/ Forside/ Interesser / Rejser / Andet rejser / Spørgsmål
10  EA_HS 370
flytning til udlandet
Fra : missjosephine
Vist : 4439 gange
100 point
Dato : 28-01-07 18:17

jeg er godt igang med at forberede min forhåbentlig senere flytning til italien, derfor har jeg brug for et rigtig godt tip, råd, vejledning...
når nu jeg har fundet min fremtidige bolig i den by jeg gerne vil bo, så skal jeg jo ha hentet nogle af mine ting herfra og transporteret derned....
så er det jeg er lidt i vildrede.....
tænker det vil være det smarteste at lade min bil stå dernede og så enten leje en mindre kassevogn eller lign. dernede ogkøre frem og tilbage i den, eller tage et fly herhjem og så enten leje en lign, her og lade den stå i italien, hvis det vel at mærket er fra et af de firmaer der gør den slags, de er ret dyre har jeg set.....eller tage en med, der så bagefter kan aflevere den i dk igen....vist ikke så dyrt som den anden løsning...
men er der mon nogen herinde, der har forsøgt eller prøvet det samme og evt. har kender et sted hvor det ikke er tissedyrt....
er det bedste at leje den dernede eller få en med og så køre den hjem igen....
gode råd og vejledning honoreres med et jubiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
venligst missj.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-01-07 18:51

Hør med DFDS hvad prisen er for en passende container størrelse
i m3 koster.
http://www.dfdstransport.se/irj/portal/anonymous?j_user=anonymous.se.se

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 28-01-07 18:52
Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-01-07 21:59

Du får en bekendt til at leje en kassevogn i DK (på din regning)

Han/hun får en her til at hjælpe med at læsse....

Kører selv til Italien og du hjælper med at læsse af.....

For arbejdet får chaufføren 14 dages ferie med alt betalt......

Så er den hjemme til billige penge....

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 28-01-07 23:50

refi...jeg havde nu tænkt selv at pakke mine sager...kun jeg selv ved hvad jeg skal og vil ha' med mig...og ingen andre end mig selv skal rode med mine sager...ikke alt skaljeg ha med mig, da det jo kunne tænkes, at jeg vendte tilbage og min lejlighed skal fremlejes delvist møbleret.
det jeg ikke skal ha' med skal blive her i dk...og jeg kender ingen der skulle sådan lige tage med mig derned for at hjælpe mig...
mvh...miss.j

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-01-07 00:03

til teil....så meget tror jeg nu ikke jeg skalha med mig, at det ligerem er nødvendigt med en container...jeg skal ikke ha mere med end hvad der kan være i en mindre lastbil....og jeg vil selv køre det...
jeg søger efter den billigste måde at få mine ting derned på....i henhold til mit spørgsmål ovenfor...og fra de personer der evt. ved hvordan og hvorledes det betaler sig bedst...jeg er da ikke den første i dk der gør den slags.......
har tjekket leje af en aviskassevogn frem til byen kun denene vej og så stille i forli lufthavn, koster knap 12000kr....lige i overkanten...
har også set at det kan gøres for ca 5000,- + benzin...ved at leje en selv og køre,men hvordan er det bedst?
hvem har erfaringer med den slags flytning?.....kørsel fra italien til dk og tilbage.....eller kun fra dk til italien og så lade bilen stå dernede til en der skal til dk igen...eller en der kører med mig derned og så kører den hjem igen.....hvordan søren gør jeg det billigst.....??? ja det afhænger meget af økonomien...for det er p....dyrt at flytte...
havde ikke tænkt at køre hjem igen i min egen bil, det er alt for dyrt og så derned med to biler igen....
jeg skaljo starte fra italien....til dk og så tilbage igen.....til italien......

sov godt.....miss.j

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-01-07 06:06

missjosephine
der findes meget små containere, du pakker selv.
Derfor anbefalede jeg DFDS som kan give udmærket
vejledning og prisforslag.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-07 09:30

Alt det der med at lade bilen stå - GLEM DET.....

Det koster en formue....

Hvis ingen må "røre" dine ting er det billigste under alle omstændigheder at leje en bil i Italien og selv køre hjem og hente dine ting....

PS....

