/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Manual til bundkort
Fra : amagerbro
Vist : 277 gange
100 point
Dato : 25-01-07 20:04

Jeg leder efter en manual til et ældre bundkort af typen "Lucky Star 5mvp3 rev4
Er der en der kan hjælpe med det.
Jeg skulle gerne se om jeg kunne få den 400Mhz pimpet lidt op, men kan ikke finde noget i biosen, så mon ikke der er nogle DIP switch der kan pilles lidt ved.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-01-07 20:41

Her er nogle jumper settings, på russisk men du vil kunne sammenligne med bundkortet>
http://txp4.narod.ru/ls/5mvp3/jumpers.html

Fronsidebus
Clock mulitplier
Cpuvoltages
Så overclokning foregår med jumpersettings på bundkortet,
held og lykke med de vilde hastighedder

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-01-07 20:57
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-01-07 21:00
Kommentar
Fra : amagerbro

Dato : 25-01-07 22:54

Jeg takker for oplysningerne, jeg vil lige kigge lidt nærmere på dem og se om der er noget jeg kan bruge, men det ser det ud til der er, for kan da se lidt jumper settings, hvilket jo hjælper meget

Kommentar
Fra : amagerbro

Dato : 25-01-07 23:10

Så har jeg kigget lidt på det, de link i kommer med er til version 1.0 og mit motherboard er v4.0 og der er slet ikke alle de jumpere på som der er på v1.0

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-01-07 23:22

Det ser ud til at jumper settings er til flere versioner af bundkortet,nu kan jeg ikke læse russisk men der står f.e.k.s ?? ?????? rev 4.0 (revision 4/version 4)
Du skal nok gå ud fra jumper coden f.e.k.s j1 (læs på bundkortet)og så fremdeles,nogle jumper settings er det samme på de forskællige versioner og andre ikke,så det må komme an på en sammenligning med dit bundkort,som jeg ser det er der lige så mange versioner der inde som der er cpu modeller.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-01-07 23:24
Kommentar
Fra : amagerbro

Dato : 25-01-07 23:29

Jeg var lige ude og søge lidt mere, og fandt dette, her er hele manualen til v4.0, så nu er mine problemer løst, så vil prøve at arbejde ud fra den.
http://members.xoom.alice.it/accomp/motherboards_manuals/hffxztketyer55554513jh/Lucky-Star/luckystar.htm

Men jeg takker endnu en gang for hjælpen.

Kommentar
Fra : amagerbro

Dato : 25-01-07 23:32

Citat
Er det dette bundkort du har>
http://web.tiscalinet.it/acorp/mobo_spec/lucky-star/5mvp3_v4+/5mvp3_v4+_diagram.gif

http://web.tiscalinet.it/acorp/mobo_spec/lucky-star/5mvp3_v4+/5mvp3-v4plus.jpg

Ja det er det bundkort jeg har, men som du kan se så har jeg fundet den rigtige version, men takker for hjælpen.