/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Mobil til ung dame
Fra : pofflyver
Vist : 1196 gange
100 point
Dato : 24-01-07 20:18

Hejsa

Min datter er nu begyndt og plage om at få en mobil. Jeg ser nok anderledes på mobiltyper end en ung dame gør, så jeg må hellere spørge hvilken mobil unge synes er god.

Hun vil gerne have et rimeligt godt kamera, og måske også mulighed for at høre musik. Den skal nok mest bruges til at sms’se, men hendes gamle far vil nok helst ringe til hende. Jeg er ikke så god til at morse

Hvilken mobil og hvilket abonnement kan anbefales hvis økonomi skal med i betragtning?

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 24-01-07 20:28

max sms fra tdc er godt til den aldersgruppe, de har fri sms og mms ...

ellers er der telia x-press med fri sms det falder til 80.- pr måned efter 1½ år

CBB 38 øre pr minut , 19 øre pr sms, og man kan få 1000 sms for 70 + 1 øre pr sms men her får man ingen regning, og sætter penge ind på forhånd, god at styre forbrug med...

telefoner: alle sonyericsson walkman telefoner er in hos børn og unge ..
ellers er det klap telefoner fra samsung , og Nokia 6111 i pink , nokia 7370/7373 er en rigtig pigetelefon ...

vh
D9N

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 20:35

Det er noget af en jungle at komme ind i, og en mobil er nærmest også noget helligt, alle elsker mest sin egen model, når det så er sagt, så kan jeg anbefale

Sony Ericsson K 750i, den har et kanon godt kamera, og kan afspille musik, hvis det var mig, ville jeg nok købe den brugt i første omgang, så kan man bedre skifte model efter at have fundet ud af behovet.. Denne model har min datter

Jeg selv sværger til Nokia, jeg har en model 6101 den tager gode billeder, men ikke så gode som Sony'en, den har en udemærket radio i. Jeg syntes Nokia er en solid og stabil tlf.

Abbonement pu ha den er værrer, men min den yngste har hos Debital, der har han gratis sms, og dem sender han trods alt ca 1000 af om måneden men regningen lyder på ca 160,00 men det kræver jo så at han KUN sms'er..

Andre kandu brugere's unge har abb hos Sonofon http://www.sonofon.dk/privat/ jeg kan ikke huske hvad det abb hedder, men tjek priserne, så giver det nok sig selv

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 24-01-07 20:49

Jeg vil varmt anbefale telia x-press, som tidligere nævnt.
Og var tidligere stor tilhænger af nokia, men ericsson er blevet et hit her hos mig

"Walkman" udgaven af sonyericsson w800i eller den "nye" w810i er meget populære i min omgangs kreds, og virkeer til at være problemfri.

Klap telefoner har vi lidt dårlig erfaring med.. Går lidt for nemt i stykker

Og ja, til unge mennesker er det jo måske godt hvis man får sat en max på regningen

- Anden

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 20:56

Jeg er nu godt tilfreds min min klaptelefon Nokia 6101 og sønnen med sin sådan skub op telefon 6111

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 21:01

Eller hva' med taletidskort??

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 24-01-07 21:13

Taunus de nye klap telefoner er en del mere holdbare i dag ... men ja istedet for K750i er det en W800i til børn/unge

Nokia 6101 er ikke en teen telefon men en husmodertelefon *G*

men skal du od og smide lidt efter en telefon, så tag i telia eller telekæden og køb en W810i med et x-press abbonoment , du kan evt lave en max på den så den ikke kan komme over 300.- pr måned eller 100.- hvis det er muligt ... man binder sig så i 6 mdr, og det koster 120.- pr måned med fri sms.

D9N

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 21:23

D9N... husmodertelefon ... jeg skal gi dig skal jeg

Hvorfor mon de unge så vil negle min tlf??

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 24-01-07 21:28

Nordsted ... sorry men det er altså sandt ...

jeg ser jo en del telefoner hver dag, og hvem der kommer med dem ... og 6101 = husmodertelefon

mest fordi den ikke er så avanceret , nem at bruge osv ... men det er ik en teen telefon ...
det er så tilgængæld alle Walkmantelefonerne ... så behøver man nemlig ikke at ha en mp3 afspiller med også...

D9N

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 24-01-07 21:30

Jeg vil også foreslå telia-ekspress. Jeg har haft det i 2 år nu.. Jeg betaler 60 kr pr måned, hvilket er billigt. Jeg syntes personligt, at Nokia laver gode telefoner.

