/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
pasning af perserkatte
Fra : Luckylook
Vist : 1243 gange
50 point
Dato : 05-01-07 21:12

Jeg har en 2 årig perserkat som skal børstes, men hvor tit er det nødvendigt i det daglige.

Jeg er vokset op med siamesere, men dette er en ny udfordring, som jeg gerne vil lære lidt mere om.

Hvilke racer er der i øvrigt er der nogle gode link til racens bestemmelse.
Med venlig hilsen Lucky.

Accepteret svar
Fra : dior

Modtaget 35 point
Dato : 05-01-07 21:19

Hejsa
Jeg har selv 5 skønne katte.De 4 af dem er persere.Jeg friserer dem på skift.Forstået på den måde at jeg tager én af gangen.Jeg fandt ud af at det ikke var sundt at rede dem hver dag.Så risikerer man at de får skæl.Men de skal til gengæld heller ikke redes for sjældent,så får de let knuder.(Ps.glemte lige at fortælle at jeg friserer én kat om dagen)
Hej fra dior som er VILD med katte!!

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 05-01-07 21:37

Der findes mange former for børster jeg har kun en med de grove i plastik, det er vel ikke nødvendigt med dem i stål de er vel kun til udstillings dyrene.

Godkendelse af svar
Fra : Luckylook

Dato : 05-01-07 21:39

Tak for svaret dior.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 06-01-07 00:01

En biolog ville korse sig over det kattefolk kalder racer, men lad det nu være. Indenfor katteopdræt er den største autoritet vel FIFe - se deres liste over 'racer' på http://darak.dk/EMS/ems_2005.pdf og darak's forklaring på http://darak.dk/EMS/EMS.htm

Og husk, at racen ikke er det vigtigste ved dyret. Det vigtigste er at du kan li din kat.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 06-01-07 00:01

En biolog ville korse sig over det kattefolk kalder racer, men lad det nu være. Indenfor katteopdræt er den største autoritet vel FIFe - se deres liste over 'racer' på http://darak.dk/EMS/ems_2005.pdf og darak's forklaring på http://darak.dk/EMS/EMS.htm

Og husk, at racen ikke er det vigtigste ved dyret. Det vigtigste er at du kan li din kat.

Kommentar
Fra : Luckylook

Dato : 06-01-07 14:47

Jeg siger bare, se hvad katten har slæbt med hjem, jeg holder meget af ham, som han er, men jeg er bare nysgærrig om han har slægtninge, det er blevet sagt om ham at han er en snaksaglig race, men det er måske normalt for en perser? Siamesere har i hvert fald en meget bestemt lyd når de snakker.