/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Overførsel til billedprogram
Fra : 20Kroner
Vist : 950 gange
20 point
Dato : 04-02-07 10:20

Jeg har nogle billeder liggende som Word doc. og som PDF filer. Hbordan kan jeg få disse biller over i fx "Mine billeder" så de ligger som billeder og ikke som Word dokumenter?
Venlig hilsen
eso

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-02-07 10:38

Jeg gør det at jeg printer dem ud, for derefter at scanne dem ind på min scanner. Derved får jeg siderne gemt som *.tiff filer. Disse kan så konverteres til det format du ønsker i et næsten hvilketsomhelst billedbehandlingsprogram.

..men der findes da en del programmer som kan lave 'tricket' direkte:

http://www.freedownloadscenter.com/Best/word-to-jpg.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 04-02-07 10:41

Hej

Sådan kan du gøre hvis billedet ligger i en word dokument:
Højre klik på billedet --> start Paint --> redigere --> sæt ind --> filer --> gem som..

\Morten

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 04-02-07 10:44

Tak til Molokyle - men billedet bliver vel ikke i så god kvalitet, når det først skal udskrives og derefter skannes igen - men jeg vil da prøve

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 04-02-07 10:50

Tak Morten det lyder rigtig godt

Kommentar
Fra : leob

Dato : 04-02-07 11:40

Hvad med bare at højreklikke på billedet, vælge kopier (så kommer det i udklipsholderen).
Senere kan man så "paste" det ind i et billedbehandlingsprogram eller også kan man "paste as new image" i billedbehandlingsprogrammet
leob

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-02-07 12:13

Hvis man trykker 'Prt Sc' tasten lægges hele skærmbilledet i udklipsholderen. Tykker man de 2 taster 'Prt Sc' og 'Alt' samtidig lægges aktuelle vindue i udklipsholderen. Dermed kan skærmen/vinduet indsættes i f.eks. Paint med brug af tasterne 'Alt' + 'v', men så får man også den blå 'titellinje' med på billedet.

morten_m og leob -> Der er ikke tale om billeder indsat i programmerne , men om HELE Word og PDF dokumenter: Tekst, billeder, tabeller ..eller hvad som nu vises i dokumenterne.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-02-07 12:24

Du skriver du har dem i PDF format, hvad er problemet så?
PDF fylder ikke ret og forringer heller ikke billederne som f.eks. tiff eller jpeg gør.
Gem dem i pdf det er noget af det bedste.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 04-02-07 12:26

Hej molekyle.
Hvor finder jeg udklipsholderen i XP Home
mvh
Teas

Kommentar
Fra : leob

Dato : 04-02-07 12:31

til molokyle
hvor har du det fra, at det er hele dokumentet. Det oprindelige spørgsmål lød på billeder fra word m.v.
leob

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 04-02-07 13:55

Hej leob, jeg har samme opfattelse som molokyle -

Citat
Jeg har nogle billeder liggende som Word doc. og som PDF filer. Hbordan kan jeg få disse biller over i fx "Mine billeder" så de ligger som billeder og ikke som Word dokumenter?

Der står ikke i/fra word, men som som Word og PDF filer. Hvis det ikke er tilfældet, er spørgsmålet ikke formuleret særligt præcist.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-02-07 14:10

TEAS -> Udklipsholderen finder du i:

C:\Windows\System32\

..den hedder: clpbrd.exe

Hvis ikke du har en genvej til den i Start->Tilbehør ..så gå i stifinder og højreklik på:

C:\Windows\System32\clpbrd.exe

..og vælg: Send til...

