/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Kendskab om nanocover ?
Fra : valdera
Vist : 4566 gange
200 point
Dato : 23-02-07 22:55

Jeg er interreseret i at høre om der er nogen der har erfaring med nanocover både til møbler og også til bilruder og vinduer
MVH. Valder

NB. [U]Kun seriøse svar ønskes[/U]

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-02-07 23:00

Der blev vist en del om det i tv igår, jeg tror det var på "Kontant", der blev afprøvet noget på møbler og en skjorte, det virkede meget meget lidt, så lidt at det var spild af penge, men det
de brugte på bilruden virkede rigtigt godt, blev værterne enige om, dvs den ene var ikke en vært men en forsker.

Det kan nok blive godt med tiden, men det er ikke optimalt endnu

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-07 23:04

I sejlerkredse er man ikke så glad for Nanocover: http://www.sejlsport.dk/sw22998.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-02-07 23:04

helt rigtigt nordsted - ødelagt sofa - nanosok der lugtede mere end bomulds sok osv osv - såååeeehh

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-02-07 23:08

valdera... Det var nu i Rabatten det blev vist, hvis du har lyst til at se en genudsendelse er det også muligt

Programmet kigger ind i den fagre nye verden af nanoteknologi. Forskellige firmaer er begyndt at markedsføre nanoprodukter med tilsyneladende forbløffende egenskaber. Ulrik Aarhus tester, om produkterne holder, hvad de lover, og prøver at finde svar på, om nanoprodukter kan gøre vores hverdag nemmere. Sendes også 23. og 27.2.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-07 23:12

Når man ikke kan sejle en båd med Hard Racing 'ren' for begroning hvis den er 'efterbehandlet' med nanocover, har man forringet overfladens afvisende egenskaber og så tvivler jeg stækt på om produktet vil have nogen særlig effekt på bilruder.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 23-02-07 23:44

Det virker fint på bilruder. Jeg har selv brugt det flere gange - MEN der er stor forskel på hvilket mærke man køber. Dem man kan få på QXL ødelægger mere end de gavner - når det begynder at regne virker det som om man har smurt leverpostej på forruden. Andre man kan købe i Tyskland virker super godt.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 24-02-07 05:34

Nano har mange hørt om og de fleste har ikke forstået hvad det er , ud over at det er noget nyt som forskere og pressen er meget interesseret i. forskerne bl. a for at finde overfladeeffekter og pressen for at skrive overfladisk

det udnytter sælgere og der er dukket alverdens produkter op men nano indbygget i navnet. De fleste har reelt ikke noget at gøre med nanoteknologi og er bare smarte salgsnavne.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-02-07 07:52

Jeg vil da anbefale jer at se genudsendelsen af Rabatten,

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-07 08:29

Man kan læse mere om nanoteknologig her: http://www.kurzweilai.net/meme/frame.html?main=memelist.html?m=18%23695

..hvorved man ved selvsyn kan konstatere at transor har ret, når han mellem linierne skriver at nanoteknologi er alt muligt andet end overfladebehandling og vidunderprodukter.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-02-07 08:45

Nano produkter, mikrospopiske produkter som nogle forskere mener
er større helbredsrisiko end asbest.
En risiko man ved for lidt om.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-02-07 08:51

Man er da opmærksom på Nanoprodukter

På baggrund af omtalen vil Miljøstyrelsen gerne slå fast, at nano-materialer er lige så forskellige som kemiske stoffer i al almindelighed, og at man derfor ikke kan sætte direkte lighedstegn mellem nanopartikler og sundhedsfare.

http://www.mst.dk/Nyheder/Pressemeddelelser/2006/13790000.htm

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 24-02-07 08:57

jeg tror jeg vil se den udsendelse, det er nok det bedste indtil videre

Men er der ikke en som har prøvet det, altså mærkevaren" Nanocover"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-07 09:06

Jo, som du kan læse af mit første link har Dansk Sejlunion afprøvet det ...endda i samarbejde med producenten, men da resultatet ikke stod mål med forventningerne, så blev 'nanofolkene' åbentbart sure. Dette forhindrer dog ikke Unionen i, at prøve at invitere til et konstruktivt samarbejde med NanoCover.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-02-07 09:09

Har ikke prøvet mærket nanocover, vil heller ikke.
Tror ikke på produktet, firmaet har åbenbart pyntet
på egenskaberne.
Nanoprodukter er en ev. sundhedsfare p.g.a. den
mikroskopiske størrelse, ikke den kemiske sammensætning.
Netop det faktum ved man for lidt om.

