/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bærbart mareridt?!!
Fra : Vladic
Vist : 374 gange
50 point
Dato : 06-01-07 17:16

Hey allesammen! hvis jeg havde dem, havde dette spørgsmål mindst været 3000 point værd!! Det er efterhånden blevet et mareridt for mig..

Sagen er således:
Jeg har købt en Fujitsu Siemens AMILO D1840 Computer.. brugt..
Da jeg får den, kører den upåklageligt i over en time.. Men den er ikke formateret fra den forrige bruger, så det går jeg igang med, og indstallerer et nyt windows.. Men da jeg har gjort dét, begynder den pludselig at gå istå hvergang jeg fx. skal til at indstallere eller overføre store filer, ydermere går den også istå når den får lov at stå for sig selv uden at lave noget, og når den er blevet varm går skærmen i sort, blinker måske hvid et par gange, og så går den ellers bare død..
Som om det ikke var nok, kan den også "finde på" at vise en blå skærm med en windows-fejlmeddelelse om at "hvis det er første gang du får denne fejlmeddelelse, bør du opdatere din bios" altså ikke præcist citeret, men noget i den stil..

Jeg har herefter udskiftet harddisken med en ny, da jeg troede det var dét der var skyld i den gik død..
oven i det, har vi også været inde på fujitsu siemens hjemmeside og hente en ny bios fra en anden computer, og opdateret det med en cd, men intet hjælper det..
Jeg har også været ved at købe nye ram, da jeg tænkte det måske var dét der var galt..

mit spørgsmål er, hvad er den billigste og hurtigste løsning for at få den til at køre stabilt igen, uden den går ned hvert 20. minut..

Jeg står og har stor brug for den, så jeg ville blive lykkelig for bare den mindste hjælp!

På forhånd Tak!

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-01-07 17:18

Synes det lyder som om du har fået en defekt computer....

Kommentar
Fra : Vladic

Dato : 06-01-07 17:22

^^ Det var der ikke meget hjælp i.. en computer kan jo ikke bare være "istykker"..
Der må jo være noget der evt. skal udskiftes, eller opdateres eller hvad ved jeg..

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 06-01-07 17:42

Har du forsøgt med recovery CD'en - søg evt. hjælp via http://www.fujitsu-siemens.dk/
ved registrering af serienummer.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-07 19:01

Da du begyndte at formatere som du siger, hvordan foregik det. Var det med at boote op på XPskiven i drevet og derfra en ny installation ?

Kommentar
Fra : Vladic

Dato : 06-01-07 19:10

Fjala >> Ja det var lige dét jeg gjorde faktisk..

men hvis det nu var min windows installation det er galt med - så kan de da ikke være grunden til den går ned hvergang den bliver varm? den har det nemlig med ikke at ville starte op lige efter den er gået ned..? men når den så er kold, starter den igen..

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-01-07 19:15

Det er jo ret svært lige at sætte en finger på hvor problemet er. Noget kunne dog tyde på at den model er lidt problematisk http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=37375

Brugeren dér prøvede at deaktivere grafikkortet og USB portene, og så kørte den åbenbart normalt, men det var jo naturligvis ikke nogen holdbar løsning. Det endte så åbenbart med at næsten alt måtte udskiftes.

Hvis du er stensikker på at du har de nyeste opdaterede drivere, og flashningen af bios er helt korrekt, og bios sat til "default indstillinger" så er der nok ikke så meget andet at stille op, end at få en tekniker på den.

Prøv lige at teste rammene her http://hcidesign.com/memtest/

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 06-01-07 19:20

Nu ser jeg lige dit seneste indlæg. Har du prøvet rense alle printene for støv og skidt ? Tjek især kølepladerne. Forsigtighed tilrådes.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-07 19:27

ja sti_s det var også lige det jeg tænkte på. Prøv lige at blæse igennem, den for at fjerne støv og lignende så det da ikke er det der driller

Kommentar
Fra : nicklas_bræmhøj

Dato : 06-01-07 20:11

Hvis skærmen går i sort kan grafikkortet være i stykker.

Ved ikke om det kan have noget med det at gøre.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 06-01-07 22:02

Her er lidt muligheder som de andre også taler om.
Går i stå efter 20 min.......varmeudfald.....kører blæseren og kan den få luft
Er det en stor operation...............ram
Flytning af store filer.............er den formateret til filsystemet NTFS

Har du virkelig formateret den comp eller bare indstalleret oveni.
Hvis du har formateret harddisken...........har du indlæst driver eller kører
du bare på de halvdårlige drivere fra windows.

Med dette lille program kan du se temperaturen på din bærbare
http://www.majorgeeks.com/download4181.html
Kig på sensorer under PC

Kommentar
Fra : mystik

Dato : 18-03-07 00:37

Ak jah...hvor meget kan man forvente af en brugt computer..?
installerer man f.eks sin egen windows i maskinen, og der i forvejen måske var præinstalleret en helt anden version af windows, kan det umligt fungere helt optimalt...

Og så ville en sælger af en brugt PC nok ikke fortælle, hvad han ellers har fået lavet af "drengestreger" på maskinen...
Måske var det derfor, han ville af med den... men lad os nu se...