/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Enkeltmand el. aps
Fra : frthah
Vist : 1074 gange
100 point
Dato : 07-01-07 11:34

Hej

Jeg overvejer at være selvstændig. " en lille tøj butik"

Bor i sverige og vil åbne i dk. er der nogle særlige regle jeg skal forhøre mig ad el er det det samme som en hver danskboende der vil være selvstændig i landet?

Når virksomheden er skudt i gang, men ønsker stadig at have et deltids job ved siden af, så er der ik noget fradrag. hvor meget skal man så betale i skat? ca?

Er det bedre at være Aps selvom jeg er alene og skyder selv de penge ind? og de penge som skudt ind, ligger de i min "virksomhedskonto" og kan bruge dem når det passer mig, og hva kan de bruges til? ska der altid være 125.000 på kontoen. ?
jeg har kigget på www.retsinfo.dk men kan ik læse mig frem til det.

håber på i kan svare på det, og tager gerne imod fif/tips.

tak

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 07-01-07 11:45

http://www.eogs.dk/

du kan med held ringe og få de oplysninger du ønsker hos selskabsstyrelsen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-01-07 11:55

Ubesvarede 5
- Besvarede 0
- Annullerede 0
- Slettede 0
Ialt 5

Der er sgu ingen der er parat til at investere 125000 og spørger på KANDU om det er en god ide....

Kommentar
Fra : Znekkern

Dato : 07-01-07 12:48

Hmmmmmmm, sidder og funderer lidt..
APS - "A Prøver Squ" var en populær betegnelse på mine unge dage!.. Grunden til APS er vel først og fremst at ikke komme personligt i klemme, hvis det mod forventning skulle gå galt...
Uanset - Midlerne skal være tilstede som aktiver når du starter - enten i form af om omsætningsaktiver (Varelager/Penge, Inventar m.v.)D.v.s. Din brugte porche, kan være APS'et eneste aktiv....
Grunden til et APS, er således primært, at man ikke hæfter personligt for økonomi m.v. - De han ikke tage dit personligt ejede hus, hvis du f.eks går konkurs!!
Hvorom alting er: snak med en anerkendt Revisor om sådant - Du kan evt. købe et Nedlagt/afskrevet AS via en advokat - eller starte udenlandsk firma.. Limited compani i UK, koster fra 100£ og opefter, driftsomkostninger er minimale.......... men uanset, der er specialregler, hvis du skal anbringe skattebegunstigede opsparinger... snak med revisor om det!!

M.v.h.
"Langt fra skatteekspert"

Accepteret svar
Fra : vagn2901

Modtaget 100 point
Dato : 07-01-07 13:10

Hvis man opretter forretningen som et Aps, er det korrekt, at kreditorerne ikke kan gøres indgreb i den personlige formue. De kan kun går efter de 125.000 kr.som du som minimum skal skyde ind.
Men hvis Aps'et får brug for at låne lidt f. eks. ved at oprette en kassekredit, er det sansynlig at banken vil kræve personlig kaution. Og så er pludselig også den private formue i spil.
Det koster også typisk lidt ekstra i administration at forretningen er et Aps.
Vagn

Godkendelse af svar
Fra : frthah

Dato : 07-02-07 17:35

Tak for svaret vagn2901.