/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
adapter til bærbar i fly
Fra : ulrik007
Vist : 1849 gange
200 point
Dato : 25-01-07 15:17

hej der er vel ikke en der har en adapter til en bærbar computer som man kan bruge i et fly (en der laver alm. strøm) da jeg gerne vil købe sådan en eller om der er nogen der forhandler dem i odense eller omeng

ville gerne have en da jeg skal sidde 14 timer i et fly

ved at kensington laver dem

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 25-01-07 15:19

hvis der er en der har en skal du bo i odense eller omeng da jeg ikke kan nå at få den tilsendt (skal afsted på søndag)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-01-07 15:20

Du har da ikke noget strømstik i et fly. Men mindre du flyver første klasse, og så er der stik til strøm til bærbar PC.

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 25-01-07 15:23

har ellers hørt at der er en slags cigaret tænder på economi, man kan også købe dem i lufthavnen men da jeg skal flyve før butikkerne åbner er det lidt et problem

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-01-07 15:34

Jeg har aldrig set cigarettænder stik på economi i fly. Så skal det være i nogle meget gamle fly.

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 25-01-07 15:41

er der nogen der ved med sikkerhed om der er sådan et stik????

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-07 15:44

Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe til flyselskabet og spørge.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-07 15:46

Hvis muligheden er der, kan det jo være at du kan "leje" det, der skal bruges, så du kan sidde med din bærbare i flyet.

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 25-01-07 15:56

har lige været inde på deres hjemmeside og den skulle være god nok http://www.delta.com/traveling_checkin/inflight_services/connectivity/index.jsp hvis jeg ikke når at få fat på en så vil jeg da høre om jeg kan leje en

og som bille siger så er der strøm på first class så hvorfor skulle de lave disse adaptere til first class hvis der er strøm, så det må være til eco.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 25-01-07 15:58

Hvis der er strømstik i flyet, 12v eller 220v, så kan man da købe en adapter eller omformer i en hvilken som helt computer forrektning.
De findes da også i Odense.

Må du bruge en computer ombord på et fly?

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-07 16:01

Der er forskel i prisen om man sidder på first class og eco.

Bl.a betaler man for disse ydelser på first class.

Spørg dog først om du må have din computer med som håndbagage, der er jo mange sikkerhedsregler.

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 25-01-07 16:02

"Adapters

An affordable, small, lightweight adapter makes it safe and easy to plug virtually any notebook computer into an in-seat power supply available on major airlines. It often includes an adapter for a standard car cigarette lighter and allows the user to conveniently recharge most notebook batteries during travel."

det er hvad delta airlines skriver

har været i merlin der havde de den ikke. men det er også min mening at jeg vil drøne hele odense tynd på lørdag men ville da godt lige høre om der var nogen der viste hvor de havde dem, da jeg har lidt travt på lørdag.

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 25-01-07 16:05

har ringet til kastrup men de viste ikke noget om det. efter hvad jeg kan læse mig frem til, skulle det ikke være noget problem

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-07 16:11

Det er HELT SIKKERT nogle specielle stik da ALT jo ellers ville kunne tilkobles....

Det er sådan en du skal have fat i

http://support.gateway.com/s/Mobile/peripher/6500687/6500687mvr4.shtml

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 25-01-07 16:18

så er det bare om jeg kan nå at få fat på en

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-07 16:28

Har du prøvet Zitech i Odense ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-07 16:29

Som sagt tror jeg den sælges "tax free" i lufthavnene.....

Hvis du bare mener et "alm." cigartænderstik passer (tror jeg ikke på) så kan du da købe et sådant i enhver biludstyrsforretning.....Og koster måske en flad 50.-

En af vores notebooks havde sågar et med fra ny....

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 25-01-07 16:32

ans>>jeg har ikke prøvet zitech men det vil jeg da gøre

refi>>ved godt at de sælges i lufthavnen men da jeg skal flyve kl 7.10 og de først åbner kl 7.00 er det ikke noget jeg tør at satse på

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-07 16:33

Halløjsa

Denne passer til Empower-stik

http://www.zitech.dk/Product/Details.aspx?ID=159508

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 25-01-07 16:35
Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 25-01-07 16:36

det er ellers godt nok den som jeg selv har fundet et andet sted på nettet til omkring 500 kr. 1150 er sgu lige i overkanten. æv

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-07 16:37

1.150 kr så er der det mindre i lommepenge på turen

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 25-01-07 16:37

zitech her i come

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-07 16:40

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 25-01-07 16:41

650 det vil jeg godt give

nu er mit næste store problem bare hvem der skal have de 200 point for det gode svar :)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-07 16:47

Ring til zitech først.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-07 16:49

Ja - hør nu lige om de overhovedet har den hjemme

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-07 16:51

http://www.zitech.dk/pages/StoreOdense.aspx

Det er ikke alt de har på lager.

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 25-01-07 16:51

jeg kører derud i morgen eller på lørdag og hvis det lykkedes så er der point

kan jeg splitte pointene op mellem jer?

ps. selvom den ikke skulle virke i flyet så køber jeg den sgu alligevel da vi skal køre en del rundt ovre i amerika

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-07 16:53

Ring nu til zitech først, så sparer du tiden på lørdag, hvis de ikke har den.

