/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
skift af kortlæser i hp pavil.
Fra : hojriiskim
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 17-01-07 07:53

Hej

Nogen der ved hvad det koster at få skiftet en defekt kortlæser i en hp pavilion zv6000? Der er ikk tale om reklamation eller noget. Det er en længere historie, men den skal gerne skiftes ud med en som sidder i. Ved godt jeg bare kan købe en ekstern, men ville lige høre med en original indbygget.
Kan man evt. købe en løs kortlæser og selv skifte den?
Priser? links?

Kommentar
Fra : zerpico

Dato : 17-01-07 07:56

Hej du

prøv hp.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 08:35
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 08:51

refi<bærbar

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 08:53

jeg ved ikke om du kan finde hvad du søger her>
http://notebookonline.dk/new/index-ncom.asp

Hvem ved.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 08:55

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 08:58

Havde jeg ikke lige i tankerne....

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 09:16

FY>refi

Pc'en er også udgået af produktion,så man skal nok være meget heldig for at finde reserve dele til den,men alt kan findes vis man har ubegrænset tid og lyst,måske eBAY
eller QXL o.s.v.

Manse9933

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 17-01-07 16:41

ja der er tale om en bærbar.. glemte jeg at skrive.
Nogen der ved om det koster kassen at få en computer-mand til at fikse den eller sende den ind til hp eller noget?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 16:45

Glem ALT om at sende den til HP...

Så er det billigere at købe en ny.....

Du kunne være heldig i den "lokale" at han i skrotbunken har en liggende til reservedele....

Men det vil helt sikkert koste...

Prøv www.dba.dk - der er da en mulighed....

Ellers extern kortlæser.... (langt det billigste)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 16:58

Prøv at kigge om du kan finde noget her....

Det er "reservedele" til forskellige mærker...

http://www.redlich-edv.de/3-26.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 17:03
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 17:07

Hvorfor ikke bare sådan en lille fiks en>
http://synonym.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&cat_id=66629&shop_id=5957&vare_id=410926
Og så er der en masse andet usb guf

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-01-07 17:12

de har f.eks. Nordea solo betaling blandt andet,jeg har købt flere sjove ting der,Så er du nordea kunde så er betalingen lige ud af landevejen.

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 17-01-07 18:01

nogen der måske kan sige mig hvad der er galt når der sker følgende:

Altså det hele er startet efter der sat et kort fast i computerens kortlæser.
Hvis jeg starter computeren og sætte et kort i (har prøvet både mmc og sd kort) fryser computeren nærmest. Hvis jeg så hiver kortet ud igen så virker computeren igen fint.
På et tidspunkt ville computeren slet ikk starte op. den kom til det der sted lige inden windows starter, hvor den bjælke køre hen over skærmen, der kørte bjælken så lidt. så blinker lyset i kortlæseren, og så går computeren i stå.
Den ville heller ikk starte i fejlsikret tilstand.
Men så havde jeg den vendt lidt rundt osv og så ville den pludselig godt starte op.

Der er tale om den indbyggere 5 i 1 kortlæser.

nogen der kan sige om det er hard- eller software eller hvad det er?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-01-07 18:08

Det er HARDware.....

Det lyder som om du blot har en dårlig forbindelse fra/til kortlæser (løs stik e.lign.)

Kommentar
Fra : hojriiskim

Dato : 17-01-07 18:09

kan det være skæve ben i kortlæseren?
man kan nemlig se nogle ben derind når man kigger.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-07 18:17

Ja - det kan være mange ting - det er umuligt at sige....

Tjek alle forbindelser - er de i orden - ja så må du udskifte den...

Godkendelse af svar
Fra : hojriiskim

Dato : 21-01-07 21:50

Tak for svaret refi.
Tak til alle!