/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
RAM hvem kender typerne.
Fra : EiHaBr
Vist : 552 gange
100 point
Dato : 23-01-07 19:58

Hej
Jeg har fået fat på nogle Ram fra en server, er det alm. ram og kan bruges som sådan.
Der står på dem Samsung
Korea 0325
PC2100R-20330-MO M312L6420DT0-CA2
512MB DDR PC2100 CL2.0 ECC

Jeg mener der er 92 stikben/pins og 1 hak i dem.

Kender nogen typerne

Mvh EiHa

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-01-07 20:04

prøv om du kan se det her:
http://www.kingston.com/

Du kan også slå din comp op og se hvad den skal bruge.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-01-07 20:05

Med dette lille program kan su se hvad der er inde i din comp.
http://www.majorgeeks.com/download4181.html

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 23-01-07 20:14

Tak for jeres hurtige svar.
Men jeg ved godt hvad min bruger den er for gammel til pågældende og bruger PC 133 168 pins.
Jeg kender også nogle programmer der kan aflæse hvad der er indeni PCéren, men hvis jeg skal give dem eller sælge dem vil jeg gerne vide om De kan bruge dem.
Hved i hvad teksten står for
ellers fint.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 23-01-07 20:36

Det er helt sikket 184 pins ram!

Det er evt. denne: http://www.memoryx.net/xdm512.html

Prøv at trykke på det lille billede af Ram-kredsen, så får du den i stor størrelse.

Mvh
Ivan

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 100 point
Dato : 23-01-07 22:14

ECC (error correction code) er en betegnelse for RAM der kan kontrollere sig selv for fejl udenom operativsystemet og er mest beregnet til servere som har brug for exstra stabilitet.
PC2100 RAM er DDR RAM der kører med en frekvens på 2X 133 mhz og er velegnet i bundkort der kan køre med en FSB på 266 mhz!
Lidt sort tale måske, men det er til PC'er fra ca 5 år og mere tilbage.
Kan godt køre sammen med almindelig PC2100 RAM, hvis der er mulighed for at slå paritetskontrol fra inde i bios!

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 24-01-07 22:07

Hej teed.

Tak for dit svar det kalder jeg virkelig en ekspertsvar der kan bruges.

Hilsen EiHa

Godkendelse af svar
Fra : EiHaBr

Dato : 24-01-07 22:08

Tak for svaret tedd.

Tak også for de andre gode svar men tedd ´s var lige det der var brug for.