/ Forside/ Teknologi / Udvikling / CSS / Spørgsmål
10  ME.alexan.. 100
Hjælp til CSS
Fra : Kortoververden
Vist : 423 gange
220 point
Dato : 16-04-07 11:58

Jeg har kastet mig over et hjemmeside projekt som viser sig at være støøre end forst antaget, je ger lidt under tidspres og har ikke tid til at lære at lave Stylesheets, er der mon en venlig sjæl der vil hjælpe mig med at lave det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-07 09:22

Selvfølgelig...

Hva' vil du vide?

1.) http://www.w3schools.com/css/default.asp

2.) http://www.hjemmesideskolen.dk/html/css2.asp?id=css1

3.) http://www.w3.org/Style/CSS/learning

BEMÆRK: Selvom CSS af w3.org beskrives som:
Citat
Cascading Style Sheets (CSS) is a simple mechanism for adding style (e.g. fonts, colors, spacing) to Web documents.

..er CSS bestemt IKKE nogen 'simpel' mekanisme, men kan være særdeles kompliceret at implementere!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-07 09:27

Ps. Jeg er lige selv begyndt at 'rode' mere eller mindre 'professionelt' med skidtet:

1.) http://www.kandu.dk/Spg103081.aspx
2.) http://www.kandu.dk/Spg103080.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-04-07 09:27

Det er derfor jeghar brug for hjælp.

Jeg har designet siden, og har mest brug for Stylesheets fordi det så vil være nemmere at redigere efterfølgende og oprette nye sider.

Som nævnt har jeg ikke den fornødne tid til at sætte mig ind i det og lave det selv, så je ghar brug for hjælp... Og betaler gerne for det

Så spørgsmålet er.. Mon der er en venlig sjæl der kunne tænke sig at lave filerne for mig, udfra eksisterende html sider

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-07 09:38

Prøv et webfirma...

Dét er altså en rimelig stor mundfuld og meget tidskrævende, at lave CSS til sider man ikke selv har udformet/programmeret/designet

Enkelte specifikke problemer som:

1.) Hvordan placerer jeg et HTML element på siden med CSS i forhold til sidens indhold og andre elementer?
2.) Hvordan emulerer jeg frames med CSS?
3.) Hvordan bruger jeg CSS i stedet for tabeller?
4.) Hvordan styrer jeg mine fonte og skriftstørrelser med CSS?
5.) osv.
6.) osv.
.

..kan løses i en enkelt tråd, men online webudvikling af et helt site er nok liiiiige lidt i overkanten (..for mit vedkommende det er). Det kræver også megen kommunikation med den som skal have lavet siden, da der findes nærmest uendeligt mange løsninger på selv de enkleste problemstillinger.

Jeg påtager min af principielle grunde ikke dén slags opgaver og jeg har heller ikke tiden.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-04-07 09:48

Hej molokyle... Der er lige en ting du må fortælle mig

Hvordan harmonerer
Citat
Ps. Jeg er lige selv begyndt at 'rode' mere eller mindre 'professionelt' med skidtet:

Med
Citat
Jeg påtager min af principielle grunde ikke dén slags opgaver og jeg har heller ikke tiden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-04-07 13:52

Det harmonerer helt fint med:

1.) Ordet professionelt står, som du kan se; i gåseøjene (anførselstegn)

2.) Jeg ønsker ikke at være iværksætter og begynde som selvstændig.

3.) Min 'tid' med 'professionel' udvikling af min egen hjemmeside skal forstås som en reklamesøjle for mig selv som webprogammør: Målrettet mod de virksomheder som iflg. dem selv og beskæftigelsesminister Claus Hjort Frederiksen ( http://www.folketinget.dk/BAGGRUND/Biografier/Claus_Hjort_Frederiksen.htm ) 'skriger' på veluddannede og kompetente medarbejdere

= LØGN i deres mund !!! ...de vil blot legitimere, at de benytter/udnytter billig østeuropæiske og indiske kontraktansatte, som ikke skal betale skat i Danmark de første 187 dage de arbejder her i landet på en firmakontrakter af 3. mdrs. vbarighed og derfor kan underbyde deres danske kolleger på lønnen.

Jeg søgte over 70 stillinger sidste år; opslåede som uopfordrede ..og indtil nu har jeg søgt mere end 20 stillinger iår !!!

4.) Jeg ønsker ikke at tage brødet ud af munden på de, som rent faktisk har startet egen webudviklingsvirksomhed med henblik på at leve deraf, ..ved at underbyde deres priser.

Find en inder på indernettet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-07 18:22

..ingen rotter i fælden?

</MOLOKYLE>