/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mus, optisk eller laser
Fra : tadeo
Vist : 580 gange
100 point
Dato : 27-01-07 15:20

Jeg overvejer at købe en ny mus til min nye Medion PC, der er kommet nye mus på markedet med laser teknologi, er der nogen her på kandu der har erfaringer med denne?

Er den så meget bedre end den optiske?, som diverse producenter skriver?

På forhånd tak for gode kommentarer på dette spørgsmål.

MVH
tadeo

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 15:29

tjaeehh - jeg har en lasermus og en optisk mus - laseren er logitech - den optiske er media-tech - og den optiske er lant bedre (underligt nok) - men det er vel noget med smag og behag og temperament.
Til oplysning holder den optiske batteriet ca 1½ uge ved meget stort forbrug (det gør laseren ikke)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 16:13

Du må have dig et "klikprogram" miritdk.....

Min optiske holder uden besvær 1-1½ måned

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-01-07 16:13

Jo, men fremhæver at laseren bedre kan ligge på blanke bordplader, eksempelvis glas, hvor den optiske kommer til kort.

tadeo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 16:20

Citat
hvor den optiske kommer til kort

Det kommer an på om glaspladen er gennemsigtig...

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-01-07 16:25

Det omhandler ikke så meget om hvorlænge batterierne holder, men er den bedre end den optiske,
er den hurtigere og mere præcis, sidst men ikke mindst, jeg skal til at købe nyt inventar til min bolig grundet Stormfloden, der kan ses på en anden tråd her på kandu, jeg agter at anskaffe et nyt komputerbord med sort glasplade, det er der for jeg stiller spørgsmålet.

tadeo

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 27-01-07 16:32

Det er den ikke, den kan ses i "Daells Vareskur", nu Daells Møbelhus ,undskyld betegnelsen, der skyldes mit lange ophold i Kjøbenkavnstrup for år tilbage, små tyve år.

tadeo

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 16:34

Citat
Det omhandler ikke så meget om hvorlænge batterierne holder, men er den bedre end den optiske,
er den hurtigere og mere præcis

Hurtigere - nej....

Mere præcis - tja - det kommer jo an på hvad den skal bruges til...

I yderste konsekvens er den mere præcis.....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-01-07 17:02

arghh refi - det var jo måned

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 27-01-07 19:09

1½ måned! Jeg har en god gammeldaws trådløs logitech trackball på arbejdet uden laser og andet gejl. Den virker ½ år ad gangen på samme alkaliske batteri. Men der er jo heller ikke lys i musen...

Måske det var værd at kigge på en mus med oplade-docking station.

Accepteret svar
Fra : leif0149

Modtaget 100 point
Dato : 27-01-07 22:15

Hej.
skal købe ny bil. Ved ikke, om det skal være Kia eller Mercedes.
Hvis jeg nu kun skal køre ungerne i skole og arbejde i samme by, ja, så er Kia jo et fortrin, både med pris og garanti.
Alt afhænger af brug.
M. h. t. mus er det vigtigste nok, hvordan, den ligger i hånden, hvis du ikke lgie har brug for ekstremiteter.
Derfor: Find en mus, der passer dig med hensyn til "håndtering", design og pris.
Skulle du købe et bord, der ikke er hensigtsmæssig, ja, så kan en musemåtte klare det, og et glasbord, ja, så køber du den alligevel.
VH
Leif

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 28-01-07 08:54

Tak for svaret leif0149.
For mit vedkommende er det vigtigt hvordan den ligger i hånden.

MVH
tadeo