/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Partitionere en pendrive.
Fra : e.c
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 30-04-07 21:51

Jeg har et en pendrive på 2 GB som jeg gerne vil dele op.
Nu har jeg prøvet med de fleste af mine programmer til at lave partitioner.
Det er ikke lykkedes mig i hverken Vista / XP / ubuntu / knoppix .
Så metode / program efterlyses.

Det er forsøgt med Drive Image / Technet diskette / gparted

Det kan lade sig gøre, for jeg har en anden pendrive som har to partitioner og den ene vises i
stifinder som ...........cd drev. Det er en DataTraveler med U3 programmer.

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-07 23:06

Prød HP's har je fået til at virke med flere andre mærker end HP>
nede på siden
HP USB Disk Storage Format Tool Version 2.0.6

http://www.bootdisk.com/pendrive.htm

Måske af interesse>

eXtended FDisk

http://www.mecronome.de/xfdisk/index.php

http://home.graffiti.net/jaclaz:graffiti.net/Projects/USB/USBstick.html

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-04-07 23:08

prøv HP*s jeg har fået det til ay virke

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 30-04-07 23:09

hvad hulen sker der med mit tastatur

Kommentar
Fra : severino

Dato : 01-05-07 07:51

Ville det ikke være nok, at oprette nogle mapper på dit pendrive???

Jeg var udsat for, da jeg skulle lægge musik ind på konens MP3 afspiller med 1 GB, at jeg ikke kunne få plads til mere end 127 musikfiler. Men så delte jeg det op i mapper, så var det ikke længere et problem at lægge flere filer ind.

Det er jo mere simpelt at styre mapperne end at skulle styre partionerne.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 01-05-07 08:32

Forresten fulgte der ikke et formaterings værktøj med din pendrive?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-05-07 13:27

Sorry - jeg blev hevet væk fra comp.

Manse 9933 - jeg vil lige kigge på de værktøjer.

Severino - det er min mening at bruge pendrive som selvkørende bootbar værktøj.
Det skulle kunne lade sig gøre når pendrive er delt op, for der skal være en partition til rescue-lager.

Jeg har prøvet efter en anvisning fra ubuntu, men det lykkedes ikke.

Hele fidusen skulle være at den opfører sig som en CD og derfor let kan boote fra de fleste comp.

Kommentar
Fra : risper

Dato : 01-05-07 17:11

Er med på en lytter - har selv div usb-nøgler og nogle accepteres som egentlige drev som kan formatteres som både FAT(16? EL. 8?) ELLER FAT32 og endelig NTFS - øvrige - der registeres som flytbart medie - kan kun formatteres som FAT (igen 8 el 16?) - i ingen tilfælde har jeg behov for specielt formatteringværkt!

Det er vist ikke i alle BIOS udgaver at det kan lade sig gøre at boote fra en USB nøgle - men e.c.'s bemærkning om, at usbnøglen skulle opfattes og opføre sig som en CD der bootes fra lyder interessant.

Har i øvrigt en USB nøgle til rep. da jeg havde en partition med paswword - dette ville den pludselig ikke acceptere og jeg kunne ikke formatterer hverlen partitionen eller for den sags skyld hele nøglens kapacitet?!?!

Risper

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-05-07 17:41

Risper - dette er hvad jeg kan lige nu.
http://peecee.dk/?id=42792

Men jeg skal lige gnaske lidt i henvisningerne fra Manse9933

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 15-05-07 16:59

Programmet her er windowsbaseret.
http://peecee.dk/?id=45849

Så det kunne være lækkert, bare at proppe fyren ind og starte dyret.
Så er man kørende med alt sit eget

Kommentar
Fra : risper

Dato : 15-05-07 21:10

Rolig e.c. - det kommer - røremaskiner med usb port - toiletrulleholdermed usb der iøvrigt samtidigt trådløst (802.11åååååå) lyner op og ned. Jeg går snart tilbage til min primitive "rugbrød" 64 + TI99-4a'eren (sidst nævnte var/er en 16 bitmaskine) derfor min nysgerrighed omkring formattering. Ellers har jeg stadig mine regnestokkei div. udgaver.

Mvh

Risper

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-05-07 09:45

Citat
toiletrulleholdermed usb der iøvrigt samtidigt trådløst

Sådan en har jeg da, men i denne udgave:
toiletrulleholdermed usb der iøvrigt samtidigt er lydløst

Kommentar
Fra : severino

Dato : 16-05-07 20:08

Nåh Risper, så du har også været på TI-99/4A !!!
Dem har jeg 5 stykker af,med 3 periferibokse og ca. 700 disketter.
Det var alle tiders maskine.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-05-07 21:19

Har du prøvet med ultimate boot cd(patitionerer)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-05-07 21:21
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-05-07 21:45

Jow den har jeg i flere udgaver.
Men det smarte ved en pendrive med to partitioner er at man kan hente/redde data og lagre på samme pendrive.

Kommentar
Fra : risper

Dato : 17-05-07 11:26

Hej Severino

Ja TI'eren er/var en kanon maskine - jeg kender en vognmandsforretning der den dag i dag kører hele deres vognregnskab på en slig. En ulempe ved denne maskine var dog at ALT VED PROGRAMMERING SKULLE INDTASTES. Kommoden (64 & 128) blev dog lidt smartere.

Til irritattion for mit avl har sat et 5 1/4" drev i min "private-nix-pille" pc og der ligger 160 KB single side disketter tilrådighed (40 spors) - værsågod!

Ellers kan de få lov at lege med en gammel Phillips uden HDD så styresystemet skal indspilles hver gang den startes - i øvrigt DOS 3.2.1.

Men her min første maskine ABC 80

http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?c=37

God Kr.Himmelfartsdag

Risper

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-05-07 11:36

Jeg har en gang leget med en som ligner den oppe til venstre, men som hed "Comodore 10"

Kommentar
Fra : risper

Dato : 17-05-07 12:18

Hej e.c. - så er det ud med adressen hvor man kan købe den toiletrulleholder - dog vil jeg godt være sikker på at den er passivt kølet (lydløs) og om der er mulighed for at overclocke den??

Det er formentligt denne maskine på har truffet

http://www.old-computers.com/museum/computer.asp?st=1&c=638

Risper

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 17-05-07 13:11

Det er rigtig længe siden.................men det var nok den.
Men jeg syntes nu at den jeg kendte var i et stykke.

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 23-07-07 11:07

Tak for svaret Manse9933..................................almindelig oprydning.