Er du først tilmeldt i Italien må du GODT køre en Italiensk registreret bil i DK....

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 29-01-07 10:36

Da jeg boede i Schweiz og skulle hjem, fik jeg lavet en aftale med et transport firma i Århus.

Jeg gav 2000,- kr for at få flyttet 10 flyttekasse + skrivebord og nogle andre småting.

Der kom 2 mand som hentede kasserne på 3 sal.

Aftalen gik på at de skulle komme forbi næste gang de havde en lastbil i området.
Kan du fylde en hel container med møbler osv. må du jo nok ofte de 5000,- det koster at flytte en container, det må være prisen for at flytte til udlandet. Se det som en udgift. Du har sikkert ikke sat spørsgmål ved prisen for huslejen....

Mener du ikke at det er 5000,- hver for en hel container, kan du jo købe møbler i udlandet for de 5000,- kr.

5000.- får du hurtigt brugt på billeje, samt diesel og brugt køre tid og andet bøvl.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-01-07 11:28

til thulin.
det transportfirma, vil jeg da rigtig gerne have en adresse på.....det lyder billigt.
jeg skal nu altså ikke fylde en container.det er sådan set ikke mine møbler jeg skal ha med, men mine ting og så mit spisebord, sofabord og andre småmøbler.resten gider jeg ikke slæbe med...det blir hvor det er.
du kan tro jeg har sat loft på husleje...500 € , måske en lille smule mere for en treværelses med altan, kælderrum og garage.
det har jeg tjekket ud, at jeg kan få en lejelejlighed for i den by jeg gerne vil bo i.ser på lejligheder hver dag i byen.godt nok dyrere end det jeg gir nu i min andelslejlighed.men udregningerne er i orden....
ved skam godt jeg skal bruge penge på flytning, men der er jo ingen grund til at gi overpriser på noget man selv kan ordne....
hvor kan jeg finde containerflytning for 5000,- kan ikke finde priser nogen steder.
hvad er det forresten for noget "bøvl" du mener ved at køre selv?jeg har da aldrig haft noget bøvl med at køre til og fra italien....slet ikke i italien....der har jeg kun gode oplevelser.
plejer at tage én overnatning på vejen....og der er jo kun ca.1400 km.

refi....for søren da... hvorfor skulle jeg dog ikke lade min egen bil stå i Italien i den uge, jeg er her for at hente mine ting? hvad skulle der dog kunne ske ved det?
jeg har venner den kan være ved imens.

thulin igen,igen.....indtil videre, så er din idé nok den bedste, men jeg vil gerne ha mange flere og gerne fra folk med erfaring i at være flyttet og på hvad måde det gøres billigst. jeg har jo ikke så mange penge at rutte med på min førtidspension....

der er så hulens meget at på orden på......hvis det skal lykkes i god orden det hele....heldigvis har jeg da stadig 5 mdr. at løbe på.....

ciao miss.j.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-07 11:38

Det var sgu IKKE din bil jeg tænkte på

Det var din ide med at leje en bil der bliver efterladt i udlandet...... Det er ALT for dyrt....

Citat
Jeg gav 2000,- kr for at få flyttet 10 flyttekasse + skrivebord og nogle andre småting

Det må have været SORT og alle andre nyancer + 20 år siden

Det gider en vognmand ikke engang at starte bilen for....

Ydermere er billejen i Italien væsentlig billigere end i DK....

Der må da være en eller anden du kender der har en lidt større bil og kan hjælpe.....

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-01-07 11:50

nåhhhhhhh....refi!!!! men det skriver du jo ikke noget om, at det ikke er min bil du tænker på.....
jeg mener med det at lade den stå i landet, er de der firmaer hvor man netop kan køre en bil ned og så er der på et tidspunkt en der kører den hjem igen.....de findes da stadigvæk....avis og europcar bl.a. har det, men de er dyre med deres små lastbiler.og nej...desværre så kender jeg ingen der har en større bil der kan gøre det for mig, for så ville den potte jo være ude af verden uden problemer......men har du erfaringer med at flytte fra et europæisk land til et andet og hvor jeg evt.kan få gjort det billigt og på hvad måde det gøres billigst på?......
nu er der jo intet i vejen for at det blir gjort sort....ikke i min samvittighed....mere sort jo bedre....
og det med at gi en 14 dages ferie.....hvor søren skulle jeg få råd til det henne? jeg kender ingen andre end mig selv, der er til billige campingferier end mig selv......for 14 dage på hotel, så kan jeg jo ligesågodt få et proff. firma til at gøre det........det skal være billigt og nemt for mig....og jeg skal selv pakke og kører....det er bare et spørgsmål om på hvilken acon det gøres bedst....som jeg indledningsvist har beskrevet......
ciao....miss.j

