/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Licens på mobil! Hvornår???
Fra : copycatDK
Vist : 624 gange
100 point
Dato : 02-02-07 17:42

Har kigget lidt rundt i disse emner om medie licens..

Jeg betaler licens osv. så intet problem for mig..

Men er men ejeren af en 3 telefon har man mulighed for at se Tv2 News Live. Gense nyhederne på tv2 og DR.. Dette skal man jo betale selskabet 3 for at se.. Man kan muligvis også gå på nettet med telefonen og den vej igennem finde et sted hvor man også kan downstreame tv. Og det betaler du jo igen for..

Kan der kræves licens for sådan en telefon? Hvis det er tilfældet burde det ikke være rimligt at selskabet 3 tager penge for det også.

Eller....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 17:52

Citat
Den nye licens omfatter alle apparater, der kan modtage billedprogrammer og - tjenester, herunder computere og visse mobiltelefoner.

faktisk betaler man jo for det via 3 i abonnement så hvorfor mener du der skal mere til ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 17:58
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 18:04

min personlige mening om den sag - det er da irriterende -men det firma der formidler varen videre skal jo tjene penge på det.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 02-02-07 18:32

Mener ikke der skal mere til??

Det er jo for meget..

Kan da huske man på et tidspunkt kunne bestille gratis kort til at se DR2 hvis man havde parabol.. Der brugte man jo også canal digital eller viasat for at se et program du batalte licens for.. De tog jo penge for det i starten...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 18:38

tjaaeehh - men tingene er nu ikke altid som vi ønsker det og synes det er mest retfærdigt

Nu nævnte du 3´s mulighed for at se dr eller tv2news - det er jo et tillægsprodukt - så egentlig synes jeg det er ok. Folk kan jo vælge fra eller til som de ønsker det.

Det ligger jo sådan at alle medier bliver underlagt den medielicens trods alt - så er det bare ærgeligt hvis man ikke lige bor hvor man kan tage alle tv-programmerne uden at investere i tilbehør - uanset hvilket.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 02-02-07 18:57

Ja det burde pr.010107 ikke være et tillægsprodukt.....

Men nu har jeg siddet og læst ret mange meninger igennem den sidste times tid.. Og lur mig om vi ikke snart får en sag om den medie licens.. Har da læst så meget at blinde ikke skal betale medielicens.. Er man Linux eller Mac OS brugere så skulle man også have store problemer med at kunne udnytte alt det DR skulle gøre muligt..(Må da falde under samme kategori) Måske de ikke ved at der findes andet en Microsoft derinde ved DR.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 02-02-07 19:01

hvordan ville du undgå det med tillægsprodukterne ????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-07 23:40

Nu kan det j i realiteten være bedøvende underordnet om det ene eller andet er med i tjenesten....

Hvis du i familien allerede har et fjernsyn ER ALLE APPARATER DÆKKET AF DEN LICENS...

Så lille Peters 3 telefon går på fars og mors TV licens.....

Det samme gælder husstandens komputere.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-02-07 23:43

Så kort og godt

Citat
Kan der kræves licens for sådan en telefon

Nej - medmindre det er det ENESTE medie HUSSTANDEN ejer....

Kommentar
Fra : alunde

Dato : 12-02-07 16:25

3G telefoner er omfattet af kravet om medielicens... uanset om det er 3, Telmore, TDC Mobil eller Sonofon.

Jeg ved ikke om det er urimeligt at 3 tager ekstra betaling for brug af disse services. Data sendes over deres netværk, og de får deres omkostninger dækket ved at abonnenten betaler. Man skal også betale for sin internetforbindelse, selvom man betaler medielicens for at have muligheden for at gå ind på DRs hjemmeside... det er samme sag.

Når det så er sagt, så mener jeg da at medielicensen er irriterende! Men den er desværre ikke til at komme udenom.