/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Harddisk optager ?
Fra : bite
Vist : 576 gange
50 point
Dato : 06-01-07 16:41

Jeg skal have købt mig en harrdisk optager, som også skal kunne optage digigtalt.
Er der noget som har nogle erfaringer og forslag til hvad man skal købe ?

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 06-01-07 17:23

Hejsa

Jeg købte selv en fra Panasonic for et par måneder siden som fungerer suverænt. 160 GB disk, næsten alle formater, lækkert design og både DVD og VHS afspiller/optager. Jeg kan derudover tilslutte digitalkamera direkte samt selvfølgelig videocam. Som en ekstra feature har den også direkte slots til SD memory card. Her er der et link med lidt mere beskrivelse http://www.avland.co.uk/panasonic/dmreh80/dmreh80.htm

Den kan varmt anbefales hvis du også vil have gavn af dine gamle VHS bånd og konvertere dem til digital kvalitet.

Bluesky

Kommentar
Fra : bite

Dato : 06-01-07 17:55

Er det den model du har købt, for jeg kan se at den har 200 GB harddisk, hvornår meget gav du for den ?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 06-01-07 17:56

Alt der optages på en HD er digitalt :)

Kommentar
Fra : bite

Dato : 06-01-07 18:02

Ja det er selvfølgeligt rigtigt
Men jeg mener at den skal kunne optage digitalt tv signal

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 06-01-07 18:13

Hej igen
Jeg har vist lidt flere GB end jeg umiddelbart kunne huske men jeg har ingen problemer haft med at optage og afspille de nye signaler. Prismæssigt fik jeg den som demo-model fra forhandler så jeg fik vist en klækkelig rabat
Men jeg fandt den lige på nettet til 469 £ http://www.atlantic2u.com/store/viewproduct.asp?idproduct=5879

Bluesky

Kommentar
Fra : bite

Dato : 06-01-07 18:44

Den virker MEGET interresant, men ved ikke helt om jeg vil have den med VHS ? Syntes måske der er for mange funktioner i et apparat

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 06-01-07 19:14

Der findes også en model uden men jeg er ikke lige klar over modelnummeret men Panasonic har den for den var jeg ved at købe i første omgang. Men da jeg fik et godt tilbud på "Rolls Roycen" så hvorfor ikke Tag evt. et print fra Web sitet med produktspec og vis den til din lokale Panasonic forhandler og sig "same same but a little different" Hvis du har været i Thailand så forstår du hvad jeg mener

Bluesky

Kommentar
Fra : prosat

Dato : 06-01-07 19:50

Hej.

Du har også den mulighed at bygge dig en stue computer, install Windows Mediecenter så har du "alt" hvad du søger, du kan købe et godt TV kort som kan optage 2 kanaler medens du ser en 3, Medie TV guiden er virkelig god, du kan altid mindst se/optage 14 dage frem,
ligeså kan du bruge lyden samt medieplayer over dit steroeanlæg(din musik/film på harddisk)

Fordelen er bla. at du kan opgradere til større harddisk DVD/ram/hastighed som udviklingen fremad rettet vil ændre sig.

Jeg har selv en stue comp. du kan købe en sådan alt efter hvordan du ønsker udseende passer ind i dit øvrige udstyr, den jeg har er på 600gb udover filmoptagelser har jeg p.t lagt 400 lyd cd'er ind.

Skal lige nævnes at ønsker man at brænde en udsendelse eller lave MP3 lyd, klikker man 2 gange så kører brænderen.