Nu kan du oprette en genvej på skrivebordet og derefter flytte den dér hen, hvor du nu synes den skal være i din Start menu.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 04-02-07 15:03

I pdf filerne kan du vælge at gemme billedrerne direkte som jpg eller lig. du kan også som der bliver nævnt iht. word kopiere billedet til udklipsholderen og derefter sætte det ind i dit billedbehandlings program. Hvis du ikke har et sådanne, findes der mange gode og gratis på nettet.

at printe billederne ud og skanne dem igen, vil jeg ikke tilråde da du for det første skal bruge en masse blæk på at printe dem, hvor efter du skal bruge tid på at skanne dem igen, og så bliver kvaliteten ikke så god som, hvis du kopiere > sætter ind....

\\
@hawaii7
Tiff er en ukomprimeret billede format som faktisk benyttes af mange prof. firmaere præsis forde at den IKKE forringer billede kvaliteten, det gør tilgengæld jpg,jpeg. og at pdf filer ikke fylder retmeget er som sådan korrekt, ved mindre da at de indeholder feks. billeder i høj kvalitet, så bliver pdf filens størrelse der efter, og at pdf ikke foringer kvaliteten er ikke korrekt, da pdf benytter pakning af billeder, hvilket giver kvalitets tab :( faktisk benyttes der oftest jpg kompremering af billeder i pdf filer :P , nå det var en side bemærkning.
//

Men alt om alt så ville jeg benytte kopiering > indsæt som min fortrukne måde at løse problemet på.

Ved mindre da at dine doc. filer er fra office 2007 , så ville jeg "bare" åbne .doc filen i mit pakke program og kopiere billede filen til min billede mappe..

/Rex

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 04-02-07 17:27

Hej nr. 75653

Du har da fuldstændig ret. det gik lidt for hurtig. Jeg ville have skrevet at en tiff fil fylder mindre end pdf og at jpeg forringer billedet. Jo tiff bliver brugt i den grafiske branche, hvor man normalt ikke tager hensyn til størrelsen.
RET SKAL VÆRE RET

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : 75653

Dato : 04-02-07 17:37

@hawaii7
Det var ikke ment nedtoende...

pdf fylder generalt mindre end tiff ikke omvendt *LOL* men det var oxe det du mente (tror jeg)

/Rex

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-02-07 18:32

TIFF er et tabsfrit format

http://www.scantips.com/basics9t.html

PDF er et 3.part proprietært men 'åbent' format tilhørende Adobe:

http://en.wikipedia.org/wiki/Portable_Document_Format

Jpeg/jpg , samt GIF87 og GIF89a (..det med animations mulighed) er komprimerede formater:

..se f.eks. : http://www.wfu.edu/~matthews/misc/jpg_vs_gif/JpgVsGif.html

PNG er den 'nye' webstandard og understttes bl.a. af IE7 : http://www.libpng.org/pub/png/

Læs, Lyt og Lær : http://www.wfu.edu/~matthews/misc/graphics/formats/formats.html

Det var bare dét... jeg ville sige ....HAI

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 05-02-07 08:13

Jeg skal da lige love for, at mit spørgsmål har givet respons - mange tak for det. Om jeg har formuleret spørgsmålet forkert er muligt, men i al korthed drejer det sig om:- at jeg har en serie billeder, som jeg kan præsentere i fx et diasshow, og så har jeg altså nogle billeder liggende, både i Word- og PDF filer, og det er altså disse billeder, jeg gerne vil have sat ind i mit diasshow.
Venlig hilsen
20Kroner

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 05-02-07 08:25

Hvad format skal de billeder have du skal bruge i dit diasshow?
Et billed i pdf format kan du altid lave om til andre formater.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 05-02-07 09:07

Til hawaii 7.
Kan jeg lave det om til jpg fra PDF? Og hvordan gør jeg det rent praktisk?
Hilsen 20 Kroner

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 05-02-07 09:55

Jeg ved du kan i photoshop, men der findes sikkert også andre programmer der kan.
Prøv at sende et pdf billed, så får du det retue i jpg format.
E-mail: hawaii@sol.dk
eller på en anden adresse som jeg sender til din private mail her på kandu.

Hilsen
hawaii7