/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Hvilken USB-version?
Fra : lektortl
Vist : 779 gange
50 point
Dato : 20-01-03 14:32

Jeg har en bærbar (Toshiba Satellite 2140 CDS).
Den har en USB-port. Jeg har set efter i Enhedshåndtering i System i Kontrolpanel og i SystemInformation i Tilbehør. Begge steder er USB-porten nævnt, men ingen af stederne (såvidt jeg kan se) om det er en USB 1.0 eller en USB 2.0 .
Hvordan finder jeg ud af det??
vh lektortl

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 14:43

Du kan checke på din bundkort producent´s hjemmeside.
Under specs kan du se om den understøtter USB 2.0!

Programmet sisoft sandra http://www.sisoftware.co.uk/ kan vist også fortælle det, jeg checker lige

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 14:50

Hvis du går i enhedshåndtering og kigger efter noget i retning af USB-rodhub i bunden af installeret hardware, der mener jeg helt bestemt det burde stå

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 14:54
Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 60 point
Dato : 20-01-03 15:09

Det var ikke til at finde specifikationer hvori USB version var angivet (hvilket i sig selv er et tegn på den er generation 1
Det bedste min webbot fandt var - http://www.tabone.com.mt/toshlap/2140cds.html
Citat
Universal Serial Bus (USB) port: Supports 127devices. Throughput Rate: 12Mbits/sec.

ifølge USB2.0 norm standarder er overførselshastighed på 480Mb/s. så der er ingen tvil om det ikke kan være 2.0.
-http://www.usb.org/developers/docs/

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 20-01-03 15:13

Uffe29,
det er skjult i specificationer under Expansion. Det er skrevet fuldt ud "Universal Serial Bus Port"

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 15:19

*LOL*
jaja, så fik jeg da tiden til at gå med det

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 20-01-03 15:24

På dette link: http://www.tabone.com.mt/toshlap/2140cds.html

Står der:
Universal Serial Bus (USB) port(s)   Universal Serial Bus (USB) port: Supports 127devices. Throughput Rate: 12Mbits/sec.

Beklager jeg så ikke lige kan omsætte det til USB 1 elle 2 ?

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 20-01-03 15:26

dooh - ja havde ikke set de andre links

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 15:32

lillemig, det var også kun 1/4 time siden m.o.k. svarede

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 20-01-03 15:51

Uffe>>
Ja umiddelbart ser det åndsvagt ud, men: Roder man og tager kopi af link/gemmes så word - tager kopi af (USB) sætning osv. poster det til kandu (spm. var jo åben på procceslinien)... så sker den slags, men skal huske F5 fremover, for indrømmet - det virker provokerende. Nu gik tiden så med det

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 15:55

Det var skrevet med et stort smil, jeg kender det selv

Kommentar
Fra : silas

Dato : 20-01-03 21:58

Udfra at din bærbar er udstyret med en AMD k6-2 450 Mhz processor kan jeg regne ud at den ikke er helt ny og med 99% sikkerhed sige at det er usb 1.1
Har selv 3mdr. gammel HP bærbar 1.3GHz med to usb porte begge usb1.1. Har istedet købt et pcmcia 2.0 kort.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 22:08

silas, prøvat læse hvad der er postet inden du skriver !!!!
Du kommer med formodninger/gæt, og der er 2 der i eftermiddags har svaret med specifikationer som dokumentation

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 22:13

lektortl
husk at lukke for spørgsmålet ellers vil spørgsmålet fremstå som værende ikke løst, og derfor vil folk bruge tid på et problem som ikke er der mere.
1) Dine point er allerede trukket på "kontoen" alligevel
2) Du kan få op til 50% af dine point igen hvis nogen køber spørgsmålet

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 21-01-03 07:39

Hej Uffe,

jeg ka' nu ikke se der er noget galt med Silas bemærkning... for det første er der ikke nogen i tråden endnu der før Silas har nævnt USB 1.1 som det nok højst sandsynligt er istedet for USB 2.0 som det også er blevet nævnt i en del af indlæggende... Hvorfor det er USB 1.1 istedet for USB 1.0 er at det er meget meget lang tid siden at det er blevet brugt og hvis nogen nævner USB 1.0 eller USB 1.x at det så faktisk er USB 1.1...

desuden kommer Silas da også med en go' bemærkning, at hvis lektortl gerne vil ha' USB 2.0 på hans bærbare computer, at han så ka' få det ved køb af et USB 2.0 pcmcia kort... det ser jeg heller ikke nævnt nogen steder før Silas har skrevet det...

forresten så er det kun 10% man for igen ved køb af et spørgsmål... idet dette spørgsmål er sat til 50 point, giver det for hver gang det bliver købt 5 ledige point...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : lektortl

Dato : 21-01-03 12:28

Master_of_Kefir!
Ud fra dit svar kan jeg vide, at det desværre ikke er en USB 2.0 (hvad jeg heller ikke havde regnet med), og det var det jeg godt ville vide.
Tak skal du have!
mvh lektortl