/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
Hvad i alverden er dette?
Fra : molokyle
Vist : 551 gange
500 point
Dato : 30-12-17 15:33

https://postimg.org/image/t74dgwmad/ ???

Joeh... der er en provins i Iraq der heder således : Qom-Sadeghi

..men; hvad i al den "Hele hede hule vide verden" er det for en (..legetøj ?) dims ?

Hvad skal den, ...eller 'originalen', mon bruges til? Hvilken funktion har den?

</MOLOKYLE>

Fra : Mosebaek

Dato : 30-12-17 15:49

Det er da en proptrækker. Elementært Watson.

Kun sjældent at se, proppen kan nå ned til bunden af flasken.

M.

Fra : T4Lregn

Dato : 30-12-17 16:08

Den berømte "Iraq flue-fanger".
*
Giver fluen en chance - Med hullet i midten ...

Fra : molokyle

Dato : 30-12-17 16:19

Sjove kommentarer i 2
Men spørgsmålet er sgu seriøst ment, selvom det er stille i kategorien 'smalsnak'
Selv har gættet på en eller anden (..måske ophedet/gloende) afstraffelses form?

Se den vrede gamle mand og den skræmte yngre mand der optræder i baggrundgrafikken.

Måske en lille opdrageligt legetøjsmodel af et alm. kendt og smertefuldt 'DASK' i enden?

...eller hva' ve' jeg ?
</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 30-12-17 16:25

Det skal lige nævnes at 'genstanden' på billedet er i mål : 20 X 4 cm.

Altså en miniature ..som jeg opfatter det.

</MOLOKYLE>

Fra : mig-selv

Dato : 30-12-17 16:46

Mit gæt er en lommelygte der går PÅ STEARINLYS.

Ser også ud til den også kan fåes med 3 spiraler = ekstra kraftig lygte.

Fra : mig-selv

Dato : 30-12-17 16:48

Men hvorfor ser han så så truende ud.

Fra : Mosebaek

Dato : 30-12-17 18:04

Måske noget Simon Emil Ammitzbøll kunne svare på.

M.

Fra : katekismus

Dato : 30-12-17 18:37

Hvor stammer billedet fra?

Han vil da vist banke med den...
Fluer, tæpper ???

Fra : transor

Dato : 31-12-17 01:45

Det er en såkaldt jomfruforskrækker.
Det er en primitiv udgave. Men på de kanter skal der ikke så meget til.

Fra : molokyle

Dato : 31-12-17 14:57

transor på de kan er jomfruer ikke någet man jager væk. Jomfruer er en 'belønning'

..i Paradis får man endda tilbudt, jeg ved ikke hvor mange af slagsen, for at have overholdt Allahs lov:

Koranen.

Lavet i kobber og med 'skånehåndtag' tyder meget på, at det er en ting man lægger ind i bålets gløder, til emnet når glødepunktet. Præcis som et brændestempel til husdyr: Køer, Får, Svin, Geder, Kameler, Dromedarer osv. for at fastslå ejerskabet vha. brændemærket.

I Danmark er brændemærkning af husdyr ulovligt, men man kan selv gå til tatovør og blive brændemærket i alskens 'mønstre'. Bare tatovøren er lovligt certificeret af Staten.
</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 31-12-17 15:05

katekismus -> Det er en mystisk fund jeg har gjort i al gedulgthed og nattens mulm og mørke
..på fortorvet: i 'Turban-Planen' : https://map.krak.dk/søg/urbanplanen
Fluer? Tæpper ? ...naeh: Uvorne unger
</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 31-12-17 15:11
Fra : molokyle

Dato : 31-12-17 15:25

Undskyld

MEN... Jeg ka' ikke lade være med at komme med lidt selvros og 'klap dig selv på skulderen' her på årets sidste dag; ihukommende denne kommentar fra en vis Hr. svendgiversen:

Citat
...du er jo en af de klogeste her, og måske den eneste, der ved hvor Torfa Vej ligger.

Jep: https://map.krak.dk/?c=55.650934,12.606726&z=14&q="Torfavej";geo&sv=55.650411,12.606629,2.6336,1.3259,0.0000,201981590

</DET GAMLE POSTBUD>

Fra : molokyle

Dato : 31-12-17 15:31

Ps. Man går/cykler jo også lige forbi, når man ca. hver 14. dag skal over at se MESTERHOLDET:
http://www.fremad-amager.dk/
</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 02-01-18 18:08

Flere foreslag?

</MOLOKYLE>

Fra : Mosebaek

Dato : 02-01-18 19:13

Citat
Ps. Man går/cykler jo også lige forbi, når man ca. hver 14. dag skal over at se MESTERHOLDET:
http://www.fremad-amager.dk/

LIDT UDEN FOR "RAMMERNE":

Jeg har to børnebørn, der begge har spillet for Fremad Amager. Nu har de andre interesser. (Kærester m.m.). Det værste er at knajten, nu er FCK fan.

Sidst jeg så dem i spil, var i Gistrup ved Ålborg. Hvor de var med i en turnering. De havde forresten en allertiders træner. Jeg talte med ham. Havde virkelig "tag" på unge mennesker. Var meget mørk, afro-dansker. En herlig gut.

M.

Fra : boyelauritzen

Dato : 03-01-18 22:12

Mit gæt er en "onde ånd" smækker.

Fra : molokyle

Dato : 03-01-18 22:21

boyelauritzen -> Et godt foreslag, men dokumentation? Tak!