Nej du kan ikke dele point op..

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 25-01-07 16:56

jeg kan ikke ringe dem op der er optaget ???? og de har for travlt til at tage tlf. lidt mærkeligt men gemmer lige nr. og ringer til dem i morgen middag, der kan der der ikke være så travlt

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 25-01-07 16:56

Vil meget gerne høre din erfaring, når du kommer hjem. Har aldrig set de stik i fly på economy.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-07 16:56

Jeg ville ringe i dag....

Den er på lager, så har butikken den ikke kan de måske nå at få den hjem.....

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-01-07 17:12

Jeg har da min lille bærbare med som håndbagage, men i Kbh. skal den ud af tasken og gennemlyses særskilt..Forskellige Opladere, camera og andet mærkeligt bliver gennemlyst samlet.
Jeg bruger den dog ikke i flyet...............captajnen vil nok også helst selv styre.

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 25-01-07 17:40

så er den bestilt og er klar til mig på lørdag

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-07 17:42

Det var godt, så spilder du jo ikke tiden med at tage til zitech på lørdag.

God ferie med eller uden brug af den bærbare i flyet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-07 17:56

Citat
så spilder du jo ikke tiden med at tage til zitech på lørdag

Citat
så er den bestilt og er klar til mig på lørdag

Talefejl måske

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 25-01-07 18:06

den er bestilt hjem fra deres lager så jeg kan hente den i odense

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-07 18:09

refi

Der var da ikke tale om en talefejl, men du forstod måske ikke at ulrik007 så ikke ville køre forgæves til Zitech på lørdag

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-07 18:28

Jo - det forstod jeg skam godt........

Derfor var det også så vigtigt at ringe inden, så de kunne nå at skaffe den

Det var blot ordet "forgæves" der manglede i den første sætning...

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-07 18:38

I stedet for forgæves, skrev jeg "spilder" i den første sætning.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-01-07 19:16

Ja ja godt ord igen

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 26-01-07 08:08

OBH laver en travel adapter. Fås i kop og kande bla.
Og den indeholder det amerikanske til stik, som bruges i Boing fly.

Jeg har selv en og den virker perfekt

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 26-01-07 13:11

sunnyman

lyder ellers godt men det er en airbus vi skal flyve med og jeg har betsilt den.

men det vil altså sige at der er "cigerattænder-stik" i en flyver?

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 26-01-07 13:21

NEJ, der er af gode grunde ikke cigaretstik i flyene da det er en brandfare, men hvis du rejser turist, er der et stik til støvsugere i hvert galley i flyveren. Du skal bare spørge om du må oplade din bærebare der. I OBH sættet er der europæisk stik også.
Rejser du Business er der stik i hvert sæde.

Håber det hjælper dig, og rigtig god tur

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-01-07 13:29

Citat
Du skal bare spørge om du må oplade din bærebare der

Du skal vist vinde i lotteriet for at få lov til den slags

Må den ene - må den anden.....

Og pludselig er der 30 der vil have deres bærbare opladet.....

Dertil kommer sikkerhedsrisikoen.....

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 26-01-07 13:31

Jeg har aldrig haft problemer med at få lov til det, og jeg rejser minimum 5 gange om måneden.

Men du skal selvfølgelig spørge pænt, så får du også lov

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 27-01-07 16:06

zitech havde ikke fået den hjem

men til alt mit held havde fona lige en tilbage

den virker i bilen så det er jo kanon, så håber jeg bare at det også virker i flyet

Godkendelse af svar
Fra : ulrik007

Dato : 27-01-07 16:08

grundet mit valg endte på dig refi var at du fandt den

men også et tak til dig ans

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 16:10

Ellers er der jo kun at håbe flypersonalet vil være behjælpelig

Du er også "lige sent nok" ude med den slags

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-01-07 16:15

Tak ulrik007 for takken

Ja jeg henviste til Zitech, refi fandt siden og du købte den i Fona

God ferie.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-01-07 16:18

Ny butik "fotech"

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 20-02-07 19:40

så er jeg hjemme igen fra min ferie

og jeg fik ikke brugt den i flyveren da de ikke havde dem i de modeller, men der er andre flyvere som har dem.

glemte vist lige at sige at den kun kostede 300 kr i fona :) og jeg er glad for at jeg fik købt den da jeg brugte den meget i bilen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-02-07 19:48

Sad du så og kedede dig i flyet

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 21-02-07 12:23

turen derover var meget laaaaaang, men der er en skærm som mand kan se lidt film på og spille nogle små spil, men høretelefonerne man får udleveret er så dårlige at man ikke kan høre noget da flyet larmer en del.

turen hjem var nem da jeg sov ca. 8 timer, tog lige nogle beroligende piller :)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 21-02-07 12:28

Bare det alt i alt var en god ferie, så var det jo godt

Kommentar
Fra : ulrik007

Dato : 21-02-07 13:14

det var den fedeste ferie