/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fornuftig bærbar computer
Fra : metteto
Vist : 526 gange
200 point
Dato : 03-01-07 13:09

Hej i kloge hoveder
Jeg har brug for et par input eller tyve.
Hvilken labtop skal man købe idag, jeg vil max bruge 8-9000,- ordentlig mousepad er vigtig. Herudover skal det " bare" være en fornuftig "stor" maskine, der delvis kan erstatte min PC. Ungerne og gemalen vil stadig have stationære maskiner, så jeg skal ikke kunne spille tung grafik, men bære et powerpointshow uden at låse, samt kunne afspille en DVD. Og så selvfølge almindelige Officeprogrammer.
Nogen gode forslag til rimelige penge?????????
KH Mette

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 03-01-07 13:13

www.laptops.dk har ydet mig god betejning. Og IBM'erne er rimelig hårdføre til brug "on the road"

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 03-01-07 14:09

ASUS, ASUS, ASUS!

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 03-01-07 17:43

Endelig en Zepto. Det er dansk og det er virkelig kvalitet

www.zepto.dk
www.zeptoeksperten.dk

Har selv en og den er bare iorden

Kommentar
Fra : thecool-boy

Dato : 03-01-07 17:46

www.fcomputer.dk der sammen sætter du den selv der er aldrig problemer med dem de virker og ikke en skid andet..........jeg har købt min derinde og min moster og onkel har købt sin derinde min morfar har købt 2 derinde og ingen af dem har været i stykker og de to af dem er 1-3 år gamle kkan varmt anbefale denne side og det er lynhurtigt og godt kundeservice

her er den du søger til lidt over 6000 kr

http://fcomputer.dk/?show=sys_make&systemlinkid=1881

den kan også spille rimelig mange spil..
håber du acceptere mit svar da jeg ikke har ret mange point

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 03-01-07 20:51

Hej

Gider I uddybe lidt.
Gerne flere og andre input.
Har haft en arbejdsmaskine IBM T42. Jeg kunne dog ikke udnytte den til fulde herhjemme, da den havde meget restriktiv adgang uden netværkslogon. Jeg har oplevet en del "sammenbrud", som jeg ikke er sikker på skyldtes IBM, men også et par stykker, som jeg ved var fordi maskinen var fejlbehæftet.
Men T42 må da også være forældet nu. Bør man ikke have fat i en med dual core???? Er IBM med der, til rimelig økonomi??
Hvorfor Asus. Hvorfor Zepto, borset fra at man bør købe dansk?, Og coolboy, jeg ville gerne give dig point, fordi du trænger, men den maskine du sætter op skal fyldes med en del ekstra gear og lir før den kan det den skal.
Det ville være fint med en widescreen skærm, så ungerne kunne bruge den til film når vi var ude.
Og nogle input på hvad jeg skal op i af harddisk størrelse, og hastighed, og hvor mange RAM. Hjælp mig nu i søde nørder!!!!!!!! . Jeg plejer at påstå at jeg ikke er helt tabt bag computervagnen, men ...................... her kunne jeg godt bruge et stykke slæbetov!
KH mette

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 04-01-07 10:12

Hey

Jeg ville vælge bærbar med Core Duo T2400 / 1.83 GHz - Centrino Duo - RAM : 1 GB - HD : 100 GB - DVD±RW (+R dobbeltlag) - Gigabit Ethernet - WLAN : 802.11a/b/g, Bluetooth 2.0 EDR - Win XP Pro - 15.4" Widescreen TFT 1280 x 800

Denne maskine vil langt hen af vejen klare det meste.
centrino duo - for stabiliteten
1 gb ram - (en del af) hastigheden
256 mb eget grafikkort
100 gb hdd - så er der masser af plads til billeder og film dokumenter mm
kabling og trådløs internet
XP-pro og 15,4 - skærm til film og spil
Set til 8882,- her:

http://www.getmore.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=A6JA%2DQ028P&mode=Extended&GroupGuid=10&SelectedGroup=1120

Håber det hjælper lidt......

