/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Creative t6100 højttaler larme
Fra : Puch_MaxiK
Vist : 397 gange
110 point
Dato : 22-04-07 14:47

Hej

Jeg har Creative t6100 højttalere til computeren, men når jeg tænder dem larmer de. Det lyder nærmest somom at den opfanger radiobølger eller sådan noget, altså de siger mærkeligt når bare de bliver tændt. Hvad kan der være galt?

Hilsen Kristian

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 22-04-07 15:12

HAvis jeg har dig ville jeg prøve at efterse alle kabler. Se om der er noget der sidder løs (og sæt dem så rigtig iigen)

se om det hjælper. Det var i hvert fald været mit problem med creative højtalere

Kommentar
Fra : Puch_MaxiK

Dato : 22-04-07 15:43

Det har jeg prøvet mange gange, men uden held. Jeg har også prøvet at skrue op og ned i de forskellige lydindstillingner, men også uden held

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-04-07 16:06

prøv at slå line ind fra i dine lydindstillinger

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-04-07 17:15

Har du jord på dine PC stik (strøm)?
Mine højtalere "brummede" også, ind til jeg trak en ledning fra PC kabinet til radiator (ikke strømførende).
Håber du ved hvad jeg mener med "jord" på strømstik (3-polben). Jordledningen er grøn/gul.
Fra PC kabinet (af stål) trak jeg bare en enkelt ledning, og skabte forbindelse til radiatorrør - denne forbindelse har intet med de strømførende kabler at gøre.

Kommentar
Fra : Puch_MaxiK

Dato : 23-04-07 09:40

Det har jeg lidt svært ved at prøve, da det er en bærbar computer jeg bruger, og den er af plastic :D

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-04-07 09:38

1. Rens dine stik-forbindelser (støv og andet skidt kan lede mere end du aner).
2. Giv alle højtaler kontakter en ordentlig omgang massage (evt. rens)
3. Test om højtalerne fungere på anden PC (udelukkelsesmetoden).

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 29-04-07 10:14

Det kan være en biltelefon der går i højtalerne.
Det kan være udstråling fra din computer da du siger den er af plastic og dermed ikke afskærmet.
En computer sender en masse radiobølger på forskellige frekvenser, hvis den ikke er ordentlig afskærmet. Der kan også være problemer med tv i plastickabinet m.m. Så der er flere muligheder og det kan være svært at komme det til livs.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Puch_MaxiK

Dato : 29-04-07 16:20

Da højttalerne er helt nye tror jeg ikke at det er fordi stikkene er beskidte. Jeg har prøvet højttalerne på både min bærbar og min stationære, og der var det samme problem.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 29-04-07 17:11

har du tænkt på bare at bytte den. Så kan du da se om det er det samme.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 29-04-07 21:33

enig med dayworker24
Så tag dog skidtet med ned i butikken, sammen med din bærbare, så kan de jo få syn for sagen.
Under alle omstændigheder, så kan du bytte... eller få pengene retur - http://www.forbrug.dk/klage/retogpligt/kobelovsguide/