for at fortsætte i sædstrengen, fu-niculus spermaticus, til inguinalkanalen. Fra in-guinalkanalen fortsætter ductus deferens i bug-hulen til blærens bagvæg, hvor den udvides tilampulla ductus deferentis. Den stærkt afsmal-nede fortsættelse herfra danner sammen medudførselsgangen fra vesicula seminalis, sæd-blæren, ductus ejaculatorus, der løber nedadgennem prostata med udmunding i pars prosta-tica urethrae på colliculus seminalis.Vesiculae seminales er beliggende bag blæ-ren umiddelbart lateralt for ampulla ductus de-ferentis lige over prostata.KarforsyningDen arterielle blodforsyning til testis går via a.testicularis, der ud for 2. lændehvirvel afgår fraaorta abdominalis, hvorfra den løber genneminguinalkanalen i funiklen. Venerne samler sigomkring funiklen i plexus pampiniformis, dertømmer sig i v. spermatica interna. På højre sidemunder v. spermatica interna i v. cava inferiorunder en skrå vinkel, mens den venstre munder iv. renalis i en ret vinkel. Veneklapper manglerofte, hyppigst på venstre side. Der er derudovervenøst afløb via v. spermatica externa og v. ve-sica superiores.LymfedrænageLymfedrænagen går til de paraaortikale lumba-le lymfeknuder og ikke til de inguinale.FunktionDen mandlige gonade, testis, kan med fuld retbetragtes som den mandlige organismes vigtig-ste organ. Uden den ingen mandlig tilværelseog intet nyt liv, med mindre man vil klone sig tilnye individer.Testis har to vigtige funktioner, nemlig pro-duktion af sædceller, spermatozoer, der dannesi det germinative epitel i tubuli seminiferi, ogproduktion af mandligt kønshormon, testoste-ron, hvilket foregår i Leydig-celler.Det sædproducerende epitel indeholder tocelletyper: kønscellerne eller germinalcellerneog støttecellerne eller Sertoli-cellerne.

..som du kan se er der mellem 200 og 300 lobuli. Variationen skyldes testikelstørrelsen.

http://forlag.fadl.dk/sample/87-7749-310-9/kap7.pdf

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-07-07 11:21

Dova ved nok det hele !!!!!

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-07-07 11:39

[CITAT][sæden produceres først umiddelbart før ejakulationen

Hvad mon så sædblæren er til for?

Godkendelse af svar
Fra : tullenulle

Dato : 15-07-07 11:44

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 15-07-07 12:03

jeg ved ikke om det sprøgeren mener er at hun gerne vil have en hel "mundfuld" for så tror jeg ikke der er så stor forskel på hvor tit manden kommer fordi ladningen først fabrikeres lige før det sker.
Men der er forskel på hvor mange sædceller der er iblandet fordi dèt er en jævn produktion der foregår hele tiden. Og efter flere uger eller måske måneder!! på lager kan de vel blive for gamle til at gøre virkning som det de er beregnet til.

Citat fra netdoktor:

En dreng fødes ikke med sædceller, kun med evnen til at producere dem. På et tidspunkt i teenage-årene bliver testiklerne aktive som sædcelleproducerende kirtler. I pungen findes et vedhæng til testiklerne, bi-testiklen (epididymis), der også er en kønskirtel. Bi-testiklen fungerer, dels som et fjernlager med sædceller der ligger parat, dels producerer den i forbindelse med samlejet en væske, der både fungerer som nærings- og transportmiddel for sædcellerne. Udløsningen (semen) er en blanding af to procent sædceller og 98 procent kirtelvæske.

En almindelig mand producerer typisk 50.000 sædceller hvert minut fra teenage-årene til han er omkring 70. Hvis lageret skulle blive tømt, er det fyldt igen 48 timer efter.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-07-07 20:36

MOLOKYLE .....lige hjemkommet fra en udflugt til stranden ser jeg, at du vover at sætte spørgsmålstegn ved mit vid og klogskab

Men heldigvis kunne jeg så se, at "nielsjs" er en klog mand, der i mellemtiden er fremkommet med forklaringen:

"Bi-testiklen fungerer, dels som et fjernlager med sædceller der ligger parat, dels producerer den i forbindelse med samlejet en væske, der både fungerer som nærings- og transportmiddel for sædcellerne. Udløsningen (semen) er en blanding af to procent sædceller og 98 procent kirtelvæske."

