/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
En grøn bowle
Fra : ehtrod_n
Vist : 3349 gange
300 point
Dato : 27-04-07 15:41

Hej min far fik sidste år i fødselsdagsgave en bowle til fisk, og der er også kun en fisk der er død for ham, så det syntes jeg er meget flot, men problemet er at bowlen bliver hurtig meget grøn. Han har pumpe og planter og ikke for mange fisk i den. Og dækker den til så den ikke får så meget lys. Så der er helt styr på det, han skifter også vandet og her på det sidste har han kommet halvt regnvand og kogt vand i bowlen.

Mit spørgsmål er så jeg har læst om en slags alge rens, man kommer i vandet selv om fiskene er der i er det rigtigt, og hvor kan jeg købe det online på nettet??

På forhånd tak og forsat rigtig god dag

Kommentar
Fra : transor

Dato : 27-04-07 15:52

Det er dyrplageri at holde fisk i en bowle
Rens den og brug den til punsch i stedet.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-04-07 15:59

Regnvand, hvor er det hentet henne.

Kommentar
Fra : ehtrod_n

Dato : 27-04-07 16:16

Det er ikke dyrplager at holde fisk i en bowle Transor, min far har haft de samme fisk siden den 9. maj 2006 og de trives fint!

Og med hensyn til regnvand så er det noget der står i en balje så det er ikke fra tagrenden Disken

Kommentar
Fra : disken

Dato : 27-04-07 16:59

Ville dog aldrig selv bruge det.
Når man tænker på ''syreregn''.

Trode NU heller ikke du tog det fra taget af.
Men det var meget benyttet for 30 år siden.
Før man kendte til ''ulemperne''

Men alle akvarister døjer med grøn-alger.
Bare det ikke er brun-alger.

Mener der findes et middel, der kan købes hos
din dyrehandler, der holder det nede, men igen, ville jeg
ikke bruge det.

Og derfor kender jeg ikke navnet på det.
Men prøv her....
http://www.akvarieudstyr.dk/res/default.asp

Men er fiskene ikke af den helt store værdi, så prøv det

Kommentar
Fra : Spuky

Dato : 27-04-07 20:27

Hej,

Din akvariemand har nogle små, søde snegle, der er specialister i af guffe den grønne belægning i sig, så nogle få kroner, så er problemet løst!

Venlig hilsen
Spuky

Kommentar
Fra : thetof91

Dato : 29-04-07 17:44

Spuky mener du mysteriesnegle???
Det er lige hvad for nogle alger det er... Du kan også købe en algeskraber... http://www.akvarieforretningen.dk/product.asp?product=972&sub=0&page=1

Hvilken fisk var det?? Hvor stor er bowlen...?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 29-04-07 18:09

PAS på med snegle, er de IKKE REN_AVLET
kan de være smækfyldt med næsten alle sygdomme,
der findes og eksisterer i et akvarium.

Og så YNGLER de, kender dog ikke til ovennævnte,
da jeg hader snegle.

Og så effektive er de ALTSÅ heller ikke.

Dit akvarium, kommer til at ligne
en/ et bremsespor efter sneglens vej, men DA skægt nok at se,
hvor langt en snegl kan komme på en dag, eller 2.

Accepteret svar
Fra : aalborg_fisk

Modtaget 300 point
Dato : 02-06-07 21:25

HØR NU GODT EFTER...

du bruger ikke regn vand til ferskvands fisk ................

dit drikke vand er renset og rimeligt rent men dødt ...
dit regn vand er dødt og beskidt måske end da forurenet...
dit akvarie vand er levende med alle de bakterier som er der i uden dem dør dine fisk og planter..

tag dine fisk og noget noget af dit nuværende vand over i en spand eller noget og gør din bowle godt og grundig ren , og så kommer du drikke vand der i og planter samt pumpe og lader det stå og køre i mindst 1 uge og der efter tager du en prøve for nitrit og hvis den er ok så sætter du dine fisk i bowlen igen..

når du så i fremtiden skifter vand så skifter du MAX det halvdelen " DRIKKE VAND "

så kører det fint tro mig..

og til alle jer der synes det er dyre plageri at have fisk i en bowle ... det er en smags sag
for så er det også plageri når de fanger vf chiclider for at avle som en sindsyge på dem og da specielt når man genmanipulerer slørhaler --- gubbier og mange andre fiisk ja i visse tilfælde giver dem syre bad for at få flotte farver frem tænk over det næste gang i køber jeres fisk...

tilbage til emnet skriv hvis der opstår flere problemer...

Godkendelse af svar
Fra : ehtrod_n

Dato : 04-07-07 11:15

Tak for svaret aalborg_fisk.