/ Forside/ Karriere / Udlandet / Andet udlandet / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 410
vedr spørgsmål tip.: 15762
Fra : ladies
Vist : 660 gange
185 point
Dato : 21-03-07 22:25

Nu kan det altså være nok ,kandu er en side hvor folk kan hjælpe hinanden og komme med tip oplysninger-dumme eller ikke dumme, siden er opbygget for at man kan gøre det og er der ingen der gider at læse om det kan man jo lade være og så lade folk der gerne vil og interessere sig for det om at bedømme, at man ikke giver stjernebedømmelse er da ok men man skal IKKE begynde at så tvivl om rigtigheden og ærligheden af det foreningen står for det vil man også snart kunne se på tv,men det gør mig gal at en side som kandu, der er et rigtig godt koncept skal ødelægges af mavesure opstød og løgnagtige udsagn af folk der har en anden mening,det er da ok at man ikke har samme mening men ikke ok at svine folk til der har en anden opfattelse,og ok er det også hvis som en skriver er tiggeri for jo jeg vil godt tigge hvis det kan redde og hjælpe mennesker i nød.
og jeg kunne ikke drømme om at svine nogle til fordi de kommer med et indlæg jeg syntes er dumt eller fordi jeg ikke deler deres mening.der skal være plads til os alle på kandu, og læs lige siden igennem der er da mange spøjse tips og indlæg men de skal da have lov til at være der ,
Nu har jeg jo rundt om på siden jo også set at mange af dem der bedømte dette indlæg jo også er negative i deres bedømmelse mange andre steder(emner)her på kan du i indlæg som handler om helt andre ting, giv lige plads til os alle og jo jeg vil nok stadigvæk engang hver 2-3mdr sætte et indlæg om malawis -vennner på men lad vær med at læse det hvis i ikke vil, det er jo op til jer,forsat god aften til jer alle, og til jer der ikke er så negative undskyld dette sure opstød, men jeg er så træt af at læse disse negative udtalelse både om mit indlæg og fek's når folk spørger om andre ting der skal da være plads til alle ,det er jo det der skaber kandu og det pi..ede mig af da foreningens formål blev draget i tvivl

malawis venner medlemmer og malawis forening er ikke usynlig den er både registreret og godkendt Foreningen bruger bare ikke pengene til dyre reklamer på at reklamere for sig selv men på at hjælpe folk der har det svært, det er helt iorden at folk ikke vil støttedet er deres egen valg men det er altså tilladt herinde at gøre opmærksom på at foreningen eksisterer, samt på foreningens hjemmeside,kunne forstå hvis det er hver dag men det er altså sjældent
men borset fra det har jeg vel lov til at give et tip som alle andre uden jeres negative bedømmelser af andre menneskers tip-og har også set flere af jer der har bedømt her bedømme andres indlæg negativt som intet har med malawis-venner at gøre ,der findes altså folk som godt vil have disse tip kandu er stor nok til os alle.Hvad med at lade være med at læse det hvis det ikke har jeres interesse så andre seriøse kan få lov at bedømme det,om man kommer med tip til en slankeside eller tip om pcbrug-sex eller lignende skal alle vel have lov til at komme med det de vil ,uden at blive rakket ned,
hilsen ladies

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-03-07 22:36

KLynk klynk klynk

Du spillede og tabte

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-07 22:40

Citat
men det gør mig gal at en side som kandu, der er et rigtig godt koncept skal ødelægges af mavesure opstød og løgnagtige udsagn af folk der har en anden mening

Det er dig der ødelægger

Kandu er IKKE nogen indsamlingsplads - men bruger til bruger hjælp.....

Og det er vel ikke dig der mangler hjælp....

Køb dog reklameplads på Kandu, så er problemet jo løst og kandu tjener lidt mere.....

Citat
jeg kunne ikke drømme om at svine nogle til fordi de kommer med et indlæg jeg syntes er dumt eller fordi jeg ikke deler deres mening

Der er da ingen der "sviner" nogen til....

Du er KUN blevet bedt om at STOPPE - men fatter det tilsyneladende ikke....

Næsten al hjælpearbejde er værd at støtte - MEN IKKE PÅ DENNE MÅDE....