Læg lige mærke til det:"dels producerer den i forbindelse med samlejet en væske, der både fungerer som nærings- og transportmiddel for sædcellerne".......altså sædvæsken...........og som bestemt ikke har ligget parat og ventet "på rette øjeblik".......

Citat
jeg ved ikke om det sprøgeren mener er at hun gerne vil have en hel "mundfuld" for så tror jeg ikke der er så stor forskel på hvor tit manden kommer fordi ladningen først fabrikeres lige før det sker.
Men der er forskel på hvor mange sædceller der er iblandet fordi dèt er en jævn produktion der foregår hele tiden. Og efter flere uger eller måske måneder!! på lager kan de vel blive for gamle til at gøre virkning som det de er beregnet til.

Citat fra netdoktor:

En dreng fødes ikke med sædceller, kun med evnen til at producere dem. På et tidspunkt i teenage-årene bliver testiklerne aktive som sædcelleproducerende kirtler. I pungen findes et vedhæng til testiklerne, bi-testiklen (epididymis), der også er en kønskirtel. Bi-testiklen fungerer, dels som et fjernlager med sædceller der ligger parat, dels producerer den i forbindelse med samlejet en væske, der både fungerer som nærings- og transportmiddel for sædcellerne. Udløsningen (semen) er en blanding af to procent sædceller og 98 procent kirtelvæske.

En almindelig mand producerer typisk 50.000 sædceller hvert minut fra teenage-årene til han er omkring 70. Hvis lageret skulle blive tømt, er det fyldt igen 48 timer efter.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-07-07 21:22

Citat
Indsæt din tekst her
Ved sædafgang løber sædcellerne gennem bitestiklen, her blandes sæden op med væske fra prostata og sædblæren, hvorpå den udstødes .
Sådan tror vidensaben det er -

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-07 23:05

dova ->
Citat
Men glem det drenge......sæden produceres først umiddelbart før ejakulationen

Citat
Hvis lageret skulle blive tømt, er det fyldt igen 48 timer efter

Dælme et langt forspil

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-07-07 23:09

Enhver mand ved, at hvis det er 3. gang man kommer på en nat?

..så er det jensemig ikke mange dråber mosevand der 'følger med' !

Der skal liiiiige lades op ...der kommer de 48 timer nok ind i billedet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-07-07 23:11

dvs at der er celler i mango

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-07-07 23:25

Der skal jo lades op:
I kender den måske. Det var manden på gården og forkarlen, de gik og arbejdede sammen i haven, så blev forkarlen stukket af en hveps lige på spidsen af krabaten. mandens råd var kærnemælk - for fanden da hvor gjorde det ondt - okay ind i køkkenet og skænke et glas kærnemælk, krabaten ned i det - å hvor det lindrede . Så kom køkkkepigen - nej hvor hun gloede. "Har du aldrig set sådan en før" spurgte forkarlen. "jo da" sagde pigen "men jeg har aldrig vidst hvordan i ladede den op"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-07 00:16

&%¤&/() Altså for F....

Citat
dova ->

Citat
Men glem det drenge......sæden produceres først umiddelbart før ejakulationen

Citat
Hvis lageret skulle blive tømt, er det fyldt igen 48 timer efter

Dælme et langt forspil

"Hvis lageret skulle blive tømt, er det fyldt igen 48 timer efter "........JA...lageret af SÆDCELLER........væskemængden som produceres i forbindelse med samleje indeholder så bare ikke så mange sædceller.....det er ikke væskeproduktionen der tager 48 timer at reetablere

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-07-07 00:18

Citat
Enhver mand ved, at hvis det er 3. gang man kommer på en nat?

..så er det jensemig ikke mange dråber mosevand der 'følger med'

Det skyldes sgu sikkert generel dehydrering skal du se

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-07 00:51

Er det dig eller mig som leverer 'varen' dova?

Det er da for pokker almen viden, at der bliver mindre i 'spøjten' for hver gang man 'fyrer' den af.

Efter et par dage er der 'tryk' på igen. Vædskemængden som sædsællerne 'tilsættes' umiddelbart før ejakulation følger nogenlunde samme 'skema'.

..og har man store testikler? ..så har man med stor sandsynlighed også store bi-testikler.

Længden af penis har derimod ikke relation til testrikelstørrelsen og mængden af sæd. Der kan sagtens være meget krudt i en lille kanon ..og omvendt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : sym

Dato : 16-07-07 17:08

lige et indspark til molokyle:

Dem der ikke har fået noget på "den dumme" i et ½ år kan de så være med i pornofilmen og levere en ½ liter?
Kun lige en strøtanke!!!!!!!!!!!!!