</MOLOKYLE>

Fra : boyelauritzen

Dato : 03-01-18 22:25

</MOLOKYLE> Hvis du er interesseret kan jeg spørge Erik Lyngsø-Petersen <elp@ing.dk> eller Jette på Fyn.

Os på Fyn og Jette ved tilsammen alt: "Hvad jeg ikke ved - ved 'Jette'"...

Hvad i alverden er dette

Fra : molokyle

Dato : 03-01-18 22:32

Egebtlig tror det er e værktøj til 'påmindelse' om afstraffelse.

Præcis som den danske pendant: Ris, Kager, Ni-Haler, Spanskrør osv ... fysisk: Smæk/afstaffelse med andre ord = Sort Pædagogik. F.eks. : : http://www.overgangsalderen.net/forum/showthread.php?11367-I-begyndelsen-var-opdragelsen-af-Alice-Miller

Hvilket gør det dette 'objekt' til et skæmmende fund ... i min verden!

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 03-01-18 22:49

boyelauritzen Du må da gerne spørge på mine vegne ..også med henvisning til denne 'tråd' p Kandu.dk.

Det er jo derfor jeg spørger: For at få et relevant og plausibelt svar.
Gætværk og konspiration ka' vi jo alle gi' os hen med
</MOLOKYLE>

Fra : dogvillestar

Dato : 04-01-18 10:07

Ifølge sædvanligvis upålidelige kilder, så er det en 'dims' til en vandpibe.
Til at presse tobak/kul ned i piben med når den er tændt.

Fra : boyelauritzen

Dato : 04-01-18 18:20

Molekyle har du selv taget foto?

Lynch finder link til hvor billedet er placeret upassende.

Kan du sende mig billedet direkte til mig?

Gerne med lidt historie om, hvor og hvornår du har taget billede - hvis du selv har taget foto.

Og hvis jeg skal prøve på ny - om han finder billedet egnet?

Fra : dogvillestar

Dato : 05-01-18 05:57

Et andet rygte vil vide at det er en spiral til en ged, eller kamel, således at de ikke bliver gravide!

Fra : molokyle

Dato : 05-01-18 12:57

Egentlig synes jeg at jef allerede bar besvaret dir spørgsmpl:

Citat
[...]

Joeh... jeg har skannet 'fundet' ind vha. min EGEN scanner/printer !

Så 'naturtro' som det har kunne lade sig gøre. Delt via en billedfildelingstjeneste: https://postimages.org/

..'anbefalet' hér fra Kandu ...eftersom at Peecee.dk havde slettet andres og min 'konto' !

https://www.kandu.dk/Spg178648.aspx

</MOLOKYLE>

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 05-01-18 13:05

Ovenstående var til : boyelauritzen ; https://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=283588

dogvillestar ->

Citat
Et andet rygte vil vide at det er en spiral til en ged, eller kamel, således at de ikke bliver gravide!

Jeg ka' godt følge deg, men det er vist en konspirationsteori? I de lande (Libyen/Syrien/Iraq/Iran/Saudi.. osv. i Mellem-Østen), hvor de nævnte dyr lever. Er det lig med: VELSTAND (=mange eksemplarer.)

Dét er ikke noget, hvor man saver den gren over, man sider på !

Dyreprævention? NIX !!!
</MOLOKYLE>

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 05-01-18 13:13

For at præcisere boyelauritzen : https://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=178652#2039595
</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 05-01-18 13:26

dogvillestar -> Vandpiber tændes med KUL ..eller en ling. "Dims" (..har selv et par stykker af 'slagsen [..halv pakke] ). Disse:

http://www.eliksirshop.dk/images/IMG_1132-p.JPG

</MOLOKYLE>

Fra : dogvillestar

Dato : 06-01-18 07:24

Citat
dogvillestar -> Vandpiber tændes med KUL ..eller en ling. "Dims" (..har selv et par stykker af 'slagsen [..halv pakke] ). Disse:

Ja, det er jeg klar over! (at de tændes med kul)

Men hvis du ser på 'dimsen', så passer den jo fint til sådan et stykke rundt kul!
Kullet lægges på 'dimsen', og det opvarmes med en gasbrænder på spiralen, hvorefter det, nu glødende kul, placeres i vandpiben

Fra : molokyle

Dato : 08-01-18 18:23

Nope: HABIBI tændkullet imdeholder Fe++ (Oxident reaktivt Jern ..som i alm. stjernekastere!) og tændes derfor nemt med en tændstik/lighter, Desuden passer kulbrikken præcis til vandpibehovedet. Det ville være 'bøvlet' at lægge den tændt i 'piben' med en sådan 'tingest' !

NEJ ...! 'Legetøjet' reprænsentere 'noget andet', ...men præcist HVA' ?
</MOLOKYLE>

Fra : katekismus

Dato : 12-01-18 17:42

Put skaftet i munden, sæt et æg på og leg æggevæddeløb.

Fra : katekismus

Dato : 13-01-18 10:37

Et redskab til at tage kogte æg op af gryden med!

Eller måske en fejlkonstrueret https://www.amazon.com/Original-Danish-Dough-Whisk-alternatives/dp/B00HQQJ3N6/ref=lp_289774_1_6?s=kitchen&ie=UTF8&qid=1515802442&sr=1-6
Han ligner, da en der vil piske

Fra : molokyle

Dato : 15-01-18 14:53

Stor tålmodighed, men mener IKKE at jeg har modtaget et akseptablet svar. Derfor annulleres dette spørgsmål!

</MOLOKYLE>

Annuller spørgsmålet
Fra : molokyle

Dato : 15-01-18 14:55

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Du har følgende muligheder