/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Loftsbeslag til Sanyo Z2?
Fra : bjur
Vist : 319 gange
100 point
Dato : 26-06-07 16:29

Planen var først den skulle stå bagerst i rummet, men det kunne ikke lade sig gøre, da billedet blev for stort:( Findes der et loftbeslag til Sanyo Z2 som kan vippes, da projektoren skal lyse skråt ned?
På forhånd tak for evt. svar:)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 16:32

Der findes massevis til TV vægmontering....

De samme kan bruges i loftet - men kan LOFTET bære.... ??????

Kommentar
Fra : bjur

Dato : 26-06-07 17:22

Det er betonbyggeri jeg bor i.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-06-07 17:29
Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-06-07 00:08

Der findes diverse loftsbeslag til den slags. Prøv at spørge hos Sanyo importøren , hvad der passer bedst til den model. Det smarteste er, hvis man sætter den på hovedet i loftet og lader den pege skråt nedad. Det går kun hvis den har en billedvendefunktion, og optikken kan rette styrtende linier, som man siger. Hvis den ikke kan rette med optikken, men kun elektronisk, må det gå ud over billedopløsningen, ligesom ved elektronisk Zoom på kameraer..

Du kan også placere den bagest i stuen, hvis du skifter linsen til en med længere brændvidde. det vil nok være både pænere og mere praktisk.
Mål hvor stort dit for store billede er . Find ud af hvor mange gange mindre du ønsker det, og køb så en linse med ligeså mange gange længere brændvidde end, den du har. brændvidden står altid på en linse. Som regel som f= xxxxx mm. der findes også linser med zoom . de er dyrere og gerne med dårligere skarphed-især ved randen- og med dårligere lysstyrke.

Eksemlel:
Hvis dit billede er 2m bredt og du kun ønsker det 1,2 m skal det formindskes
2 / 1,2 = 1,67 gange . Linsen er 80 mm så din nye linse skal være 80 x 1,67 = 133 mm

Du skal selvfølgelig regne med dine egne tal, som jeg ikke kender.

Kommentar
Fra : bjur

Dato : 27-06-07 15:06

Den har mulighed for at vendebilledet på hovedet. Hvis jeg placerer den i loftet og den lyser skrå skal jeg rette siderne til med key stroke, hvilket giver dårligere billedekvalitet, hvilket jeg absolut ikke er interesseret i. Jeg vil dog prøve at gøre brug af dens lens shift og se, hvor langt den kan gå ned.

Mit lærred er 180x101,25, men må måle billedet når jeg kommer hjem. Tak for eksemplet og svaret, men i så fald hvor køber du linsen?

Problemet med beslagene er, at jeg ikke ved, hvilke der passer til Z2 og kan ikke finde information nogen steder om, hvor store hullerne er.

Kan derudover fortælle, at jeg har set på disse to beslag:
http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://picture.edbindex.dk/ProductPictures/251615.jpg&imgrefurl=http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp%3FID%3D251615%26Sort%3DScor&h=200&w=200&sz=5&hl=da&start=7&um=1&tbnid=jGVouG2GLkSkHM:&tbnh=104&tbnw=104&prev=/images%3Fq%3D7350022730311%2B%26svnum%3D10%26um%3D1%26hl%3Dda%26sa%3DN

http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?
ProductGuid=AE014011&GroupGuid=2025&SelectedGroup=2025