/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Hjælp til pc køb
Fra : pede1987
Vist : 246 gange
100 point
Dato : 18-06-07 00:12

Da jeg stå og overvejer om jeg skal købe en ny computer, har jeg nogle spørgsmål, som jeg vil hører om i vil hjælpe mig med.

Min pc skal jeg bruge til at spille spil som Counter-Strike Source, som der enlig ikke kræver det helt store, dog kunne jeg godt tænke mig at få en rimlig stærk pc, som ville give mig mange fps, men også så den holder i forholdsvis lang tid (helst op til 2 år).

#1 Er det enlig dumt at købe ny pc nu, da der sker meget udvikling på både spil (dx10), grafiskkort, cpu osv.?

#2 Hvad skal jeg være særlig opmærksom på ved køb at pc dele? Hvad skal jeg helst købe og ligne??

#3 Evt. råd generelt :)

Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 18-06-07 00:14

http://www.kandu.dk/spg105449.aspx

måske den kan hjælpe dig lidt..

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 18-06-07 00:17

hvad pris leje snakker vi om ?

Kommentar
Fra : pede1987

Dato : 18-06-07 00:21

Nårh ja, glemte jeg at skrive..
Det er en mellem ting mellem at få en pc der holder i lang tid, men selvf også så den ikke er alt for dyr.. Men er et pris niveau på 6000-7000 kan man vel få en pc som jeg tænker? eller skal man give mere efter den for at få den til at holde i længere tid?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-07 00:28

Køb en med Windows XP, Vista er ikke helt klar til spil endnu, du burde kunne få en ok maskine for 6000-7000 kr. hvis det er uden skærm

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-07 00:34
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-07 00:39

Den er uden styresystem, men det er der råd for: http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?mainkategori=Software&goto=productgroupchoice&conceptbutik=&mainfunc=link
og det er en demo model med mangler:
Citat
Bemærk!!! Mangler låge til Front panel, Floppy dækplade mangler
måske ikke noget for dig alligevel

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-06-07 00:48

Men her er en anden, du kan være bekendt at vise frem: http://www.midtdata.dk/asp/index.asp?mainkategori=Pcer&goto=computere&mainfunc=link klik på Konfigurer neden under den du vil se nærmere på, husk at vælge Windows XP hvis du vil købe nu, den kan opgraderes, ellers vent et års tid, indtil Vista er færdig udviklet

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 18-06-07 02:33

hvis du samler selv, kan du spare en 50 % af prisen vil jeg skyde på.
du kan samle en computer sevl i dag til en meget billig penge.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 18-06-07 02:38

men hvis du ikke samler selv, så er det her en rigtig god mulighed, og efter min mening, så er den meget fremtidssikker

http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=13519

Kommentar
Fra : pede1987

Dato : 18-06-07 10:49

Jeg har tænkt at samle den selv, også fordi jeg derved vil kunne få præcis hvad jeg (i forslå) vil have i den

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 18-06-07 16:19

jamen jeg synes du skal have omkring

2 gb ram (rimelig hurtige)
core 2 duo (Minimum 2.4)
geforce 880 gts. (hurtigt grafikkort til en billig penge)
hvis du kopier meget eller er til lan partys, så find et bundkort med gigabit netkort. (det er fremtiden)

Harddisk plads er jo helt op til dig selv, og det er de andre ting jo også

men det er jo dig selv i sidste ende der skal sidde med pc'en