Prøv at spørg i butikkerne, hvad de synes passer til din datter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 21:34

D9N... jeg må jo indrømme at jeg skiftede min gamle Nokia ud med denne 6101, udelukkende fordi
den har nogle meget læsevenlige bogstaver og tal, så behøver jeg ikke fumle efter mine briller når jeg skal bruge den.

Pofflyver, prøv at spørge din datter om hun har noget specielt ønske om valg af mobil, hun vil nok gerne ha den samme som slyngveninden

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 24-01-07 22:53

Nordsted1, så er det også fordi du passer på din telefon
Har set nogle uheldige tilfælde

D9N, Der hører 3 tele butikker under min chef, to telekæden og teleringen, så ser jo desværre nogle af de uheldige tilfælde.

Personligt "gider" jeg ikke have en klap telefon, men hver sin smag

Men vil da anbefale sonyericsson w800i og w810i fordi jeg ved hvad de holder til.

Ja, vil da igen nævne Telia x-press, ser heldigvis ud til at der er flere med tilfredse erfaringer med det, også herinde

- Anden

Accepteret svar
Fra : Nuserpigen

Modtaget 100 point
Dato : 25-01-07 00:12

Hejsa

Jeg har selv en Sony Ericsson W800i som jeg er rigtig glad for... Kan varmt anbefale den til unge...

Efter hvad jeg erfarer har de fleste unge Telia X-press abb. netop pga de gratis sms´er og faldende abb. pris... Ellers er MaxSms også en god ide som D9N skriver....

http://telia.dk/privat/produkter/mobil/abonnement/xpress/detaljer/

http://www.tdcmobil.dk/portal/privat/abonn/mobilmax/mobilmax_priser/

Du skal dog være opmærksom på:

Med Telia X-press betaler du pr. sekund...

Med MaxSMS betaler du pr. påbegyndt minut...

Du kan evt. søge efter info på dette forum: http://www.mobil-forum.dk/
De er flinke til og hjælpe

Hilsner fra Nuserpigen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-07 02:31

I min omgangskreds er der en del som har børn mellem 12 og 20, alle har Telia Xpress med fri sms som abonnement 120 kr. pr. måned de første 18 mdr. derefter 60 kr. pr. måned, og jeg er enig med de fleste andre SonyEricsson 810i er et godt valg, du kan læse mere om telefonen her: http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?cc=dk&lc=da&ver=4000&template=pip1&zone=pp&pid=10376 og den kan købes med abonnement hos Telia: http://telia.dk/privat/produkter/mobil/nymobil//sonyericsson?S1225_handset=146

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-07 09:11

Nu er det godt nok ikke min tråd, men jeg har været inde og læse på de forskellige sider, og vil godt lige spørge, på mine og nok også pofflyvers vegne:

Hvor god er dækningen med telia?? Kan den også bruges med det abb. i udlandet??Hvis Telia
er ok på begge spørgsmål, så vil jeg da også overveje at skifte sønnens fra Debitel, og så kan vi da lige så godt købe ham en ny tlf. han har hidtil "kun" arvet tlf. fra sine søskende

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-01-07 12:14

Nordsted1- du burde oprettet dit eget spørgmål, men det her kan også have interesse for spørgerens datter, Telia i udlandet: http://telia.dk/privat/kundeservice/mobil/udland/ og Telia´s dækning i Danmark, der kan zoomes in på kortet: http://telia.dk/privat/produkter/mobil/daekning/

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-01-07 19:36

Efter at jeg var med i denne tråd igår/idag, resulterede det i, at vi har købt en ny mobil til sønnen og et Telia xpress abb... Det havde sønnen ikke noget imod ja jeg scoorede så meget hos ham, at jeg uden bøvl kan få ham til hvad som helst (idag)

Jeg har så faxet en opsigelse til Debitel, så må jeg se om det blive lige så nemt at komme ud af det, som det var at blive oprettet

Det blev kr. 700 incl oprettelse. Vi købte den hos El-giganten, hvor den er 200 kr billigere end hos Telia

http://telia.dk/privat/webshop/mobil?productid=381196

Godkendelse af svar
Fra : pofflyver

Dato : 26-01-07 08:39

Tak for svarene til alle.

Jeg vil anbefale hende en Sony Ericson Wxxx. Jeg vil lige se på batteritid på de forskellige modeller, men hun skal selvfølgelig selv være med ude og kigge. Batteritid er noget man går op i, hvis man har en N70. Og selvom jeg har kæmpet en kamp med Telia engang, ender vi nok der...