/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Explorer 7 går ikke ind!
Fra : spimmer
Vist : 725 gange
200 point
Dato : 23-01-07 16:49

Hej!
Jeg har flere gange downloaded Explorer 7 på dansk og installeret den. Alt er tilsyneladende i orden, men der er inen forskel overhovedet. Explorer er nøjagtigt magen til den gamle 6ér! Ingen faneblade - intet nyt!
Hvad går galt?
spimmer.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 23-01-07 17:19

Kode

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 23-01-07 20:04

Jeg er ikke med!
spimmer.

Kommentar
Fra : tiemaster

Dato : 23-01-07 20:32

er det en lovlig version af windows du har, ellers kan du ikke.....

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 23-01-07 20:57

Ja det er det!
spimmer.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-01-07 21:39

Måske skal du genstarte maskinen før det virker?Det gjorde jeg

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 24-01-07 07:22

Nej.
Det gør den ikke. Jeg genstarter altid, når jeg lægger noget nyt ind.
spimmer.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 24-01-07 23:58

Prøv at hente den på Windows Update.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 25-01-07 06:25

Det har jeg. Det sker hver gang, det er en opdatering.
spimmer.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 25-01-07 09:46

Får du en fejlmelding ? Hvis du har media edition, så kan du ikke bruge IE7 på dansk endnu.

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 25-01-07 10:22

Nej jeg får ingen fejlmelding. Den kører fint ind, men der sker bare ingen forandring.
spimmer

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 11-02-07 13:36

Hej igen.
Nu får jeg til aller sidst meldingen: Installationen er ikke fuldført! Jeg skal genstarte maskinen. Men genstart her ingen effect - der sker ikke "en s...... s..."
Nej - jeg har ikke Media Edition.
Spimmer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 11-02-07 13:40

Hvordan ser iconet ud efter installation....

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 11-02-07 13:44

Ikonet er stort rødt kryds.
Jeg har adskillige gange prøvet at slette Explorer, men den er der stadig!
Jeg har prøvet at deaktivere min firewall og mit virusprogra og spamprogram, men intet hjælper. Måske er en patron og et jagtgevær løsningen.
spimmer.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 11-02-07 13:48

- er du vimmer spimmer...

I Explorer går du i Hjælp > Om Internet Explorer

Skriv lige hvilken version der står...

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 11-02-07 14:05

Der står:
Version: 6.0.2900.2180.xp_sp2_grd.050301-1519
spimmer

Kommentar
Fra : spimmer

Dato : 11-02-07 14:11

Hej.
Jeg har lige scannet computeren med Spybot - Search and Destroy. Den kom med følgende:
microsoft.WindowsSecurityCenter.FirewallDisableNotify
Microsoft.WindowsSecurityCenter.AntiVirusDisableNotify
Er det noget "gris"?
spimmer.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 11-02-07 14:15

http://support.microsoft.com/kb/917925

Btw, du skal lade din firewall være aktiveretunder installationen. På nær hvis du har Zonealarm, den skal nemlig afinstalleres først. Hvis du bruger Spysweeper, skal "hijack shield" deaktiveres, som der også står i M$ artiklen.

Inden du går i gang med Microsoft artiklens løsning, kan du evt prøve at fjerne diverse restriktioner med Dial-A-Fix http://www.softpedia.com/get/System/System-Miscellaneous/Dial-a-fix.shtml

Kør Dial-A-Fix, klik på policies og fjern de restriktioner der måtte vise sig.

Klik derefter på Tools (hammeren). Marker Repair permisions og klik GO. Når den er færdig (kan tage lidt tid), så genstart, og se om det gør tricket. Evt restriktioner der forhindrer installationen burde ihvertfald være væk.

Det anbefales iøvrigt, at man genstarter to gange efter installation af IE7.

Godkendelse af svar
Fra : spimmer

Dato : 12-02-07 07:47

Tak for svaret stl_s. Jeg bøjer mig i støvet - det funker bare. Tusind tak. Det var din "opskrift" med Dial-A-Fix, der gav pote.
spimmer.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 12-02-07 10:01

Det var da godt det lykkedes .