Fusses

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 04-01-07 21:25

Hej Metteto
Jeg må starte med at beklage, jeg ikke på nogen måde er IBM-fan.
Har både stationære og laptops på arbejde, og alene det faktum, at det tog mere end en måned at skaffe en strømforsyning til erstatning af defekt i stationær er kun en af "erfaringerne".

Husets unge medlem har en Acer. Den har 17"" widescreen, er lidt dårlig bestykket med CPU, men klarer alligevel de fleste spil med bravour. 12 kilo RAM og 1 Giga på harddisken er fint nok, ikke.
Så kommer det gode, til dit brug. Den har numerisk tastatur, og tastaturet minder rigtig meget om de stationæres.
For tiden kan den erhverves hos Fona og Eelctric city inden for din beløbsramme.
Kan finde link og modeloplysninger, hvis det her er noget, der kildrer dig.
Den har holdt til en 13-årig og en del kammerater i mere end 3/4 år, så den mekaniske kvalitet kan siges at være i orden.
VH
Leif

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 05-01-07 10:39

Tak til Fusses, den ser meeget interessant ud.
Leif, jeg er bestemt heller ikke IBM-fan, men det er min ref-ramme for bærbare, så ved I andre jo noget mere!. Du må meget gerne lægge link til specs herind hvis du gider, jeg lader lige stå åben lidt endnu mens jeg tænker. Flere input modtages gerne.

KH Mette

Kommentar
Fra : bsservice

Dato : 05-01-07 18:15

Hej Mette,

Du skriver at du ikke skal bruge den til noget hardcore, kun DVD, office og lidt powerpoint, det kan alle bærbare i dag, du kan dårligt købe en bærbar uden DVD / cd-brænder i.
Alle pc'ere i dag kan uden problemer køre hele officeparken inkl. powerpoint.
Alle bærbare i dag har min. 64 Mb. grafik hukommelse, ok til kabale m.v. men ikke nok til spil.

Min abefaling i forhold til dine ønsker er:

Intel core 1,6 Ghz.
512 Mb RAM evt. mere.
Absolut min. 64 Mb grafik.
min. 15,4" skærm
min. 60 Gb harddisk
DVD/CD brænder
USB 2.0
FireWire
Touch Pad

M.h.t. brand, kig hellere end gerne på Zepto, vi kører med dem på jobbet og de kører og kører og kører.........

Held og lykke!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-01-07 10:16

Prøv lige at se denne her, Hvis det ikke gør noget at prisen lige sniger sig lidt op ad så vil du være rigtig godt kørende i lang tid

http://www.zeptoeksperten.dk/PageControls/NotebookPrice.aspx?configurationid=F7NapnRxwn

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 06-01-07 20:08

Hej Metteto.
Nedenfor kan du se specifikationerne på den maskine, der dagligt flæder min efternøler.
Den kan naturligvis håndtere Powerpoint m.v.
Antallet af USB 2.0 porte og firewire har han været glad for.
I øvrigt har prisudviklingen jo været gunstig, siden han fik sin foræret så check f.eks:

http://www.tilbudsugen.dk/images/supermarkets/downloads/1st-retail/3477/Electriccity23.pdf

VH
Leif

ACER BÆRBAR PC ASPIRE
9503 EWSMI-100
• Intel Celeron M 370 processor (1,5 GHz)
• 17” widescreen med CrystalBrite for flotte farver
• 1024 MB ram, 100 GB harddisk
• Intel Graphics Media 900 grafikkort med op til 128 MB
• Dual layer dvd-brænder
• Trådløst netværk samt Gigabit LAN
• Kortlæser til hukommelseskort
• Firewire og 5 USB 2.0 porte
• Tv-out
• Windows XP Home

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 08-01-07 17:14
Godkendelse af svar
Fra : metteto

Dato : 22-02-07 13:30

Tak for svaret Fijala.
Endte med at vælge en MSI- maskine, men hvis ikke jeg havde fundet den, hvde jeg helt klart forelsket mig i en Zepto.
Tak skal du have.
KH Mette

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-02-07 18:04

velbekomme og held og lykke med din nye bærbare

Tak for point