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 24-02-07 09:13

Det jeg skal bruge det til, hvis det dur er nogle stolesæder, og mine vinduer som vender ud mod

hovedgaden , hvor der er en del forurening fra biler bla. busser.

og selvfølgeligfor at få min bilrude fri for is mm.

MVH. Valder

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-02-07 09:15

Lav en prøve på noget tilsvarende som kan smides ud efter vurdering.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-02-07 09:21

Det de viste i Tv virkede ikke på stoffer.

Det virkede på bilruden, men det var i kraft af, at vædsken skulle blæse af ved kørsel, det kunne ikke lade sig gøre at vise det under kørsel på TV, derfor viste de effekten ved at bruge en føntørrer, dvs, det er vindmodstanden der gør at præparater virker, så jeg tror ikke på det vil virke på dine vinduer, men se programmet

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 24-02-07 09:45

jeg ved der findes Vinduesglas der er selvrensende son bruges til termoruder
( og det er ikke en and ) de fremstilles idag.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-07 09:49

Selvrensende glas laves med en anden teknologi:
Citat
Selvrensende glas:

Ny type glas med en belægning på ydersiden, der ved en fotokatalytisk og hydrofilt proces holder sig selv ren for smuds. Belægningen er integreret i glasset og reagerer sammen med ultraviolette stråler i en proces, så organisk snavs nedbrydes og opløses. Smudset vaskes bort med regnen og efterlader de selvrensende ruder rene og uden mærker efter regndråberne.

Det er en kemisk reaktion og har ikke så meget med nano at gøre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-02-07 10:55

Vi købte for et par år siden noget på en messe til at smørre på forruden af bilen - det var før man (mis)brugte ordet nano. På en ren forrude, virker det i ca. 1 mdr. fra ca. 55 km/t og opefter, behøver vi ikke at bruge vinduesvisker, Det var vist nok et tysk produkt.

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 24-02-07 11:10

Hejsa

Jeg har i en autotilbehørsforretning købt nanoprodukter til bilens vinduer og lak. Vinduesproduktet virkede ud over al forventning og har nu holdt i 4 måneder. Lakbehandlingen var forbløffende nem at arbejde med i forhold til tidligere tiders brug af lakrens/forsegler, og resultatet var meget tilfredsstillende Så til denne anvendelse kan det anbefales og når sneen er væk får husets vinduer også en omgang.

Hilsen
Bluesky

Kommentar
Fra : drala

Dato : 24-02-07 12:11

Har prøvet Nanocover til stålvaske, stålkøleskabe m.m. og det har været en succes, hvor der før skulle tøres af meget ofte for ikke at få skjolder skal der efter påføringen tørres meget mindre af.
Har også prøvet det til fliser på badeværelset og det er samme gode effekt, næste projekt må være det til vinduerne der gør at de ikke skal pudses så ofte.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 24-02-07 14:23

Har prøvet nanocover på forruden af min bil.. Det virkede bare super når man kørte by og landevej.. Men det var som om det faktisk gjorde det hele meget være ved motorvejs kørsel da dråberne på ruden blev kæmpe store meget hurtigt.

Accepteret svar
Fra : jholst

Modtaget 200 point
Dato : 24-02-07 16:27

Søger af og til råd her. Bliver lidt betænksom over kvaliteten af de råd man får, når man møder et emne man ved meget om og ser de helt ukvalificerede, helt forkerte indlæg.
(selvom man sorterer de værste båtnakker fra)

Lige et par korrektioner ( orker ikke rette alle dumhederne)

- nano teknologi er allerede en del af vores hverdag
- vil revolutionere vores hverdag i fremtiden- bla indenfor medicin.
- Nanoteknologiske produkter til overfladebehandling har været på markedet i et par år
- Der er kun ganske få fabrikker der producerer- de fleste ligger i Saarland, Tyskland.
- Der findes et utal af falske "Nanoprodukter" i handelen ( det er desværre ikke forbudt at kalde et produkt for Nano
- Måske ikke så mærkeligt! nano betyder bare 10-9 ( milliardentedel)
- Mange gamle voksprodukter (bla alle dem man finder på QXL) siger at de er "nano" uden at have noget med Nanoteknologi at gøre. De KAN være udmærkede produkter, men har dog slet ikke de egenskaber som et Nanoteknologisk produkt kan tilbyde
-Der findes kun pt. 2 udbydere i DK af ægte Nanoteknologiske overfladebehandlinger:

NanoCover
Nano Nordisk

Sælger produkter fra de 6 førende fabrikker i Saarland, Tyskland
(Måske Stay Clean- der sælger produkt fra en lille Østrigsk fabrik!)

den såkaldte test i rabatten, er vel af en kvalitet, som kun skal bruges til at fylde lidt sendetid ud!
professoren fra DTU blev groft misbrugt- for at få en duft af seriøsitet !