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 29-01-07 11:52

Det var nu ikke en gang sort, med forsikring osv. Dog er det 10år siden

Deres krav var bare at jeg ikke kunne stille krav til en bestemt dato, men måtte affinde mig med hvornår de "lige" kørte forbi.

De skulle have en halv tom lastbil til DK, så hvorfor ikke tjene ekstra.

Jeg husker ikke hvad firmaet hedder, men et stort transport firma i Århus.

Jeg mener heller ikke at det er et specielt problem at køre fra DK til Italien t/r, jeg så det bare ud fra det syns punkt at jeg ikke gad finde tiden til at sidde 2 X 18 timer i en bil for at flytte. Og det er jo heller ikke gratis at leje/køre bil.

Så vel er det nok dyrere at få flyttet sit godt, end at leje en bil, men så skal man også selv køre osv.
Så det er nok lidt efter ens temparament....

Men jeg er sikker på at man kan få en god deal, hvis man ringer til et transportfirma, som kører DK Italien i rutefart. Måske skal du vente 14 dage på at de har en rute, med en halvtom lastbil i dit område. Men det er helt gratis at ringe rundt.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 29-01-07 11:56

Prismæssigt koster det f.eks. at få afhentet en hel container på 27Tons og få den til syditalien 12.000kr.

Så det koster altså ikke flere 100.000 kr at flytte gods.
Der er forskel på et dansk flyttefirma, som henter dine kasser og kører det fra Jylland til København.

De skal have timeløn osv...

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 29-01-07 11:59

Et andet eksempel er at jeg skulle have flyttet 2 gratin løver 2 x 5 tons fra Kina (afhentet på adr) til Århus havn.
4000,- + moms.

Så start med at ringe rundt til transport firmaer.

f.eks. http://www.leman.dk/

De kører ugentlig til større byer i hele Europa, Du skal så bare selv kunne levere dit godt til Herning eller København.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-07 12:06

Hvis du ABSOLUT vil gøre alt selv er der KUN tilbage at leje en bil.... I Italien....

Du virker utrolig LIDT beslutsom og vil have det hele gratis....

Hvad skal du leve af dernede ?????

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-01-07 13:05

til refi...
jeg synes altså du skulle læse i min indledende spørgsmål...rigtig godt igennem....så vil du kunne forstå hvad det er jeg skriver og spørger om....der er overhovedet ikke noget ubeslytsomt idet....det e rjo netop DERFOR jeg allerede NU begynder at hitte rede i hvad og hvordan det gøres billigst og nemmest. jeg fortæller jo netop, at der er omkring 5 måneder endnu til det muligvis bliver aktuelt....
synes du ikke at du er lidt or smart i din evige klandrewn af os andre i dine svar...læs dog først det der blir spurt om og ta så stilling til om du har et konstruktivt svar at give tilbage....ellers lad være...du er hele tiden så negativ og det er overfor ret mange....hvorfor bliver du ved med at svare, når du nu alligevel ikke kan hjælpe og hitte rede i det jeg har spurt om....?
jeg prøver på at finde ud af den billigste måde ikke en gratis måde, at flytte til udlandet på....er der nogewt galt i det....hvis du nu gad sætte dig ind i bare en lille smule af det jeg spørger om, så vil du se, at jeg er pensionistog vi har altså ikke en million at rutte med, derfor skal det være på den BILLIGSTE facon at gøre det på......of gerne svar fra folk der selv har erfaringer med samme gøremål......det har du jo så åbentlyst ikke....så lad venligst være med at blive ved med at komme med de fjollede kommentarer...du er jo slet ikke konstruktiv.....
så pleace.......
kun svar fra folk der tager dette emne seriøst og ved hvad det drejer sig om...og som har erfaringerne......
grazie tanto....ciao miss.j.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-01-07 13:16

hovsa thulin...hvad er to gratin?....er gratin ikke noget man spiser????hæhæhæ..

