/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Om memory card til boot og CE
Fra : HenrikBo
Vist : 425 gange
20 point
Dato : 02-07-07 23:38

Kan man boote op på en 1 gig memorycard ?

Jeg har el lille bærbar som jeg gerne vil kunne køre uden hardisk, altså bruge mit memorycard som sidder i PCMCIA slottet.

Styresystemet kunne være Windows 98, eller CE

Hvordan gør man det ?

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 03-07-07 09:49

Du skal da ind i et styresystem, som har drivere til din kortlæser, før du kan komme ind på kortet? Og hvis du ikke starter op i et styrestystem først og kortlæseren starter, så kan du da ikke?

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 03-07-07 10:46

mener der er PCMICA som boot mulighed på min laptop ?

Kommentar
Fra : pewpewlaz0rz

Dato : 03-07-07 10:50

hm.. mener bare at den skal have kontakt til drivere i dit styresystem. Men du kan da altid prøve, aner bare ikke hvordan du vil få lagt det over - da jeg ikke tror der kommer en mulighed op når du installerer OS om du vil installere på kortet.

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 03-07-07 12:32

Så skal man lægge windows i Caps og installere det fra bunden, eller lave en dos installation får og win 98 fra en anden computer ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-07-07 20:20

Det kan lade sig gøre med en USB stick/pen som så måske kan boote via dit Pcmcia kort.
Vi er flere der leger med tanken.................men det er ikke lykkedes endnu.
Du ved vel at du kan rulle et live styresystem ind på CD
http://www.kandu.dk/Spg104389.aspx

Og så er der Bart
http://www.nu2.nu/bootdisk/cdrom/

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 03-07-07 22:42

Tanken om at køre min lille Compaque Armada p4 på et ramkort via pcmcia tiltaler mig meget, det ville være en lille god og lydløs rejsemaskine. Så sig endelig til. Den kan boote fra en PCMCIA port, det står der i Biosen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-07-07 10:55

Hvad er det for en Armada du har............ P4 - er det pentium 4

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 04-07-07 11:15

Ja jeg har en Pentium 4 armada, den er fin til rejsebrug. Meget lille og handy.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 26-07-07 22:33

Her er måske en mulighed:

Der findes PCMCIA kort til USB 2
På en USB pen kan der installeres en linux evt. med Open Office (snakker sammen med windows)

http://www.pendrivelinux.com/2007/03/26/portable-qemu-persistent-ubuntu-linux/