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 195 point
Dato : 21-03-07 22:51

Der er og har altid været bøvl med bedømmelser af tips

f.eks er der en kategori der hedder vittigheder, nogle bedømmer efter hvor morsom vittigheden er
andre giver 0, da en vittighed ikke er et tip,

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 21-03-07 23:07

Refi
jeg kalder det altså at svine til at så foreningens renomee i tvivl og som skrevet er den
godkendt og registreret.-
Citat
Kandu er IKKE nogen indsamlingsplads - men bruger til bruger hjælp..... kan du er efter min mening en side man kan få hjælp og give tip om sider man tror kan have interesse for andre,og det ved jeg fra de mail-støtte ovs der er kommet at der er nogle der har.
og flere andre steder på kandu er der altså andre foreninger hjemmesider-klubber ovs som reklamere lidt for sig selv,og nej jeg kan ikke se hvad det skader at skrive om foreningen der er ALTSÅ nogle mennesker der godt vil læse og vide noget om det,og jeg vil hellere som flere andre gøre opmærksom på det her og så bruge pengene til at hjælpe, kan være enig i at det ikke skal være hver dag man gør det jeg gør det hver 2-3 mdr, og har også brugt kandu til at sige tak fek's til dem der støttede julegaveindsamling også på grund af det var den eneste måde jeg kunne sige tak for det og gøre opmærksom på at der var lagt billeder ind på siden af uddelingen,da det ikke var alle der havde skrevet mail ovs da de støttede,og ville gerne takke.
kontorverden til dig jeg seltog ikke i et spil så jeg kan ikke tabe
jeg vil stadig skrive en sjælden gang og hvis man læser de indlæg jeg har haft har jeg skrevet og spurgt om alt mulig andet også,
min mening er stadigvæk at man har lov til at komme med indlæg og meninger om tingene og tips til det jeg vil og mener andre har ret til det samme så nej jeg stopper ikke men det er jo op til en selv om man vil læse mit indlæg eller ej.
venlig hilsen ladies

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-07 23:16

Tja....

Ingen andre end Kandu kan forbyde dig at fortsætte.....

Du må jo så blot påregne at det samme sker igen og igen.....

Jeg er bange for du SKADER sagen mere end du gavner den - men det er jo op til dig selv...

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-03-07 23:17

Kan du ikke bare være glad for dem der gider læse det og så springe op og falde ned på resten?

Det fede ved at bo i Danmark er at vi har demokrati, og dermed er vi alle i vores ret til at have vores egen mening.

Du har ikke patent på sandheden

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-03-07 23:25

Du har siden den 22.11.06 skrevet 8 "tips" om Malawi. Din søn har også skrevet et par tips om det samme.

I spørgsmålet her, som du har annulleret skriver du at DR tager til Malawi for at lave en udsendelse om din søn. Hvornår bliver det vist i TV ???

http://www.kandu.dk/Spg97927.aspx

Jeg har tidligere læst på din søns hjemmeside. Bl.a hans dagbog. Der takkede han for alt det der blev sendt til ham og hans familie. Bl.a børnetøj. Det de ikke selv kunne bruge blev givet til de forældreløse børn !!!!!!!!!!!! Er det indsamling til din søn, svigerdatter og 3 børn, der i første omgang samles ind til !!!!!!!

Din søn har selv valgt at bosætte sig i Malawi og stifte familie. Jeg føler, at hvis jeg skulle støtte dette foretagende, så ville det i første omgang blive til din søn. Resten ville så blive brugt på befolkningen.

Hvorfor har du ikke rettet henvendelse til medierne og fortalt om din søn. Hvis de mener det er et interessant projekt, så sender de gerne en journalist og fotograf.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 22-03-07 07:37

1 21-03-07 48 hjælp til malawi Andet udlandet
2 03-02-07 164 tak til jer og tip til at hjæl Kandu.dk
3 03-02-07 124 tak til jer og se denne side Socialpolitik
4 11-01-07 125 hjælp og tak Andet udlandet
5 11-01-07 193 se denne side OG TAK Hjemme sider
6 21-12-06 134 Sidste Chance Børn
7 14-12-06 139 mit julegaveønske er i giver m

....jeg tror at malawi har fået den opmærksomhed der kan klemmes ud af emnet...men er ikke sikker

ziggy99

Kommentar
Fra : troldenesdhb

Dato : 22-03-07 07:53

at starte en diskution om dit projekt på denne måde, ødelægger helt sikkert folks holdning til dig og dit projekt.

Jeg hjælper hvert år med flere indsamlinger, Røde Kors, Folkekirkens Nødhjælp og dem til de lokale foreninger. Jeg bliver ALDRIG sur, hvis nogle rakker Røde Kors ned. Det er ikke min opgave at stå og mundhugges med folk. Jeg spørger om de vil give et bidrag, hvis deres bidrag er en nedrakning, så er det deres problem. Jeg kender jo ikke deres forudsætninger, det kan jo ske de har dårlige oplevelser med Røde Kors.

Gør opmærksom på dit projekt, overdriv det ikke, og drop dit hyleri, det skader mere end det gavner.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-03-07 08:06

Under alle omstændigheder er der masser af mennesker og sager i denne verden der kræver hjælp og opmærksomhed, dit hjerte bløder for Malawai, andre støtter Kræftens bekæmpelse, HIV forskning eller noget helt fjerde.