a hva? to gange 18 timer....det tar det nu ikke.
jeg kører normalt derned over to dage....sover selvfølgelig undervejs i tyskland....
kører som regel til klokken 20-22 om aftene og så igen fra ved 8-9 tiden om morgenen og er der ud på eftermiddagen først på aftenen....men ok, det er selvfølgelig også i min egen bil.....den forrige....nu har jeg jo fået en der er hurtigere....juhuuuuuuu.....
der er en samlet kørselstid på max 24 timer.jeg har jo ikke det mindste imod selv at køre.... jeg elsker det....der er kun ca.1600 km...deter mellem bologna og rimini ved imola og forli.....i ravenna provinsen.....i emiglia romagna regionen....skønt og smukt sted med udsigt til bjergene og en helt vidunderlig natur omkring og en flod der risler forbi...
kun 30 km. til vandet....
det var godt nok billigt fra kina til dk........
ciao fra miss.j.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-01-07 13:30

Citat
derfor skal det være på den BILLIGSTE facon at gøre det på

Jamen så er der jo kun at leje en bil...

Citat
tænker det vil være det smarteste at lade min bil stå dernede og så enten leje en mindre kassevogn eller lign. dernede ogkøre frem og tilbage i den

Du giver jo selv svaret....

Citat
men er der mon nogen herinde, der har forsøgt eller prøvet det samme og evt. har kender et sted hvor det ikke er tissedyrt

Ja - vi flytter mellem Tyskland og DK mindst 2 gange om året..
Og det er netop IKKE møbler vi hver gang skal have med, men kasser med diverse ting....

Så vi pakker hver gang en kassevogn og daffer af

Der er INTET negativt i mit svar - men da du ikke vil have nogen til at "rode" i dine ting er der jo ikke nogen alternativer.... - Hvis det skal være billigt....

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-01-07 14:32

nej selvfølgelig vil jeg da ikke ha fremmede folk til at rode i mine ting, når jeg ikke er i nærheden...og kun jeg selv ved hvad der skal med og hvad der skal blive...ville du ha fremmede til at rende og rode i dine ting og ikke vide hvad der foregår med dine private sager uden at du er til stede..nej vel, det er der vist ingen der kunne forestille sig...
men så har du jo nok selv en kassevogn eller kender en du kan låne, når du gør det så ofte.....
og så er der noget længere til italien....
oh nej, jeg gir ikke selv noget svar,ellers ville jeg da ikke spørge.....jeg efterlyser netop erfaringer fra andre der HAR fortaget sig det samme......og stadig.....hvordan gøres det billigst...? jeg har ikke sådan lige 12000,- til overs til det med de proffessionelle....derfor.....jo duer altså lidt negativ i din måde at svare på...sådan noget som: "der er sgu ikke din bil jeg mener"....eller : "når du nu ikke vil ha andre må røre dine ting"...det er da negativt......du er jo ikke endnu kommet med et konstruktivt svar på mit spørgsmål.....så lad dog være......
ciao e buona giornataa.......miss.j.

Kommentar
Fra : rejseren

Dato : 29-01-07 15:33

Ja.....

Det er jo også en måde at udelukke de svar man ikke bryder sig om.....

Mvh

refi

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 29-01-07 19:06

ja eller oprette sig under et nyt navn for at komme ind igen......men den går altså ikke..refi..du er afsløret..... ..missers mor....

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 14-02-07 23:23

Husk, at jo længere tid du er væk fra Danmark - jo sværere er det at tilpasse sig landet og samfundet igen.

