/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Flere AntiSpan programmer ?
Fra : marcussen1
Vist : 547 gange
110 point
Dato : 05-01-07 15:23

Kan man have flere end et anti spam program installeret? Jeg har både Spamfighter og Cactus Spam Filter, men får alligevel temmelig meget spam. Desuden har jeg AVG, Spybot og Ad-Aware;
kan det give konflikter? Ville det hjælpe at have endnu flere anti span progr.?
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 15:28

Om du så installerer 1000 spamprogrammer undgår du IKKE spam....

Eneste 100% løsning - NY MAILADRESSE

Kommentar
Fra : dior

Dato : 05-01-07 15:29

Hej Niels.
Jeg har også en del af dem installeret.Det laver ikke ravage på min.Alligevel får jeg også en del spam.
Men så vidt jeg véd,skal man bare ikke have to VIRUS programmer installeret.Så kan der godt gå kludder i det.
Hej fra Vibeke

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 05-01-07 15:48

Hvis du bruger TDC som din E-mail udbyder, ders system fanger mere end 90% af skiddet. Jeg for ca. to til tre stykke på en uge

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 15:55

For at man totalt kan udelukke spam skal der på VERDENSPLAN indføres en tax/porto/afgift på ALLE mails.....

Det skal nok få dem stoppet...

Kommentar
Fra : semmer

Dato : 05-01-07 17:19

I hvert fald kan jeg ikke anbefale Spamfighter
fik vel 80-100 spam om dagen
lod mig endelig overtale til at prøve Spamfighter gratis i en måned

De fik mig - desværre
jeg ønsker jeg aldrig havde hørt om det program

Første uge gik det flot
men fra uge 2 steg antal spam-mails dramatisk
og det blev det ved med i de næste 3 uger
hver dag lidt yderligere,
så da måneden var gået lå jeg på 6-800 spam om dagen
hvoraf programmet fanger de fleste
men jeg skal selv klikke de 150-200 hver eneste dag

Når dette store antal skal slettes
tjekker programmet i København hver gang
det alene tog en 10-15 minutter hver dag
hvor computeren ikke kunne bruges til andet

Jeg beklagede mig
fik sendt et nyt program
som nu bare sletter - og overhovedet ikke andet.

Den dag jeg valgte Spamfighter
var min dårligste dag gennem alle årene på Internet (siden 1997)

Naturligvis kan jeg ikke bevise min formodning
men antal spam er gennem 3 mdr. ikke steget
ligger konstant på 6-800 om dagen
det er dog tankevækkende
at den store stigning skete i gratisperioden fra Spamfighter.

Mvh - SEMMER

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-01-07 17:27

Jeg mener ikke at det er nogen god ide med flere spam programmer. De kan også risikere at konflikte, og dermed virke ringere. Jeg syntes du skull smide Spamfighter langt væk, og så dressere Cactus på både spam og gode mails. Så tror jeg at den vil tage det meste.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 05-01-07 17:28

Hej Semmer.
Jeg tror du har været meget uheldig..Jeg kører med den gratis version,og får kun en enkelt om dagen.Det handler bl.a. om Viagra og andet medicinJeg har en idé om at du måske er meget inde på udenlandske sider..Det er måske grunden.Men bare et gæt
Hav en god weekend.
Hej fra dior.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 05-01-07 17:30

Hej stl_s
Må jeg liiiige spørge om CACTUS er et dansk program?
Hej fra dior

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 17:32

Spammail STIGER langsomt det første ca ½ år efter adressen er i deres hænder ......

Men SÅ går det også stærkt....

Er det en privat mailadresse - så skift den hurtigst muligt - du slipper aldrig af med lortet ellers....

Kommentar
Fra : iah

Dato : 05-01-07 17:33

Hej Semmer
Mon det ikke var en idé at få skiftet den mailadresse ud med en ny?

Jeg var selv ude for at blive spammet voldsomt, dog ikke p.gr. af Spamfighter, men på grund af at Jubii "desværre havde lækket en hel masse mailadresser" som de skrev.

Det stoppede først da jeg fik mig en ny adresse.
Kører i øvrigt uden problemer med Spamfighter Pro...

iah

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 05-01-07 17:34

Hej Dior .

Så vidt jeg ved, er Cactus spam lavet af en svensker.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 05-01-07 17:37

Cactus spam filter kan downloades her:

http://www.free-downloads.net/downloads/Cactus_Spam_Filter/

iah

Kommentar
Fra : dior

Dato : 05-01-07 17:38

Okay stl_s.Det må jeg kigge nærmere på en dagVil jo gerne have noget der virkelig er godt!Men selv om jeg kun får en enkelt spam om dagen,er det irriterende alligevel.Og at det så skal handle om Viagra endda...Det er ikke det jeg har mest brug for

Kommentar
Fra : dior

Dato : 05-01-07 17:47

Hej iah..
Tak fordi du skrev adressen.Nu har jeg downloadet det
Men selv om det er en svensker der har lavet det,tror jeg nu nok det er på engelsk..
Hvis ikke jeg kan hitte ud af at bruge det,kommer jeg ind og beder om jeres hjælp

Kommentar
Fra : dior

Dato : 05-01-07 17:56

Så vidt jeg kan se,kører CACTUS automatisk?Hvis jeg har ret i det,er det jo lige meget om det er på et sprog man ikke forstår.Bare det virker

Kommentar
Fra : BjornJ

Dato : 05-01-07 18:22

Jeg kan forstå på alt det spamsnak at jeg er en heldig mand
Jeg får meget sjælden noget på min mail.
Engang imellem får jeg en der hedder Nev Music Tuesday, den sletter jeg bare.
Sidst jeg havde den var 20/12 sidste år. Er den spam?

