/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
HJÆLP
Fra : Clausvell
Vist : 459 gange
25 point
Dato : 04-07-07 13:33

Hej

Jeg har hårdt brug for en forstålig og korrekt guidening til at få min Netgear router WGR614 og mit wireless G linksys kamera wvc200 til at fungere trådløst.

Jeg har fået en masse links smidt i hovedet, til guider fra hver firmaers hjemmesider. Og nu er min tålmodighed ved at slippe op.
Jeg har snakket med hvert firma, men da jeg ikke vil sidde og ringe frem og tilbage mellem de to firmaer, for alligevel at få et ubrugeligt svar, fordi de siger de ikke kender hinanden.

VIL jeg forsøge at få en af jer til at guide mig igennem, hver opsætning.

BEMÆRK VENLIGST AT JEG VIL HAVE DET OPSAT SÅDAN AT JEG UDEFRA I VERDEN INDTASTER
MIN IPADRESSE SOM JEG HAR FRA MYIP.DK OG SLUTTER AF MED PORTEN TIL KAMERAET OG SÅ ENDELIGT FÅR ET BILLEDE FREM:::::

HJÆLP....PLEASE

Kommentar
Fra : nuber2

Dato : 04-07-07 13:56

stor opgave til ingen point.....

0 giv dit kanmera en fast ip

1 sæt en port (fx port 10849 til 192.168.1.227) forward op i din router til den adresse du angav.
Vær opmærksom på om det skal være tcp, udp eller evt begge.

2 prøv udefra at komme i kontakt med kameraet på den port

xxx.xxx.xxx.xxx:10849

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 35 point
Dato : 04-07-07 14:16

Du er formentlig klar over at du udefra i verden skal bruge et program som kan kommunikere med kamwraet, overføre og vise billedet.
Det er næppe gjort ved bare at taste ip adressen i en tilfældig webbrowser.

Hvis din router kører krypteret, hvad de fleste gør, er det jo ikke sikkert at kameraet kan samme kode. Hvis det kan, skal det være indstillet til det.

Endelig har de fleste routere en firewallfunktion, som blokere for den skags trafik udefra. Den skal du have koblet fra.
routeren kan også være indstillet til at sortere på MAK adresser, og så skal den have en for kameraet, før det "lukkes ind i varmen"

Hvis du ikke allerede har haft det opppe at køre, synes jeg du skal prøve først med en direkte forbindelse mellem computer og kamera via en switch.
Når det kører, må næste step være gennem routeren .

Det var ikke meget af en direkte vejledning, og måske var det bare overflødige bemærkninger til noget du allerede har helt styr på.

Godkendelse af svar
Fra : Clausvell

Dato : 04-07-07 14:42

Tak for svaret transor.

ENDELIG EN DER TAGER SIG TID TIL AT VÆRE OMHYGGELIG.

Underligt nok havde jeg lagt samme spørgsmål u dtil andet netværk i går og havde givet det en point mængde på 94, for et svar...

Nå men, nu skal du høre jeg kan godt komme i kontakt med kameraet pt. her hjemme via min telia stofanet forbindelse. Altså jeg kan via kabel til routeren fra pcen, komme videre ind på kameraet selv om at DET ikke er kabelført, det er alstå trådløst pt. Men at komme ind udefra det kan altså stadig ikke....

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 04-07-07 14:43

Ja hvis jeghar forstået dig korrekt så mener du vel active X indstalleret, ja for så ellers virker det...

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-07-07 18:49

Noget skal jo vise billederne på computeren, men det kan da være at din Browser kan.

Så er problemet formentlig udefra at kunne kontakte kameraet via browseren.
Husk den er lavet til at vanskelliggøre at folk udefra aktiverer noget somhelst. Det er for at undgå hacking.
så må du i gang med manualen til routeren for at finde ud af at slå alle disse sikkerheder inklusive adressekonvertring fra.
Lad så være med at bruge samme router til din almindelige internetforbindelse.