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 15-02-07 12:14

hej tararam.
det er sørme heller ikke meningen....hvis jeg flytter derned, så er det netop for at komme væk fra dette fremmedfjenske, kolde og ligegyldige samfund.
i det sydeuropæiske er folk meget venligere og mere hjælpsomme overfor hinanden...
har allerede fundet folk, jeg slet ikke overhovedet kender eller før har truffet, der er i fuld gang med at hjælpe mig med visse formelle ting. selv danskere der er flyttet til italien er meget mere hjælpsomme og imødekommende.
me jeg ved jo selvfølgelig ikke lige med det samme, om jeg kan indordne mig dernede....det er jo det jeg førsat skal prøve...en ting er ferie en anden er fast ophold...derfor først en "prøvetid", på 4 x 6 mdr. fremleje af min lejlighed herhjemme....
men når nu ikke jeg føler mig tilpas og tryk her, så hvorfor ikke prøve noget nyt. intet er jo til at vide, før det er afprøvet.
og med hensyn til hjælpsomhed, så har jeg et fedet exempel fra engang i paris på en banegård, hvor jeg skulle op ad nogle trapper fra gaden med alt min bagage....der var pissetungt. så dukker der en venlig sjæl op og hjælper mig....og andre gange i italia...hvis man har tabt noget eller har svært ved at bikse med cyklen og indkøb ect....fluks kommer der hjælp..herhjemme der står folk bare og glor og griner indvendigt....kun når jeg har min krykstok er folk en smule mere hjælpsomme....tænk så skubber og maser de ikke til en...mærkelig mentalitet i det danske....specielt vedr. hjælpsomheden overfor hinanden....det at rejse sig for en i bussen eller andre steder, når ma kommer humpende med sin stok.....nuller....folk blir sku da siddende som har de batalt for pladsen på apoteket....
det blir rart, hvis det da blir til noget at komme væk...ned i varmen og til det skønne dejlige venlige varmblodige folk......hvor tingene ikke blir taget så bogstaveligt og i et afdæmpet tempo.....
jeg nyder det....og glæder mig
ciao miss.j.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 15-02-07 14:31

Jamen så forstår jeg dig godt. Efter at have tilbragt mange år i Asien vente jeg hjem for at få min søn i skole osv. Men jeg og slet ikke min kone kunne falde til mere. Jeg var som fremmed i mit modersland, følte mig indelukket og som om at jeg ikke kunne tilpasse landet mere.

At komme fra et stressfrit land, med hjælpsomhed overalt, varmt klima, og en nær menneskelig kontakt overalt gjorde at Danmark pludseligt syntes gråt og kedeligt. Stressede mennesker overalt. Hvor er friheden til at nyde det blevet af ? Jeg er efter denne oplevelse sikker på at de personer der syntes Danmark er det djligste land på jorden, er personer der ikke har prøvet at leve livet hvor det virkelig kan leves.
Nå, men efter 1 år og 6 mdr rejste vi tilbage til Asien igen. Tænk også at jeg efter at have ventet i 1 år og 6 mdr på udlændingestyrelsens afgørelse, fik afslag på at jeg kunne have min kone gennem 9 år og 6 årige søn hos mig her i Danmark. Så man føler sig virkelig velkommen i velfærdlandet Danmark

Kommentar
Fra : missjosephine

Dato : 15-02-07 15:23

du har så ganske ret....danmark er ovehovedet ikke det fantastiske dejlige og venlige land, som så ,mange gerne vil gøre det til...bare se på dig selv.ikke at kunne være samme med sin familie.
ikke at jeg har noget lignende at afgøre..jeg er bare mig selv...men det nyder jeg også. ligesom jeg nyder, at blive feteret og behandlet ordentligt som kvinde i det italienske...det forstår de dælme og det skønt.
de fleste danskere kunne lære en masse af, at opholde sig lidt udenlands i mere end bare 2 uger på en charterferie.
når jeg er dernede, så blander jeg mig med lokalbefolkningen og lærer en masse på den måde om deres kultur og måder at begå sig og opfører sig på...mænd som kvinder.
lærer hvordan man bærer sig ad med de forskellige ting for at opnå det man gerne vil og ikke lader sig overse, selvpm det går lidt langsommere.....
glæder mig stadig.....ciao miss.j.

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 19-02-07 09:13

Har du prøvet Silkeborg flytteforretning. De skulle været rimelige i pris, om de kører i din retning ved jeg dog ikke.

Held og lykke med din udlængsel.

mvh
qfha