/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Comp lukker hele tiden
Fra : stig54
Vist : 644 gange
200 point
Dato : 18-01-07 18:16

Jeg får jævnligt meddelelser som firefox.exe har fundet en fejl og lukker, eller google.har fundet en fejl og lukker.
p....irriterende.
Indimellem får jeg blå skærm der fortæller at der er sket en fejl og hvis det er første gang jeg ser denne fejl skal jeg genstarte. Jeg mener at mine drivere er opdatert.
Hvad kan der være galt??

Kommentar
Fra : saking

Dato : 18-01-07 18:33

Det kan være du har fået en virus, skaf dig et godt antivirus program :)

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 18-01-07 18:44

Jeg har kørt div. antivirusscannere, også spyware og trojanske heste har jeg været efter.
Måske er det noget med en driver eller i reg. data.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-01-07 19:38

Prøv tilbehør - KOMMANDOPROMT
chkdsk/f
Om der skal mellemrum på eller ej, min klarer dem begge
chkdsk /f

Kommentar
Fra : disken

Dato : 18-01-07 19:44

Eller samme sted sfc/scannow med eller uden mellemrum sfc /scannow
Husk at din Xp cd skal sidde i drevet - uden at røre ved den.
Husk at opdater bagefter.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-01-07 19:52

Højreklik på Denne Computer -> egenskaber -> avanceret -> Start og genoprettelse/indstillinger. Fjern fluebenet ved "Genstart automatisk". Se så hvad fejlen er, når den blå skærm kommer igen.

Når det dit internet der fejler, er det muligvis en tempfil der driller, så prøv at køre en diskoprydning (fremprovokerer måske den blå skærm):

Diskoprydning:
( Start => Programmer => Tilbehør => Systemværktøjer => Diskoprydning. Sæt flueben ved temp-filer, temporary internet files og papirkurv).

Prøv ellers en chkdsk:

Gå i Start/kør, skriv chkdsk r/ f/ (husk mellemrum) klik ok, og genstart. Chkdsk kører så ved genstart, og tager sikkert lang tid.

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 18-01-07 20:23

http://spywarefri.dk/vaerktoj.htm#hijackthis

Download det. Kør en scanning, opret en bruger og send dine scanningsresultater ind til forummet. De er profesionelle og lever af, at hjælpe folk med computere.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 18-01-07 21:06

jeg havde også firefox med samme bøvl om det er fordi den ikke
kører godt med xp det ved jeg ikke men det skete efter
en opdatering fra microsoft.
Jeg afinstallerede firefox og mit problem var løst.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-01-07 21:36

Jeg hadde samme problem.Jeg afinstalerede firefox og downloadede det igen og instalerede.Nu kører det perfekt igen.Med alle mine bogmærker intakte.
alimak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 18-01-07 21:55

Hvis ikke alt dette hjælper så slet firefox og hent Avant i stedet den regnes for den hurtigste på markedet og fylder ikke meget og ka hentes her hvis det sku' være.
http://www.download.com/3001-2356_4-10481920.html?idl=n
Mvh Sune

Kommentar
Fra : noltus55

Dato : 19-01-07 10:26

Tjek lige først at din computer ikke bliver for varm pga.støv og skidt,det udløser tit fejlmeldinger

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-01-07 11:37

Computeren lukker ikke helt ned, den lukker det igangværende program, har f.eks lige gået ud af internettet nu, så må jeg genskabe sessionen.
Det err også irriterende hvis man er ved at skrive en mail.
Jeg har prøvet alle råd i tråden her undtagen at afinstallere Mozilla.
Her er loggen
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 11:33:26, on 19-01-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
E:\WINDOWS\System32\smss.exe
E:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
E:\WINDOWS\system32\services.exe
E:\WINDOWS\system32\lsass.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\WINDOWS\System32\svchost.exe
E:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
E:\WINDOWS\Explorer.EXE
E:\Programmer\Google\ggviewer67-71.exe
E:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe
E:\Programmer\Browser MOUSE\mouse32a.exe
E:\Programmer\Office keyboard utility\1.1\nhksrv.exe
E:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
E:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
E:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
E:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
E:\WINDOWS\system32\svchost.exe
E:\PROGRA~1\MOZILL~1\THUNDE~1.EXE
E:\Documents and Settings\Ejer\Skrivebord\hijackthis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - E:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - E:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] E:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "E:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Antiy Auto Update] E:\Programmer\Antiy Labs\Alive\ALiveCenter.exe
O4 - HKLM\..\Run: [FLMOFFICE4DMOUSE] E:\Programmer\Browser MOUSE\mouse32a.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - E:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - E:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - E:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1160772148827
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - E:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - E:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxsrvc.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - E:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - E:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - E:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - E:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe
O23 - Service: AVG E-mail Scanner (AVGEMS) - GRISOFT, s.r.o. - E:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - E:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: Netropa NHK Server (nhksrv) - Unknown owner - E:\Programmer\Office keyboard utility\1.1\nhksrv.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-01-07 16:33

