/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Strøm i usb-stik
Fra : hojriiskim
Vist : 1039 gange
50 point
Dato : 21-01-07 21:17

Nogen der ved hvordan man ændre instillingerne for sine usbstik så strømen slukker i disse når com. lukkes ned?
Spørger da der skal sættes en usb-strømspare stikdåse til, men da strømmen i usb-stikkene ikke slukker, virker denne spare ikk som den skal.
Kan dette indstilles? og hvordan?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-01-07 22:01

I nogle maskiner slukker den, i andre gør den ikke da den faktisk går i dvaletilstand.
Denne dvaletilstand må kunne frakobles i BIOS!

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-01-07 03:33

Hvis det er XP
Så kan du kikke i egenskaberne for din pc.

H.klik på 'denne computer' på dit skrivebord.

Vælg 'egenskaber'

i vinduet der kommer frem vælger du fanebladet Hardware.
Vælg derefter Enhedshåndtering
På den liste du får er der en linie der hedder 'Universal Serial Bus controllers'
åben den...
dobbelttryk på de forskellige (mest sandsynligt at den hedder "USB Root hub")og find på den måde den der høre til dit usb stik
Vælg fanebladet Strømstyring, og maker
"Tillad computeren at slukke denne enhed for at spare strøm"

Ja og ellers er det i Bios hvor du skal ændre omkring USB.
Muligt at det er noget i stil med at afbryde at en USB enhed kan tænde computeren.

Mvh. Jørgen

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 22-01-07 03:39

Husk at der vis er 2 USB-porte/stik per RootHub,
så hvis det lykkedes, så har du også slukket for et andet.
Sikkert uden betydning,,,
før om et halvt år , hvor man undre sig over at der ikke er strøm på stikket