Skriv hvis du vil vide mere.

prosat

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 06-01-07 20:21

http://www.itsvar.dk/jcs/news/27/1.aspx?id=2041
Zitech sælger denne tv tuner, så kan du optage direkte på computeren

Kommentar
Fra : bite

Dato : 07-01-07 08:03

Ja det var jo selvfølgelig også en meget spændende mulighed. Men jeg tror jeg vil holde mig til en dvd optager også fordi jeg tror den er nemmere at bruge for konen. Men skal vist lige have kigget lidt på Mediacenter for at se om det muligvis kunne være en mulighed

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 07-01-07 11:37

http://www.medion.com/dk/
klik på: MD 8818
jeg kender 3 der har købt denne i Aldi, pris ca. 6500-
de er meget tilfredse

Kommentar
Fra : bite

Dato : 07-01-07 12:54

Er nok faldet lidt for den Panasonic. men har lige et par spørgsmål til Bluesky:

1. Hvor lang tid har du haft den og har du haft nogle problemer ?

2. Har du prøvet at overspille video bånd til DVD og var der nogen forsinkelse på f.eks af lyd og hakkede den ?

Håber du gider at svare på spørgsmålene

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 08-01-07 18:34

Selvfølgelig gider jeg det Jeg har blot ikke været ved maskinen siden sidst.

Jeg har haft den i ca.10 måneder og der har intet -INTET været at "bøvle" med. Jeg er nok lidt en gadget freak - kender du typen som køber en masse features men sjældent/aldrig gør brug af halvdelen Jeg gjorde mig nu en novemberdag mig den umage at læse manualen (ud over den initielle installation) og fandt sørme en række nyttige funktioner som alle blot har bekræftet mig i mit valg af Panasonic. Det skal siges at jeg inden købet havde rådført mig en teknisk rådgiver indenfor videoovervågning og han var heller ikke i tvivl. Men hvorom alting er - så er maskinen nem at sætte op og ingen mystiske udfordringer - den spiller og optager bare

Til dit andet spørgsmål så havde jeg en del hjemmevideoer fra vore rejser gennem 15 år så kvaliteten af disse (altså båndene) var mildest talt svingende som udgangspunkt men jeg overspillede alle til harddisken hvor jeg kunne redigerede og lavede underlægningsmusik fra en CD på nogle af dem. Derefter bad jeg om at optagelserne blev overført til DVD-ROM med maks. udnyttelse. D.v.s. at maskinen selv sørgede for at opdele mine playlists i 4,7 GB og jeg løb derfor ikke ind i at der pludselig kom et afbræk i afspilningen. Dette gøres med et tryk når man overfører fra VHS til HDD/DVD - simpelt "sig ja til at systemet skal optimere din recording" - da kan selv jeg følge med

Jeg kan ikke se forskel på billedkvaliteten ved de enkelte optagelser selvom de har år imellem sig.

Hilsen
Bluesky
P.S. Bare spørg lyst - jeg svarer måske lidt forsinket - men det kommer

Kommentar
Fra : bite

Dato : 09-01-07 20:09

Pyha jeg er ved at blive forelsket i den maskine Har det også ligesom dig bliver nødt til at købe de nyeste tekniske dimse dutter hvorefter jeg ikke bruger halvdelen af funktionerne

Nå men lige 2 sidste spørgsmål

1. Kan se at der er 2 blæsere bag i, er det noget som man kan høre ?

2. eneste ulempe er at den ikke kan optage DVB-T, er det en funktion du mangler ?

Accepteret svar
Fra : bluesky

Modtaget 25 point
Dato : 10-01-07 16:38

Hej igen

Meget forståeligt

Ad 1 - der kommer ikke en lyd fra den - ej heller når harddisk startes fra sleep mode NADA modsat det støjhelvede som sønnens nye Xbox 360 afgiver!

Ad 2 - så ved jeg ikke hvad DVB-T er desværre men det kan du måske forklare mig ?

Hilsen Bluesky

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-01-07 17:27

DVB-T er digitalt TV

Godkendelse af svar
Fra : bite

Dato : 12-01-07 15:53

Tak for svaret bluesky, jeg skal ud og købe den i næste uge. Men se lige den her maskine, det er det allernyeste
http://www.hifipriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=205583

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 16-01-07 17:33

Det var så lidt

Jeg håber at du bliver glad for den og hvis du vil forvisse dig om at Panasonic er kram kan du i dagens udgave af BT se en test af 10 maskiner og her vinder Panasonic klart

Den er godt nok også lækker den nye udgave du har fundet

Vi tales ved og skriv gerne om dine egne erfaringer

Bluesky