Der er ingen grimme ting at se i loggen. Jeg syntes dog at du lige skulle tage et tjek med disse to scannere, for at se om der skulle gemme sig noget:

1.

Hent denne virus scanner ned til skrivebordet, den skal du bruge senere.

http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

----------------------------------------------------------------
2.

Hent derefter denne scanner http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Installer scanneren, og opdater dens database manuelt. OBS, ved installationen bliver det foreslået at du registrerer med din email. Det behøver du ikke at gøre.

----------------------------------------------------------------
3.

Så starter du op i fejlsikret tilstand http://www.spywareinfo.dk/htm/fejlsikret_tilstand.htm

Lykkes det ikke, så se her http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=110&PN=1

(OBS: Hvis du bruger Bootsafe, som er en nødløsning, så tjek vejledningen for hvordan du kommer tilbage i normal tilstand)

----------------------------------------------------------------
4.

Kør nu scanneren MWAV.exe. Kør zipfilen og klik UNZIP, så bliver scanneren pakket ud og brugerfladen åbner.

Sæt et flueben i DRIVE. Klik nu på Scan/Clean, og så scanner den for virus og sletter hvad den finder.

Jeg vil gerne se hvad scanneren har fundet og slettet, så gør venligst dette:

I vinduet VIRUS LOG INFORMATION (vinduet vises KUN hvis scanneren finder virus) markerer du teksten med musen, og trykker så på CTRL og C knapperne samtidig. Så er teksten kopieret til udklipsholderen. Sæt det ind i et tekst dokument (f,eks Notesblok eller Wordpad), og sæt det ind i tråden i dit næste indlæg.

OBS: Scanneren kan også generere en meget lang log. Den skal du venligst IKKE kopiere ind.

Luk scanneren ved at klikke EXIT og EXIT igen (Ignorer reklamen for købe versionen).

-----------------------------------------------------------------
5.

Så scanner du med SuperAntiSpyware:

Start SuperAntiSpyware, klik "Scan your computer", sæt flueben i dine drev, ovre til venstre i vinduet. Ovre til højre i vinduet, sætter du prik i "Perform Complete Scan". Klik "næste", nu scanner den. Når den er færdig, så markerer du det den finder, og lader scannereren fjerne det.

Genstart til normal tilstand (scanneren tilbyder måske at gøre det).

Åbn scanneren igen, og klik "preferences"-> "stastics/logs". Marker loggen, og klik "View log".

-----------------------------------------------------------------
6.

Kopier venligst loggen fra SuperAntiSpyware her ind i tråden, sammen med loggen fra MWAV.

Bagefter, så gå lige ind ind i fejlloggen, og tjek fejlene på de tidspunkter hvor de opstår. Kopier gerne de mistænkelige fejl her ind, så vi måske kan tyde noget ud fra dem. Du finder fejlloggen her:

Gå i "Hjælp og support". Klik på: "Brug værktøjer til at vise......" -> Klik på "Avancerede systemoplysninger" -> "vis fejlloggen".

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-01-07 21:33

Loggen fra MWAV var tom,
Her er loggen fra SAS
SUPERAntiSpyware Scan Log
Generated 01/19/2007 at 09:24 PM

Application Version : 3.5.1016

Core Rules Database Version : 3166
Trace Rules Database Version: 1177

Scan type : Complete Scan
Total Scan Time : 00:26:33

Memory items scanned : 173
Memory threats detected : 0
Registry items scanned : 4653
Registry threats detected : 0
File items scanned : 25644
File threats detected : 1

Adware.Tracking Cookie
   E:\Documents and Settings\Ejer\Cookies\ejer@msnportal.112.2o7[1].txt

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-01-07 21:36

Ja okay, det er ikke snavs der er problemet. Har du prøvet at kigge i fejlloggen ?

