/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
CD-Rom drev forsvundet i XP
Fra : Tompe_10
Vist : 999 gange
100 point
Dato : 16-01-07 01:27

Hejsa :)

Da jeg startede min PC idag opdagdede jeg at jeg ikke kunne se mine cdrom drev i denne computer.
Har søgt lidt på nettet og prøvert alt hvad jeg umiddelbart kunne finde, dog uden held.
Har slettet enheden og rebooted. Har været inde i reg edit og slette noget. Har tjekket ledninger.
Har været i bios.

Ingenting virker :(
Er der nogen der ved hvad der skal til for at løse mit problem?

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-01-07 01:55

Næ, min gamle computer gjorde det nogen gange, lige som den kunne finde på at miste drevet mens man f.eks. var ved at indlæse en cd-rom.....men det kom så igen når jeg genstartede computeren...jeg fandt aldrig ud af hvorfor den gjorde det.

mvh dova

Kommentar
Fra : dior

Dato : 16-01-07 01:59

Hej Tompe.
Et lille forsigtigt gæt ,er måske at gendanne computeren fra et tidligere tidspunkt?
Sov godt

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 16-01-07 08:06

Sidste uge forsvandt mine flytbar disk E-F-G-H.
Gendan og reindstallation af Win. XP hjalp ikke.

En ældre tråd her foreslog at pc-en slukkes og 220 v stikket afbrydes, og ved genstart var mine drev tilbage.

Hvorfor det virkede har jeg ingen ide om, måske nogle kan forklare?

Mvh.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-01-07 08:26

Kan ikke finde DVD/CD-Drev:
Prøv følgende. Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-07 09:53

Citat
Har været i bios.

Kan du 'se' drevet i BIOS?

Hvis ikke?

...er drevet enten kaput eller også er kontrollerkablet faldet ud af enten bundkort eller drev.

I 'sjældne' tilfælde er det strøm ledningen til drevet som er 'feset af'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 16-01-07 10:13

en langt ude tanke,jumperen bag på drevet er vel ikke faldet ud/af(slave),er set før,når drevet er blevet sat i
(engang) så er jumperen ikke presset i bund,hvem ved.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 16-01-07 13:05
Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 16-01-07 14:46

Har stort set prøvet og tjekket alt hvad i har skrevet... Intet virker >.<

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-01-07 14:48

Kan du se dem i enhedshåndtering, så slet og genstart.

Kommentar
Fra : Tompe_10

Dato : 16-01-07 15:06

Har jeg oså prøvet peet49, hjalp heller ikke :(

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 16-01-07 15:09

Så kør en repair af win.

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 16-01-07 15:44

har du prøvet at fjerne det i enhedshåndtering og så genstarte for at se om det findes igen.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-07 16:51

Prøv at hente og gemme:

http://www.download.com/TweakNow-RegCleaner-Standard/3000-2094_4-10616938.html

DEREFTER :

Genstart !

...i fejlsikret tilstand (Tryk F8 før Windows starter igen): Væk med driverne. DVD/Dd-rom-drev (..i enhedshåndtering som hcma [..formerly known as : Catbody] ..skriver).

Sig: [Nej]/[No] ...til genstart, hvis du bliver spurgt. vælg [Senere]/[Later]

...og rens så med TweakNow RegCleaner!

1.) Installér og kør programmet fra, hvor du gemte det.
2.) Vælg : Scan.
3.) Når den melder : Scan complete ..klik 'view details' ud for : Safe to delete.
4.) I vinduet vælger du i øverste menu: Delete.
5.) Luk/afslut programmet.

Genstart derefter computeren.

Nu bør Windows komme ud og spørge efter de rette drivere?

</MOLOKYLE>