Det virker temmelig arrogant at blive vred over, at vi ikke alle kaster os over lige nøjagtigt DIT projekt, lad det dog være op til den enkelte persons samvittighed, og send så bare alt hvad DU ejer til Malawi

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-03-07 10:28

ladies - ved du hvad der gør det hele utroværdigt ???? Hvis ikke skulle du kigge alle de forskellige indslag igennem på nettet der omhandler projektet.

til din information bla sådan noget som problemerne med æøå - øhhh ???
Citat
I maj 2005, tog jeg til Malawi for at arbejde som frivillig paa et laererseminarium. Jeg arbejde med hjemløse børn i de omkringliggende landsbyer, samt arbejdede med uddannelse af utrænede lærere.
(blot en lille "smagsprøve" ud af mange)

http://www.malawis-venner.dk/projektleder.php

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 22-03-07 10:44

Jeg startede altså med at gøre stille og roligt opmærksom på foreningen eksisterede ,der kommer jo dagligt nye brugere til på kandu og det var så specielt 1 ting jeg reagerede på i de bedømmelser jeg fik
.Jeg er overhovedet ikke vred over at folk ikke kaster sig ud i vores projekt man kan jo ikke støtte alle og vil man ikke støtte er det da ok,det jeg blev vred over var at der var en der skrev at det var usynligt og foreningen er både godkend og registreret og skal også hvert år fremlægge reviderede regnskab fra revisor, så nej intet går til min søn han forsørger sig selv med honningprodution(har 4 bistader) og en lille butik han har som vi i familien har støttet til han kunne åbne i form af hans julegaver ovs .foreningen HAR INTET MED DET AT GØRE .Jeg VIL afslutte med at gøre opmærksom på at det tøj der blev samlet ind startede med at folk kom med tøj til min søn og der var rigtig meget så istedet for at nøjes med at sende tøj til ham som kun ville have kostet 1500 kr valgte vi istedet at sende det hele ,det kostede hele opsparingen da vi betalte 12000 for at sende det hele derned så alle kunne få glæde af det,selvfølgelig efter vi havde spurgt dem der gav om det var ok at det ikke kun gik til min søn, de penge betalte vi af egen lomme udenom foreningen, så lad nu være med at også gøre det til at det er min søn vi samler ind til.Som skrevet skal der altså lægges regnskab for hver en krone der bliver brugt og der gives normalt ikke tøj ovs da det er alt for dyrt at få derned.Det er landbrugsprojekter , skole ovs der støttes, men vil afslutte debatten nu
ps, overhovedet inden han mødte hans kone var han der 1 år hvor han så var hjemme og tjene penge til projekterne som han startede af egen lomme.så igen det eneste jeg blev vred over var at foreningens ærlighed blev draget i tvivl, vedr tv så til efteråret .Jeg lader lige dette stå 1 time og går så ind og giver poient til en-tak for de mail jeg har fået og også tak for alle kommentarene ,nogle tages til efterretning,og forsat god dag til alle denne skønne forårsdag

Godkendelse af svar
Fra : ladies

Dato : 22-03-07 11:30

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 22-03-07 11:42

ps mirit.dk
hvad er der utroværdigt ved det?? projektlederen sidder i malawi så det pctastatur han har bruger har ikke æøå og danmark er altså en af de MEGET få lande der bruger æøå ,ikke så langt fremme som danmark på itområdet,det irreterede også mig da jeg fek's hvergang projektlederen sender nyhedsbrev til mig prøver jeg at rette det,nu efter vi fået en en rigtig god webmaster skulle det problem blive løst,hen ad vejen, for som skrevet er alle i foreningen ulønnet så der ikke bliver brugt penge på fek,s ny pc til malawi ovs,men pengene bruges til hjælpen istedet for til admistration,
venlig hilsen ladies

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 22-03-07 11:45

ladies....

Læs lige tekstn igen, de manglende æ,ø å er ikke konsekvente

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-03-07 11:51

Ret henvendelse til Go' morgen Danmark og Go' aften Danmark. Bliver vist på TV 2.

Så kan du komme i studiet og fortælle om din søns projekt. Det er et af de medier, du kan bruge.

Kandu er ikke det rette medie.

Hvor mange mursten var det nu Nordsted1 købte

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-07 11:53

fek,s = fek´s = f.eks.
ovs. = osv.

Læs lige hvad du skriver.....

Det er IKKE tastefejl - du laver det hele tiden.....

Men det er da muligt en NY pc kan klare problemet

Det er IKKE særlig troværdigt med FOR meget af den slags stavefejl......

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-07 13:34

Selv tak... og nej det var ikke mursten jeg købte, men julegaver til børnene

Kommentar
Fra : ladies

Dato : 22-03-07 16:52

ja det er rigtigt nordsted

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-03-07 17:58

Ja ja jeg kunne kun huske at Nordsted1 støttede projektet på en eller anden måde.

Men ladies og Nordsted1 kunne så huske "doneringen"

ladies

Tag kontakt til Go' morgen/aften Danmark. Hvis de ikke vil hjælpe med et indlæg, så bliver det svært at få budskabet ud.