Skjortebehandlingen VIRKEDE--- på lommen og lidt derunder--- hvorfor ???
hendes kommentar ( da forseglingen ikke virkede længere nede på skjorten) : Er du sikker på at du har behandlet korrekt der ? var klippet bort !!!!
Ellers et meget logisk spørgsmål !
En forsegling bestemmer sig vel ikke for om den kun skal virke en gang imellem !

Sofa forseglingen blev ikke testet overhovedet !
Noget tyktflydende fluidum blev overhældt, men man forsøgte ikke at fjerne substansen med en våd klud!!
Det KUNNE have vist sig at det var let at fjerne og uden at efterlade en plet
Overfladisk, useriøs "test"

desuden er der ingen der ved om behandlingen er udført korrekt. Er stoffet i forvejen imprægneret ? ( så vil en NanoCover behandling ikke virke)
Er der brugt korrekt mængde af vædske ( ikke for lidt- og specielt ikke for meget)
Er stoffet hærdet i korrekt tid ?

Mærkeligt at man ikke så hvordan behandlingen blev foretaget, og at DR ikke sagde ja til at få assistance til behandlingen ???? (blev tilbudt af leverandøren)

Når man ser en sådan ganske ukvalificeret popudsendelse der udgiver sig for at være en test, bliver man jo skeptisk over alle andre"gode råd" man får !

NB: nanoCover tekstil forsegling virker fint for mig på:
mine slips, lys ulden sofa ( rødvinsspild fjernet med fugtig klud) fritidsbukser, støvler)

Mange hundrede bilindtræk er behandlet. Bla en stor del af Danmarks duyreste biler, en meget stor del af Mercedes biler ( bla fra Mercedes Esbjerg)

Enkelt kommentar til Marineforsegling:

Seljunionen indrømmer at på de 2 af bådene ikke fulgte brugervejledningen !!
Forsøgte at forsegle en Hempel Yacht primer!! selvom NanoCover udtrykkeligt fortale at forseglingen ikke ville kunne binde på denne, nanoCover forseglingen gled derfor af første gang bådene kom i vandet, og hvad testen i virkeligheden viste var at der ville komme en kraftig begroning på en primer! Ikke særlig overraskende, heller ikke for Hempel, der aldrig har påstået at en primer er beregnet for dette!

Andre test (bla i Bådmagasinet har vist en meget overbevisende funktion ( på båd ejet af Køge værfts jers båd)

Danmarks bedste H båd (Paludan) bruger kun NanoCover bundbehandling, sammen med mange hundrede andre.

Som sagt uoverkommeligt at rette alle fejl, misforståelser. Vil dog gerne hjælpe molekylet, - når han har lært at stave til det !!!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-02-07 16:35

Fjerner fluebenet.
For mange båtnakker i følge de kloge hoveder.

Kommentar
Fra : jholst

Dato : 24-02-07 16:59

hej Teil

Hvis du er bange for nanopartikler, så drop vand!!

H2O: Molekylerne i vand består af nanopartikler !!
Men rolig: de er bundne og derfor ikke farlige, ligesom i andre produkter ( kunststoskafter i badminton ketchere, golfkøller, overfladebeskyttelses produkter, smertestillende medicin, vægtlodder i den lokale bodybuilderklub, komponenter i elektronik etc. etc. etc.

Derimod må du leve med frie og ekstremt giftige fri nanopartikler hver dag:

Udstødning fra diesel biler, cigaretrøg o. a.

( på H. C. Andersens Boulevard indånder du ca 25 mio. frie ( og ekstremt skadelige) nanopartikler PR. ÅNDEDRAG)

John

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-07 22:31

Du vil lære mig at stave:
Citat
Vil dog gerne hjælpe molekylet, - når han har lært at stave til det !!!

..og jeg ville glædes; hvis du lærte at tænke ..istedet for at promovere dit produkt

Jeg gør som Teil ...flueben fjernes fra denne tråd.

Hyg jer...

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-07 22:36

..men lige på falderebet og inden jeg forlader jer, vil jeg liiiige gøre jholst opmærksom på at:

MOLOKYLE ...intet har at gøre med, at jeg ikke kan stave til molekyle:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=32226

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 26-02-07 21:29

I Tyskland er der forekommet dødsfald p.g.a. disse berømte/berygtede produkter...

Den vandafvisende effekt bliver jo desværre også indåndet - og effekten udløste vand i lungerne med døden til følge!

