/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Manglene scannerdriver
Fra : bil
Vist : 500 gange
20 point
Dato : 10-01-03 14:17

Er der nogle der ved hvor jeg kan få fat på en driver til en scanner af mærket lifetec lt 9385
da den ikke vil køre i xp uden en driver beregnet til xp
har selv forgæves forsøgt at lede hele nettet igennem uden held
med venlig hilsen steen olsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 14:33

bil wrote in <_HzT9.33022$Hl6.3460770@news010.worldonline.dk>:
> Er der nogle der ved hvor jeg kan få fat på en driver til en scanner af
> mærket lifetec lt 9385
> da den ikke vil køre i xp uden en driver beregnet til xp
> har selv forgæves forsøgt at lede hele nettet igennem uden held

Mystisk.
http://www.google.com/search?q=lifetec%20lt%209385
Første hit: http://www.scanner-drivers.com/drivers/48/48996.htm

Company: Artec
Model: LT-9385
Operating System:
Comments: The Lifetec LT-9385 is the same scanner as several Artec models
and also the Mustek 1200 USB. This driver is for Windows XP and will work
on these models.

Måske du er snublet over en Linux-driver til samme i din søgning? Det står
jeg nemlig og mangler.
(Til en Mustek 1200 USB)

--
Mvh.
Niels Andersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 14:35

"bil" <bil.news@kandu.dk> crashed Echelon writing
news:_HzT9.33022$Hl6.3460770@news010.worldonline.dk:

> Er der nogle der ved hvor jeg kan få fat på en driver til en scanner af
> mærket lifetec lt 9385
> da den ikke vil køre i xp uden en driver beregnet til xp
> har selv forgæves forsøgt at lede hele nettet igennem uden held

Lifetec=Medion så Scannerdriveren til MD9385 duer sikkert også til lt9385.
http://shor.ter.dk/590412809

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 14:37

"bil" <bil.news@kandu.dk> wrote in message
news:_HzT9.33022$Hl6.3460770@news010.worldonline.dk...
> Er der nogle der ved hvor jeg kan få fat på en driver til en scanner af
> mærket lifetec lt 9385
> da den ikke vil køre i xp uden en driver beregnet til xp
> har selv forgæves forsøgt at lede hele nettet igennem uden held
> med venlig hilsen steen olsen
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
værsgod
http://www.scanner-drivers.com/drivers/48/48996.htm

du skal dog lige have et pass til driverguide.com
men det er så vidt jeg husker ikke noget problem.

Med Venlig Hilsen

Robert Jensen
www.robert-jensen.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 14:44

Niels Andersen wrote:
>
> Måske du er snublet over en Linux-driver til samme i din søgning? Det står
> jeg nemlig og mangler.
> (Til en Mustek 1200 USB)

http://mostang.com/sane/sane-mfgs.html#MUSTEK

Der er jo nogle stykker som hedder noget med 1200, så det må du selv
vide, hvilken af dem det er.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 15:25

Jens C. Hansen [Odense] wrote in <3E1ECE21.1090509@gmx.net>:
>> Måske du er snublet over en Linux-driver til samme i din søgning?
>> (Til en Mustek 1200 USB)
> http://mostang.com/sane/sane-mfgs.html#MUSTEK
> Der er jo nogle stykker som hedder noget med 1200, så det må du selv
> vide, hvilken af dem det er.

Min hedder "1200 USB", og den står vist ikke på listen.

Jeg gav op da jeg fandt denne side:
http://www.buzzard.org.uk/jonathan/scanners-usb.html
Mustek ScanExpress 600 USB, *1200 USB*, 1200 USB Plus Currently not
supported by any SANE backend.

Jeg gjordet et forsøg, men stoppede da scanneren ikke kunne detectes.

[...]

Nu kiggede jeg på det igen, og fandt dette i /etc/sane.d/mustek_usb.conf:
# Autodetect 1200 USB (not supported)
#usb 0x055f 0x0003

Det jeg fjernede havelågen på anden linje, virkede det pludseligt. Herligt.
:)

Lad os så se om jeg støder på årsagen til at man kalder det "unsupported",
og ikke engang "unstable". :)

--
Mvh.
Niels Andersen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 10-01-03 16:11

On Fri, 10 Jan 2003 14:36:39 +0100, "Robert Jensen"
<fjerndette_svend_dellepude@hotmail.com> wrote:

>
>"bil" <bil.news@kandu.dk> wrote in message
>news:_HzT9.33022$Hl6.3460770@news010.worldonline.dk...
>> Er der nogle der ved hvor jeg kan få fat på en driver til en scanner af
>> mærket lifetec lt 9385
>> da den ikke vil køre i xp uden en driver beregnet til xp
>> har selv forgæves forsøgt at lede hele nettet igennem uden held
>> med venlig hilsen steen olsen
>>
>> --
>> Leveret af:
>> http://www.kandu.dk/
>> "Vejen til en hurtig løsning"
>>
>værsgod
>http://www.scanner-drivers.com/drivers/48/48996.htm
>
>du skal dog lige have et pass til driverguide.com
>men det er så vidt jeg husker ikke noget problem.
>
Nej
det er vist
user: drivers
password: all

John

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 20 point
Dato : 10-01-03 17:10

Hej steen olsen
Gå ind på dette links
http://www.medion.de/treiber/treiber.html?HTML=sdb.html
klik der hvor der står treiber
klik der hvor der står scanner
----------- medion scanner
på den side du nu kommer ind på.kan du se at der ligger en xpdriver til din scanner 9385
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 11-01-03 07:32

Niels Andersen wrote:
>
> Mustek ScanExpress 600 USB, *1200 USB*, 1200 USB Plus Currently not
> supported by any SANE backend.

Det betyder jo (i mine øjne) kun at Plus'eren ikke er supportet.

> # Autodetect 1200 USB (not supported)

Det betyder at de ikke supporter/garanterer at autodetekt af den virker.

> #usb 0x055f 0x0003
>
> Det jeg fjernede havelågen på anden linje, virkede det pludseligt. Herligt.

De fleste scannere virker i linux, det kan dog være mere eller mindre
omstændeligt at få det til at virke.

Kommentar
Fra : Queeniebobby

Dato : 23-05-03 18:53

Hej Hej
Jeg har en Scanner Lifetec 9350 .
Jeg ka ikke rigtig få den til at virke,jeg har Windows XP.
På Scanneren er der kun et Parallelstik og jeg tror derfor at den så ikke kører på Windows XP
Der er jo ikke USB på Scanneren.
Jeg søger også en Driver til Lifetec 9350 ,og hvor jeg kan hente den.
MVH
Kai Jensen