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-01-07 21:49

Ja her er et par eksempler på de mest forekommende, men der er mange forskellige

Systemgendannelsesfilteret stødte på en uventet fejl '0xC000007F' under behandling af filen 'desktop.ini' på drev 'HarddiskVolume1'. Overvågning af drevet er stoppet.

19. januar 2007 AVG7 2007-01-19 09:36:22,750 STIG [001944:001948] ERROR 000 AVG7.ComError COM Error Caught: Code value = 80004002 Code meaning = En sådan grænseflade understøttes ikke Description = No default language

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-01-07 22:07

Jeg har fundet en tråd i udlandet, hvor den samme fejl med lukning af vinduer sker, og med samme fejlmelding på AVG7, så den er måske skurken. Det vil være et forsøg værd, at prøve at afinstallere AVG (husk genstart bagefter).

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 19-01-07 23:16

Det prøver jeg, foreløbig tak

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 20-01-07 09:48

Jeg rejser til Polen idag og ladeer tråden stå åben og prøver med at fjerne AVG når jeg kommer hjem, jeg skal nok lige have fat i et andet virusprogram. Hjælper det ikke må jeg jo prøve at køre med explorer i en tid.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 28-01-07 11:38

Sender lige disse errors fra eScan Antivirus der er bl.a.mozilla nævnt, de står altså ikke i fejlloggen men under errors.
Siger det noget?
Jeg har et norton antivirus program liggende på en cd som fulgte med bundkortet, nu er jeg ikke så glad for Norton men hvis der ikke findes andre gratis så kører jeg den

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 28-01-07 11:39

Sun Jan 28 10:49:08 2007 => ERROR!!! Invalid Entry \??\E:\PROGRA~1\MOZILL~2\SABProcEnum.sys

in SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SABProcEnum...

Sun Jan 28 10:48:54 2007 => *** File E:\WINDOWS\system32\drivers\ALCXWDM.SYS having Size

Restriction ***

Sun Jan 28 10:48:56 2007 => ERROR!!! Invalid Entry system32\DRIVERS\BlueletSCOAudio.sys in

SYSTEM\CurrentControlSet\Services\BlueletSCOAudio..

Sun Jan 28 10:49:08 2007 => ERROR!!! Invalid Entry \??\E:\PROGRA~1\MOZILL~2\SABProcEnum.sys

in SYSTEM\CurrentControlSet\Services\SABProcEnum...

Sun Jan 28 10:49:37 2007 => *** File E:\WINDOWS\system32\cdosys.dll having Size Restriction

Sun Jan 28 10:49:48 2007 => *** File E:\WINDOWS\system32\comsvcs.dll having Size Restriction

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-01-07 14:12

Lad endelig være med at forurene maskinen med Norton .

Gratis, og meget bedre http://www.activevirusshield.com/

De errors tror jeg ikke betyder noget.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 28-01-07 20:09

Jeg har nu installeret AVS og kørt update og full scan , den finder kun 2 virusser og dem kan den ikke fixe, det er virus form a. Den mener jeg er en gamel gannel ikke særlig farlig virus, jeg kan ikke lige finde et program der kan slette den.
Jeg har stadig problemet med fejlmeddelelsen. hm.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 28-01-07 20:58

AVS burde kunne fjerne de vira i fejlsikret, ellers slet dem manuelt.

Ellers brug Unlocker http://ccollomb.free.fr/unlocker/

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 30-01-07 01:04

AVS kunne ikke fjerne dem i fejlsikret, men med møje og besvær fik jeg dem lokaliseret så jeg siger tak for dine gode råd og håber jeg er vel kørende igen

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 30-01-07 01:05

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 30-01-07 01:06

Sorry stl-s jeg var for hurtig på aftrækkeren du skulle have haft fem point, men hva´vi er jo til for at hjælpe hinanden
stig54

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 30-01-07 01:07

Fem stjerner jaja det er snart sengetid

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-01-07 01:09

Hovedsagen er at det virker for dig .

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 30-01-07 01:14

Iøvrigt, lidt info om den form a virus. Det er en bootsektor virus. Det ser ud til, at du skal hente et værktøj til at reparere med http://www.f-secure.com/v-descs/form.shtml

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 30-01-07 09:23

Takker