/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PDA - Dell Axim X5 Handheld og CompactFl~
Fra : Jens_Jensen
Vist : 392 gange
100 point
Dato : 08-01-03 00:24

PDA - Dell Axim X5 Handheld og CompactFlash Modem

1. Hvornår kan Axim X5 købes i Danmark ?
2. Hvor kan den da købes ?
3. Hvad bliver prisen i kr.(den lille model, 300MHz, 32MB)?

4. Navn og pris på et 56k WIRELESS(!) compact flash card modem til Axim X5
(skal kun bruges til internettet - så LILLE og billigt som muligt) ?

5. Navn og pris på et 56k compact flash card modem (kun til internet) til
Axim X5, der kan tilsluttes med kabel til mobiltelefon (så LILLE og billigt
som muligt) ?

6. Kan man gå på nettet ved hjælp af kun (ingen kabler)Axim X5´s infrarøde
port, en mobiltelefon (med infrarød port) og et 56k compact flash card modem
? (Navn og pris på er sådant 56k compact flash card modem (skal kun bruges
til internettet - så LILLE og billigt som muligt), hvis det eksisterer) ?

7. Kan man få compact flash card modem hurtigere end 56k, hvilke hastigheder
? Navn ? Pris ?

På forhånd tak for svarene !

Venlig Hilsen

Jens Jensen

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 08-01-03 03:51

Mit bud er (når den frigives til andre markeder end US+Canada) at den kun vil blive forhandlet af DELL - online.

Iølge http://www.pocketfreak.dk/News/axim.html skulle den have været i julehandlen til en pris omkring DKK 2.000,- men jeg har ikke kunne opspore hvad der er gået galt og hvorfor.
DELL har forholdt sig tavs om emnet undtagen deres officiell pressemedelelse - http://dellinfo.dynamicweb.dk/default.asp?visartikel=267&ID=2&AfsnitID=11

Her finder du et AXIM X5 dedikeret forum - http://pocketpcpda.com/forum/viewforum.php?f=10

Mht CF modem til mobiltlf har jeg kun kunne finde denne - http://www.communica.se/comone/mobiflash.htm (pris uoplyst sælger kun til grosister)
Men mulighederne er mange fler hvis du bruger bluetooth mellem PDA og mobilos

Håber det giver dig nået at gå efter.
Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-01-03 10:10

Jens_Jensen.news@kandu.dk writes:
>6. Kan man gå på nettet ved hjælp af kun (ingen kabler)Axim X5´s
>infrarøde

>port, en mobiltelefon (med infrarød port) og et 56k compact flash card

>modem? (Navn og pris på er sådant 56k compact flash card modem (skal kun
>bruges

>til internettet - så LILLE og billigt som muligt), hvis det eksisterer)?

Jeg vil også gerne have svar på nogle af dine andre spørgsmål, men dette
kan jeg nok svare dig på. Det er nemlig standard for alle PDA'er.

Hvis du har en mobiltelefon med IrDA (infrarød port), så behøver du
(normalt) ikke et seperat modem, som du omtaler. Det er indbygget i langt
de fleste telefoner. Jeg har fx. en Ericsson T39, som jeg kobler op til
nettet via den infrarøde port.

Hastigheden er dog et problem. Det almindelige GSM-net kan kun kære 9,6
kbps. Der findes så noget high speed data, som giver højere hastighed, og
langt de fleste udbydere understøtter GPRS, som giver hastigheder i
nærheden af et 56k-modem. Det kræver dog, at din telefon understøtter GPRS
- og at du køber et særskilt abonnement hos din teleudbyder.

Du kan købe GPRS-compactflash-kort, men da prisen for et sådant er ca.
lige så høj som en moderne mobiltelefon med IrDA og GPRS, så skal der være
gode grunde for at vælge CF-kortet fremfor en mobiltelefon.

Mange hilsner,

Kasper Hyllested
hyllested@net.dialog.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 08-01-03 14:55

On Tue, 07 Jan 2003 23:23:25 GMT, "Jens_Jensen"
<Jens_Jensen.news@kandu.dk> wrote:

>
>1. Hvornår kan Axim X5 købes i Danmark ?

Februar iflg. Dell

>2. Hvor kan den da købes ?

Dell

>3. Hvad bliver prisen i kr.(den lille model, 300MHz, 32MB)?

Det ved kun Dell - og de vil ikke sige det endnu. Kvalificerede gæt
lyder på omkring 2.500 kr.

>4. Navn og pris på et 56k WIRELESS(!) compact flash card modem til Axim
>X5
>(skal kun bruges til internettet - så LILLE og billigt som muligt) ?

Det må du præcisere - er det et GSM/GPRS-kort, du mener?

>5. Navn og pris på et 56k compact flash card modem (kun til internet)
>til
>Axim X5, der kan tilsluttes med kabel til mobiltelefon (så LILLE og
>billigt
>som muligt) ?

Størrelsen er stort set den samme (som et CF-kort!) på alle, kun
stikket varierer. Computerstore skal have 1.500 kr. - aner ikke om det
er billigt.

>6. Kan man gå på nettet ved hjælp af kun (ingen kabler)Axim X5´s
>infrarøde
>port, en mobiltelefon (med infrarød port) og et 56k compact flash card
>modem

Ja

>? (Navn og pris på er sådant 56k compact flash card modem (skal kun
>bruges
>til internettet - så LILLE og billigt som muligt), hvis det eksisterer)
>?

Se sp. 5.
Men det er formentlig billigere at købe en mobil med indbygget modem,
GPRS og IR og så droppe CF-modemet..

>7. Kan man få compact flash card modem hurtigere end 56k, hvilke
>hastigheder
>? Navn ? Pris ?

Hvis du selv har en hurtigere forbindelse end 56K (ISDN eller ADSL)
kan du sagtens få kort, der passer til. Pris afhænger af, hvad du skal
have.

Lars

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 12-01-03 07:36

Var det hjælp nok eller vil du have noget mere ?

Så skriv endlig.

Mvh, Ke'Fir, m.a.