/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
IBM thinkpad recovery
Fra : JensT
Vist : 1344 gange
200 point
Dato : 06-01-07 14:32

Hej - er der nogen der kan lave eller ligger inde med recovery CD eller diskette
til Thinkpad R50e eller lignende...

Hovedpartition er væk men recoverypartitionen er der, så jeg har brug for at kunne boote og køre F11 funktionen for system recovery fra service partitionen.

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 210 point
Dato : 06-01-07 15:07
Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-07 15:23
Kommentar
Fra : invisible

Dato : 06-01-07 17:22

Hvad vil du da med en recovery CD ?????

Installer en alm windows XP (eller det styresystem du vil have)

Nu er du så heldig at eje en IBM thinkpad, hvilket betyder at lige så snart windows er installeret går du på IBM.com 5 klik og dår får downloaded alle de driver som passer til netop din computer og styresystem.

IBM's hjemmeside virker bare suveræm, når det gælder at finde drivere.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-07 18:57

Se lige mit link igen, det er lige netop det jeg har fundet

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 08-01-07 02:44

Det er bare filen rrdisk.bat fra mappen c:\IBMTOOLS jeg har brug for sammen med filen rrdisk.dsk.

Godkendelse af svar
Fra : JensT

Dato : 09-01-07 08:43

Tak for svaret Fijala. - Havde være forbi der også, og også prøvet adskillige krumspring med at for brændt en imagefil ud fra nogle filer i service partitionen.

Det endte med at jeg bestilte en recovery CD direkte fra Lenovo
Koster efter garantien er udløbet knap 400,- plus moms.

Levering er 5 til 9 arbejdsdage - den leveres pt. fra Ungarn.

EBAY-shop linket fra en anden deltager i besvarelserne var rimelig, men det er uklart om der er tale om andet end de drivere der er brug for der er på CD'en. Det fremgåe ikke om CDen er bootbar og inkluderer en OEM XP installation. - Jeg tror det ikke.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 09-01-07 08:47

Invisible - det er et spørgsmål om at genskabe maskinen så korrekt som overhovedet miuligt, derfor bruger jeg ikke bare en anden XP - IBM's uhyrligt mange egenprogrammer og diverse andre SW & HW krumspring for at være "unikke" vil jeg ikke bare overse.
Nogle af dem er fornuftige nok, andre er BS.