Så god udluftning og/eller maske under brug er nok ikke nogen tosset idé?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-02-07 21:40

Dødsfald er der da vist ikke tale om

Citat
Miljøstyrelsen har fokus på nano-partikler

Flere danske medier har de seneste dage berettet om, at tyske forbrugere er blevet syge efter at have brugt en flisespray med nano-partikler. Selvom det ikke er afgjort, om det er nanomaterialet, der er skyld i skaderne, har det affødt en generel debat om, hvorvidt nanoteknologi er farligt, og om myndighederne gør nok for at sikre mennesker og miljø.

Fra mit første link

Godkendelse af svar
Fra : valdera

Dato : 27-02-07 09:25

Tak for svaret jholst.
Hvis du har yderligere viden om emnet vil jeg gerne høre dette
MVH. Valder

Kommentar
Fra : jholst

Dato : 28-02-07 18:20

Der var ikke tale om dødsfald i Tyskland.
Ca 100 mennesker blev syge. 3-4 meget alvorligt.

OG, OG:

det er senere blevet fastslået at produktet (Markedsført af Kleinmann) ikke havde nogetsomhelst med Nanoteknologi at gøre.

Se Ingeniørens hjemmeside, Miljøstyrelsen o. m. a : Nanoprodukt var rent fup !

produktet var et gammelt traditionelt rengøringsprodukt, der imod alle regler var kommet på spraydåser der indeholdt alkohol som drivmiddel!!
Alkohol indeholder metanol (træsprit) der giver vand i lungerne, hvis det forstøves.

produktet (Magic Nano) er blot eet af mange produkter der udgiver sig for at være et "nano" produkt.

Kommentar
Fra : storetåen

Dato : 28-05-07 01:30

Hej,
Jeg HAR prøvet nanocover på textil og på glas, og så har jeg købt en håndvask der var behandlet med noget nano teknologi.

Nanocover til textil brugte jeg på et helt lyst kludetæppe, fulgte brugsanvisningen nøje.
Det virker... men ikke 100%
Jeg har med 3 drenge og en hund stadig mit lyse tæppe, dog med et par mørke skjolder fra da min ene søn tabte ketchup flasken og den på det nærmeste valgte at eksplodere... jeg begyndte at gnide i det -det skulle jeg aldrig have gjort! Der hvor ketchupen fik lov at tørrer og vi så støvsugede, der er der ikke noget at se, men der hvor jeg gned -UPS! Har nu erfaret, at både ketchup, mudder og chokolade bare skal tørre ind og så støvsuges væk, så er det ok.

Nanocover til glas i bruse kabinen...fulgte brugsanvisningen nøje -ingen effekt!

Nanobehandlingen på den nye håndvask, genial! Der gik næsten 2 år før det var nødvendigt med rengøringsmiddel og kalkfjerner. Det var simpelthen muligt at kører en våd klud rundt i vasken, og så var den pæn, genialt!

Kommentar
Fra : Mads100

Dato : 13-09-07 00:11

Jeg har købt nanoprodukter alle tre føromtalte steder: Nanolotus.dk - nanocover.dk og nanunordisk.dk - Det ser ud til at 2 ud af de 3 firmaer har ægte nanoprodukter. Jeg har bedst erfaring med www.nanolotus.dk - Alle de produkter jeg har købt der virker fint. www.nanonordisk.dk produkter er vist blandet op med vand.. sikke noget fusk )-:

Kommentar
Fra : Danny100

Dato : 08-06-08 10:49

Det er utroligt som folk kan blive misinformeret på Internettet.

Der findes et hav af nanoprodukter, ganske rigtigt er der flere der indeholder mindre effektfulde partikler og sælges som værende full effect nanoproducts.

Det skal dog siges at jeg aldrig har oplevet at noget produkt ikke har virket, og det er uanset om jeg har købt det hos THansen eller på QXL. Jeg har undersøgt, og fulgt markedet siden starten i ca. 2003 og har i den tid oplevet mange sjove ting.

En af de mere lyssky historier er omkring Nanocover, nanolotus, nanoworld, respona, nanonordisk, percenta, point2you og sidst men ikke mindst Nano4You. Alle handler samme sted, altså bruger samme producent, men hver enkelt lille nanoshop tror de har exklusiv aftaler for netop deres land. Altså det er lidt ligesom at sælge Eifeltårnet flere gange.

Alle disse nanoshops har i sidste ende samme producent, men tror hver især at de har en virklig god deal og en landelicens. NanoCover har solgt milioner af aktier på det grundlag, de andre er kun forhandlere af produktet der er produceret af nano4you.

Nogle ganske få af de nævnte sælgere står helt uden for samarbejde med andre og kan derfor tilbyde priser der ligger langt under Nanocover.