Bjørn

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 05-01-07 18:22

Hej.
Jeg har modtaget nogle få spams med reklamer i OE.
De samme kom flere gange, indtil til jeg fik mit sikkerhedsprogram til at slette dem, når de dukker op.
Og jeg synes, at TDC's kabel sikkerhedspakke med F-secure snupper en masse, så det er egentlig ikke noget problem for mig . . . endnu - kan det mon forventes at blive værre med tiden?

Jeg har haft den samme mailudbyder TDC og samme mailadresse i ca 1½ år.
Jeg har intet spamfighter program installeret, bør man have det?

mvh og god fredag aften

Kommentar
Fra : dior

Dato : 05-01-07 18:40

--------------------------------------------------------------------------------
Jeg kan forstå på alt det spamsnak at jeg er en heldig mand
Jeg får meget sjælden noget på min mail.

Hej Bjørn.Ja,du er en heldig mand
"Alt det spamsnak" er en god ting for dem der ikke kender så meget til den slags.Jeg er nemlig ikke så meget inde i den slags,og derfor får jeg en masse gode råd herinde.Andre har helt sikkert også glæde af "spamsnakken".
Måske får du ikke så meget spam,fordi du ikke surfer så meget?Så ja,du er en heldig mand.
Rigtig god spamfri weekend til dig fra dior

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 18:46

Spam får du kun hvis din mailadresse er kommet i kløerne på spamfolket.....

Bruger du "kun" en privat emailadresse til at snakke med venner og bekendte og ellers ikke taster din mailadresse på "suspekte" "udenlandske" sider får du ikke spam....

Herhjemme er spam FORBUDT.....

Så det sker "primært" når du "glemmer" at hakke af i diverse "gratisprogrammer" eller besøger "xxx" sider

De danske mails du får er som regel fordi du modtager (efter eget ønske) nyhedsbreve fra diverse hjemmesider.....

Kommentar
Fra : marcussen1

Dato : 05-01-07 22:03

refi....
Ny mailadresse bliver måske løsningen, men hvordan laver jeg en ny. Jeg har 2 mailadresser, 1 hos TDC og 1 med yahoo.dk

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-01-07 22:37

Begge steder kan du da bare lave en ny

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 05-01-07 22:40

http://edit.europe.yahoo.com/config/mail?.intl=dk

http://tdconline.dk/mail.php?f=1

Skal tdc´s ikke være webmail logger du ind på din konto hos tdc....

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 05-01-07 23:14

Nu har jeg prøvet Spamfighter på flere maskiner siden den kom frem uden større problemer og nu har jeg en købeversion og modtager stort set ingen spammail mere. Sprogsorteringen i Spamfighters købeversion er meget effektiv.

Det der med med at prøve alverdens programmer som man finder på nettet er jeg vokset fra for flere år siden og selv folk der gladeligt kalder sig eksperter hopper jo på snydeprogrammerne så hold dig til de anerkendte og når det drejer sig om spam så husk lige at du aldrig må åbne mails i en spamboks med mindre du kan se, at det er en fejl, at de er havnet der.

Hvis man lukker indholdsruden når man vil tjekke en spammappe åbner man ikke automatisk for mails, men er indholdsruden aktiveret vil mailen sende besked tilbage til spammerne om, at der er en brugbar adresse og så kommer der bare mere og mere.

Jeg har adgang til at konfigurere et spamfilter på min postserver, men det er for besværligt at skulle på webmail, eller at oprette imap for at kunne tjekkke spammappen på serveren (for at se om mails jeg vil modtage er snuppet i farten) så jeg fortsætter troligt med Spamfighter, hvor der på det seneste kun har været et par spammails om ugen - sikkert fordi de har opgivet mig indtil de finder på noget nyt.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-01-07 01:50

Du behøver kun et program til at klare det hele: http://spywarefri-shop.dk/product_info.php?cPath=30&products_id=54 den fanger det hele (og lidt mere ) engang imellem må jeg ind og afblokere, det kan gøres med et klik i Oulook Express, ved godt det lyder som reklame, men det er kun en anbefaling

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 06-01-07 09:11

Jeg bruger cactus spam filter og det fanger det jeg har "trænet" det til at fange. Det kan bruges i mange mailprogrammer for eksempel i Outlook Expres, Thunderbird og Incredimail. Et glimrende lille program der virker.
MVH chaufrat

Godkendelse af svar
Fra : marcussen1

Dato : 06-01-07 14:41

Tak for svaret refi.
Det bliver nok resultatet.
Mvh
Niels

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-01-07 14:56

Selv tak

Fortsat God Weekend....