/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Manglende signal til skærm
Fra : Niederhof
Vist : 653 gange
100 point
Dato : 27-02-07 20:49

Min svigerfar har en 3-4 år gl Siemens-Fujitsu pc, der periodisk slukker for skærm-signalet (skærmen melder 'check videokabel').
Grafikkortet er en integreret del af bundkortet, men kan jeg bare montere et andet grafikkort, og løse problemet på den måde ?
Nogen der har erfaringer ??

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 110 point
Dato : 27-02-07 21:14

Du har naturligvis undersøgt skærmkablet og set eftre om alle "pinde" er ligelangt fremme.
Ja du kan godt sætte et PCI eller AGP skærmkort i.
Det indbyggede skal så deaktiveres.
AGP skærmkort finde i flere udgaver 2x 4x 8x så det skal lige undersøges hvilken type comp understøtter.
Det kan evt. ses med dette lille program:
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Kommentar
Fra : Niederhof

Dato : 27-02-07 23:12

Vi har skiftet skærm og kabel et par gange....... så jeg (svigerfar ) må nok ud og investere...

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-02-07 17:24

Så sæt et skærmkort i, det er det billigste.

Godkendelse af svar
Fra : Niederhof

Dato : 04-03-07 18:54

Der SAD allerede et grafikkort i pc'en, jeg skiftede og fejlen forsvandt, jeg skiftede tilbage og fejlen var stadigvæk væk - lortet virker.....
Jeg skilte SAMTLIGE stik-forbindelser, og samlede dem igen og skramlet har virket siden...
Det viser sig at den havde samme fejl under garantien, og da blev DVD-drev og bundkort skiftet - ligeledes blev dette gjort ved en af mine kollegaer der har en lignende maskine.....
Men tak for svaret e.c.