/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
CPU ben bøjet, ny monteres evt
Fra : import1995
Vist : 855 gange
100 point
Dato : 22-05-07 10:30

Min søn skulle lige lege regøringsmand, og kom derfor til at tage blæser og køler på cpu´en af, hvilket resulterede i at CPU´en fulgte med, og da han ville montere den igen bøjede han en del af benene desværre, hvad kan man gøre " billiigst " PC´en er ca. 2 år gammel en MEDION 2,5 mzh mener jeg, HJÆLP !

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-07 10:32

Prøv at rette dem ud, ellers en ny cpu.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 22-05-07 10:36

hvor meget kan det koste, evt. og hvor er det bedst at købe ny !

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-07 10:38

Ja se det kan jeg ikke svare på.
Jeg ville henvende mig til nærmeste serviceværksted
og høre med dem.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-05-07 10:42

CPU ca. 5-600 kr.

Der skal smøres ny pasta på hvis den skal ned igen.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 22-05-07 10:42

Hvis de ikke er bøjet for meget så brug en hobbykniv. skub knivbladet ud så den kan nå den fulde brede på cpu bene, lige bladet ind i en række og ret helle rækken op stille og rolig stille og rolig, prøv fra flere sider.

Hvis det virke husk at løfte amen op nede på cpu soklen inde den sætte i, du skal også være sikke på den vender rigtig.

Hvis de knækker så er der kun en ny Cpu :(

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-05-07 10:43

Hvilken CPU er der tale om ?
Intel / AMD ?
Socket ?
Kan du se hvilket bundkort, der er tale om ?
(Fabrikat og model-nummer)
Gambrinus

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-07 10:44

Pasta som e.c. nævner er varmeledende compound, dyrt som pokker.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 22-05-07 10:45

intel, der står medion på bundkort

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 22-05-07 10:49

hvis du har identifikations nr? på din medion har vi muligheder for at finde data oplysninger her inde ;)

http://www.medion.com/dk/service/frame/top.htm?drivere_og_opdateringer/drivere_og_opdateringer.htm

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 22-05-07 10:49

Hvad er det for en arm der tales om på soklen !!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-07 10:51

Armen er en låsemekanisme som forhindre cpu at løsne sig.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 22-05-07 10:56

Der er 2 bøjler der holder køleriberne på plads, og oven på den er monteret en blæser !! er det disse arme !!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-07 10:57

Jeps det er bøjlerne

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-05-07 11:00

Altså hvis du kender en nørd.......................så få ham til at kigge på den comp.

Kommentar
Fra : import1995

Dato : 22-05-07 11:10

problem nr. 2, en af bøjlerne kan ikke holde fat, da et stykke er knækket af det som holder den nede, kan man skifte selve holderen også, kan se den er skruet på med 4 skruer på bundkortet !

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-07 11:12

av av, holderen kan ikke skiftes ud, det er ikke kun fire skruer.

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 110 point
Dato : 22-05-07 11:17

Kan sekundlim redde den?

Godkendelse af svar
Fra : import1995

Dato : 22-05-07 11:20

Tak for svaret Teil.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-05-07 11:24

Velbekomme.
Lad os vide hvordan det går.
Det er som en spændende krimi det her.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-05-07 11:24

Hvis ikke kølerippen holdes ordentlig på plads ned på CPU'en vil den futte af i løbet af no time.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-07 00:05

Jeg har rettet skæve ben på folk's cpu'er med en hobby kniv( den tynd bladet af slaksen)ved at skæret på kniven støtter
f.eks. mod bunden af benet på det ene ben og så meget
forsigtigt skubbe mod toppen af det skæve ben med toppen af bladet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-05-07 00:11

sorry> ocorner fik ikke læst hele tråden