/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
God restaurant
Fra : rwo
Vist : 1746 gange
500 point
Dato : 29-01-07 20:16

Jeg skal ud at spise med min mand i en speciel anledning.

Jeg ønsker at gå på en hyggelig restaurant og få en god 3-retters menu.

Det må gerne være et pænt sted, ikke D´Angleterre, men heller ikke Jensens bøfhus.

Jeg kan lide en menu med fisk til forret, gerne laks, kød og en form for kartofler til hovedret og en lækker dessert.

Vi drikker ikke vin. Pris ialt max kr. 800,-

Det skal være i københavn/på Frederiksberg eller omegn.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 29-01-07 20:31

Har du prøvet Skt. Gertruds Kloster med stearinlys og det hele?

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 29-01-07 21:20

Læs anmeldelsen her - Det er nok klogt at bestille bord.

http://ibyen.dk/restauranter/kokkehuer-mellem/article228790.ece

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-01-07 21:44

Prøv nyhavn der er gode restaurenter med fisk (København)

dr.dem

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 29-01-07 21:47

Kongens kælder er også god

dr.dem

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 30-01-07 07:07

Dette er et rigtig hyggelig sted med et fint udvalg af mad. Jeg har været der flere gange, når jeg har været i København. Jeg har også haft gæster med. Rigtig hjemmelig hygge. Der er mindre lokaler så man ikke sidder 50 mennesker i et stort koldt rum.
Jeg kan varmt anbefale stedet. Det er ikke ret langt fra strøget.

Det Lille Apotek ApS
- God dansk mad serveres i hyggelige omgivelser

Store Kannikestræde 15
1169 København K
Tlf: 33 12 56 06
Fax: 33 32 22 25

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 30-01-07 13:37

Gå enten ind på http://www.danskerestauranter.dk/ derkan du søge efter netop den type restaurant i den prisklasse du vil have. Et andet godt sted at blive inspireret er AOK

Personligt ville jeg i den prisklasse nok vælge Track i Nyhavn. Den er spændene anderledes og kvaliteten er i top.

Hvis du derimod vælger en Thailands eller anden etnisk i den dyre ende, lader tjeren guide dig så bliver du nok ikke skuffet og får utroligt meget for pengene.

VH

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-01-07 15:01

Hm... i mange af de nævnte stedet er det overordenligt svært at få omtalte 3 retters menu for 800 kr. (400 kr. pr. kuvert) !

Jeg ville anbefale Spiseloppen på Chistiania: http://www.spiseloppen.dk/

Menu eksempel:
Citat
Her er et eksempel på hvad der kan være på vores menu kort, (vi skifter vores menukort ud dagligt, så menuen nedunder er kun et eksempel på hvad der kan
være på vores kort). Vi har altid en fisk- og en vegatarret samt fire eller fem forskellige kødretter.

. Forretter:
Mandelcreme-suppe

Græsk salat

Russiske pandekager fyldt med smørristede portobello

Tapas tallerken

Røget tun og sværdfisk med rejemousse

Tigerrejer på nudler med lime og sød chilli

Vegetar:

Artiskok fyldt med rødlince/bønne-raugot, servert med karry-couscous, grøntsagssauté af babymajs med koriander og mandel, sukkerærter, rød peberfrugt, brasseret spinat i sesamfrø med wasabicreme og avacadosalat.

Fisk:

Hvidvinsbrasseret pighvar-paupietter med rejsmousse, serveret med duchesse kartoffler, grøntsagssauté af babygulerødder og fenikel, rejesalat med semifried tomater, mozarella og kørvel, samt trøffel-fiskesauce.

Kød:

Helstegt Lammerygfilet med tzaziki og chips, hertil ovnbagt aubergine med balsamico, ristede kartofler i rosmarin og ingefærsky.

Pandestegt andebryst med timbale af sydlandske grøntsager, gratineret figner med mozarella, hertil estragon-smørristede asparguskartoffler med marsala og rosenpebersauce

Stegt hjortetykstegsfilet med blommeskovbærkompot, rodfrugttimbale med pinjekerner, hertil duchesse-kartofler og vildttrøffelsauce med vanille.

Steak af oksemørbrad hertil bagte cherrytomater på stilk, flødejulienne-kartofler, samt grønne asparges i bacon-svøb og kantarelskysauce.

Desserter:

Mascarpone mokkacreme med pærefilodejskiks og pistacieis

Ingefærekage med orangeganache

Melonsuchi med sorbet og vodka marede bær

Choklademousse med æble/blomme kompot

Meget hyggeligt og intimt sted i 'gamle' omgivelser, med god og afslappet stemning

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : k1975

Modtaget 500 point
Dato : 28-04-07 00:38

Her spiste jeg med min mand og et vennepar

http://www.klais.dk/menukort/

Vi var tilfredse, men nu er det måske for sent at komme med et "råd"

God weekend

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 28-04-07 05:47

HVORFOR ALSLUTTER RWO IKKE SPØRGSMÅLET; NÅR DER ER KOMMET SVAR???????

EN ANDEN GANG GIDER FOLK JO IKKE SVARE.

hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : k1975

Dato : 29-04-07 11:39

Er der ikke noget med at kandu annullerer spørgsmål, der er mere end 3 mdr. gamle.

Så i morgen bliver dette spørgsmål annulleret.

Godkendelse af svar
Fra : rwo

Dato : 29-04-07 16:18

Tak for svaret k1975.