/ Forside/ Interesser / Rejser / Feriesteder / Spørgsmål
10  qfha 400
Sydpå
Fra : lexiben2
Vist : 779 gange
100 point
Dato : 08-01-07 15:36

Hej
Jeg søger viden om hvor man rejser hen, når man er 2 voksne 3 børn, der gerne vil have gode fasiliteter, sol, vand, liv, miljø og aktivtetet på stedet, kunne malorka være ok?

M.v.h. Lexiben 2

Kommentar
Fra : LA5

Dato : 08-01-07 16:04

Nu eller til sommer?

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 08-01-07 16:09

Vi 2 voksne og 2 børn) var en uge på Cypern for et par år siden og det kan VARMT anbefales

Vi var afsted sidst i marts og kom hjem 2. april . Vi havde 20- 27 grader og høj sol alle dage. Der var en dag vi fik en regnbyge på ½ time.
Vi lejede en bil i 3 dage og så resten af øen på de dage (det kostede ca 800,- kr for de 3 dage)

En lille "appetitvækker"...Ellers spørger du bare for mere info...

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 08-01-07 16:33

Kører I selv eller skal i flyve???????
Er det prisen, skal det være billigt?????????
Vil I se noegt eller bare ligge ved stranden?????????

med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : orhan-Die

Dato : 08-01-07 17:16

Egypten er rigtig godt..
Jeg lå der, mens jeg var der og solede mig hele ugen og badede.
I 30 graders varme, og der er også meget gode hoteller med god kvalitet.

PERFEKT.

Kommentar
Fra : orhan-Die

Dato : 08-01-07 17:17

Og det er også rigtigt godt for børn. ;)

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 08-01-07 19:49

Jeg var på Kreta i 2005. Mange ting at se selv på sådan en lille ø, der er varmt, gode restuaranter og rigtig gode strande.

Det kan anbefales.

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 08-01-07 21:25

Hej Hawai
vi vil gerne flyve,
holde ferie 14 dage
og der skal være rig mulihed for for børn på 11 13 14 år
ja og der skal også kikkes på lidt af hver!

Kommentar
Fra : kj

Dato : 09-01-07 09:17

Hvis det er nu, og i ikke er meget for exstrem varme, så er sagen Tenerife.
Der er nogenlunde samme temparatur året rundt, ca 25-27 grader, og sydpå er der meget sjældent regnvejr.
Har været der i rigtig mange år siden 1980, hvor min yngste datter dengang var 8 år. Mens børnene var mindre har vi altid været der omkring nytår. Det er fantasisk at ligge i Atlanterhavet og se at der sne på toppen af Spaniens højeste bjerg (Teide)

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-01-07 09:34

som nævnt har vi RIGTIGT gode erfaringer med Cypern...men I vil givetvis få ligeså mange muligheder at vælge imellem som der kommer kommentarer til din tråd her...så det vil til syvende og sidst være jer selv som på jeres "interne familieråd" træffer det HELT RIGTIGE valg af distination
RIGTIG GOD REJSE... hvor end det måtte blive...

/Palle

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 09-01-07 09:39

PS Det jeg selvfølgelig mener med jeres "interne familieråd", er at når I tager jeres børn med i beslutningen af rejsemål, vil I ALLE få en RIGTIG FED FERIE...så føler børnene nemlig at de har været med til at træffe netop détte valg, og ikke at de får noget "trukket ned over ørerne"....men det fornemmer jeg også at I allerede gør i det daglige... (Vi har i hvert fald STOR succes med dette "koncept" hos os)

/Palle

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 09-01-07 10:08

Jaaa.
Jeg har rejst en del ca:10 lande uden børn, men mangler bare fornemmelse af hvad der kan blive en succe for børnene.

hæng bare på

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 100 point
Dato : 09-01-07 11:24

Jeg kender godt "problemstillingen" (hvis man kan kalde den dét)???
Jeg har også rejst en del, både som single, sammen med "den bedre halvdel" og sammen med vores børn...og netop det sidste kan være et "godt spørgsmål" når det gælder om at ALLE får en hyggelig ferie.
Vores erfaring er at, når børnene føler de "bliver en del af det som beslutes" både før og under ferien, så er ALLE muligheder til stede for at jeres ferie bliver en succes...UANSET feriemålet

SOL, STRAND (svimmingpool) udflugter og selvfølgelig gerne lidt "aktiviteter/forlystelser" for børnene er sikre succeskriterier.
Det betyder ikke at I alle 2 uger skal "fare rundt" til det ene og andet (det bliver både I og børnene blot stressede af), uden også at bare nyde hinanden selskab allesammen i "ro og mag".

Ja, det lyder sgu helt (lomme)filosofisk, men vi har "praktiseret" denne "model" i flere år med succes

Og jeg ved godt at der findes MANGE herlige feriemål sydpå, men jeg er overbevist om at i ikke ville fortryde en tur til Cypern .

I år har vi faktisk tænkt os at holde cykelferie herhjemme i Danmark (Ærø, Langeland, Lolland/Falster) og vi glæder os allerede alle 4

/Palle

Godkendelse af svar
Fra : lexiben2

Dato : 05-02-07 15:52

Tak for svaret pallenoc.

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 20-07-07 04:50

Hej hvis du ikke har prøvet Holland Duinrell Wassenaar - Holland er det et meget godt sted at gå til prøv lige denne hjemmeside
http://www.midtgaard.biz/sommerferie2004.asp

God ferie Hilsen Óli