/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Vista
Fra : janik
Vist : 404 gange
100 point
Dato : 18-01-07 20:22

Jeg har overvejet at købe den nye Windows Vista Home Premium
Men er der noget er kører og ikke ligesom xp barndom??
Hvor stor foskel er der fra xp home???

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 18-01-07 23:25

Her kan du prøve at læse mere om det:
http://www.microsoft.com/danmark/windowsvista/info/default.mspx

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 18-01-07 23:40

Glemte lige at smide mine egne erfaringer med..

Jeg har pt vista ultimate X64 i brug. Og det jeg først skulle vende mig til var det nye grafiske design og opbygning.
Minder en del om XP men stadigvæk var det en del anderledes at tag hul på.
Der er kommeyt noget til som hedder windows sidepanel som gør det muligt at have kalender,RSS,kontaktpersoner og meget mere lige ved hånden på skrivebordet.. Rigtig fed funktion hvor diverse viste style programmer slet ikke kan måle sig.

Det nye mail program hedder nu windows mail og fungere bare super sammen med det indbyggede filter mod spam spyware osv kaldet windows defender.. Brugte spamfigter før. Men det her virker umiddelbart bedre. Modtager vel 200-300 spammails på et døgn på i alt 4 adresser under samme domain.

Kan mærke og se det kræver lidt mere at køre med end XP. Selv om jeg har en AMD Athlon X64 3200 og 1024DDR. Jeg vil selv invistere i flere ram hvis jeg skal bruge vista i fremtiden.

Forskellen på ultimate og home tror jeg kun er at der er tilføjet Win media center og det de kalder windows ekstra til ultimate. Men det står der maget mere om på ovenstående link.

Har du flere spørgsmål skal jeg prøve at besvare dem. Men er kun normal computer bruger.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 18-01-07 23:53

copycatDK mange tak for dit indlæg
Jeg har kun et spørgsmål til da jeg også kun er alm bruger
hvad med driver ?
Jeg har en pc med ddr2 ram så de skulle kunne klare det nye syem
men ville høe om der er mage problemer med det.?
Ved du om der er mediacenter i alle vista?

Accepteret svar
Fra : copycatDK

Modtaget 100 point
Dato : 19-01-07 00:17

I følge microsoft´s hjemmeside skriver de om ultimate at der er tilføjet windows mediacenter.
Har ikke været inde og læse ret meget mere om det endnu.. Har stadig nogle dage tilbage af min prøvetid.

Kan ikke køre trådløst netværk endnu. Da netgear ikke har lavet en driver som understøtter mit kort. (Netgear WG311B V2) dette kommer vel inden længe..

Har ikke haft problemer med noget ellers... Windows fandt selv driver til grafikkort osv. Grafikkort driver hentede den via windows update. Dog hentede jeg selv ny software til mit grafikkort.(Nivida Gforce)

Bruger en HP printer og den virker fint. Har ikke installeret noget overhovdet..

Godkendelse af svar
Fra : janik

Dato : 19-01-07 00:33

Tak for svaret copycatDK.
Det var lige det jeg skulle vide mange tak for det

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 19-01-07 00:55

Kom lige fobi her: http://www.microsoft.com/danmark/windowsvista/getready/editions/home_premium.mspx

Home premium har vist også windows media center.