Hilsen en undrende Søren

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-07-07 18:09

Jeg har engang overværet sædudtagnig fra hingste! ja ½ liter måske. den havde nu også store testikler, sikkert også bitestikler. Nå men man troede jo indtil Dova opdagede noget andet, at det var blærehalskirtelin der leverede sædvæsken.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 16-07-07 18:20

En hingst !
Såååårrmm åååmmm at det er noget.
Kode
Senest har han stået for at onanere for elefanten Jackson,
så Christy mere end 2000 kilometer væk kan blive gravid.

2000 km !
Der skal godt nok tryk på !

Gambrinus
http://ekstrabladet.dk/vrangen/article278702.ece

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 16-07-07 19:25

ja a a men der har man ikke en kinamands chance

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-07-07 20:32

sym -> Næeh... det er nu ik' dét jeg mener med 'opsparing' !

Det jeg hele tiden har holdt fast i ( ...bortset fra 'banditten' ! )

..er,: At der er en sammenhæng mellem: Genetik, testikelstørrelse, sædproduktion, 'oplagring', 'semen' mængde, psyke ..og dermed oplevelsen af seksualeakten
(= gejsten/ophidselsen/tilfredsstillesen)

..og den deraf følgende store 'afgang'

..samt; at der ikke først dannes sæd i afmålte mængder ...lige før ejakulation ...dova

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-07-07 01:22

Citat
Nå men man troede jo indtil Dova opdagede noget andet, at det var blærehalskirtelin der leverede sædvæsken

Valde, nu ævler du igen....jeg har sgu aldrig udtalt, at det ikke er blærehalskirtlen der er med til at levere sædvæsken, men jeg har anfægtet jeres fejlagtige opfattelse af, at sædvæsken skulle være noget der ligger på lager og kun venter på at blive skudt af.

Så altså, here goes:

Sædceller dannes hele tiden......i testiklerne.

Når en sædcelle er dannet, flytter den sig over i bitestiklen, som ligger bagest i hver testikel.

Bi-testiklen fungerer, dels som et fjernlager med sædceller der ligger parat, dels producerer den I FORBINDELSE med samlejet en væske, der både fungerer som nærings- og transportmiddel for den mængde sædceller der i en portion sæd , når de skal flytte sig over i sædblæren.

Og også I FORBINDELSE med samleje, produceres væskesekret fra blærehalskirtlen.

Når manden får udløsning, så er det en blanding af 1: sædceller, der har ligget på lager i bitestiklen og nu har flyttet sig over i sædblæren sammen med væsken der produceres I FORBINDELSE med samleje , 2: væsken fra sædblæren og 3: sekreter fra blærehalskirtlen (som dannes i FORBINDELSE med samlejet)

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-07-07 01:29

Citat
Valde, nu ævler du igen
Det er da ikke noget nyt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-07-07 08:18

dova -> ..og du mener at testikelstørrelsen, bi-testiklenstørrelsen, størrelsen af sædblæren, samt størrelsen af blærehalskirtlen ingen indflydelse har på mængden af sæd som en mand kan levere?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 18-07-07 11:59

Kode
--------------------------------------------------------------------------------
Sym skrev: lige et indspark til molokyle:

Dem der ikke har fået noget på "den dumme" i et ½ år kan de så være med i pornofilmen og levere en ½ liter?
Kun lige en strøtanke!!!!!!!!!!!!!
Indsæt din tekst her

Sym kan jo ikke være en dreng!
Alle drenge, og mødre til pubertetsdrenge,+ alle andre der har vasket om dem ved at der går ikke et halvt år inden englene har været der, og snuppet fornøjelsen af det fyldte lager!

Dova gider jeg ikke ævle med - hun tror den der råber højest har ret - -ellers Klummer hun bare på kalle!

Kommentar
Fra : simon-poulsen

Dato : 14-03-10 12:10

hej.
fra hvilke år vil man producere mere sæd? og til hvornår?

Kommentar
Fra : pulser

Dato : 26-09-12 10:51

The reason why i suddenly found myself in this forum is that i simply have an enormous sperm production. Å sået ik engang lyv.

Kommentar
Fra : pulser

Dato : 26-09-12 10:54

Jeg glemte at sige at jeg finder det irriterende at have så stor en produktion af sæd. Hvorfor? Simple fordi lysten til sex og dermed en stivert som følge kan være belastende.