/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
acer bærbar
Fra : futte850
Vist : 467 gange
20 point
Dato : 31-12-06 17:03

Jeg købte mig for et halvt års tid siden en acer aspire wlmi-100, en vældig god bærbar fungerer udemærket, men jeg er begyndt at opbleve, at når man sidder og spiller et vilkårligt spil i et stykke tid, så slukker bærbaren, altså den siger sådan en bib lyd og så går den i sort, hvis man så trykker på power knappen så starter den op igen. Aner ikke hvad det præcist er, men har self en ide om at den bliver for varm.. nogen som har hørt om sådan et ligende problem eller som kan svare mig på mere præcist hvad det kan være???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-12-06 18:02

Hent og instaler Everest herfra: http://www.majorgeeks.com/EVEREST_Free_Edition_d4181.html åben programmet og klik det lille + udfor PC gå ned og klik på Sensorer, der kan du se hvor varmt de forskellige enheder er, harddisk, cpu med mere, min kører i øjeblikket med 34° på bundkort 37° på cpu 24° på skærm 34° på den ene harddisk og 35° på den anden, hvis dine temperaturer er væsenlig højere, har du nok ret: Den er for varm, du sidder vel ikke med den i skødet eller den står på noget blødt, så luften ikke kan cirkulere under ???

Kommentar
Fra : futte850

Dato : 31-12-06 18:08

Nej overhoved ikke det var min første tanke, men den står på et bord og blæseren i siden stå self uden noget foran. Så der burde ikke være noget at komme efter!!!!

Kommentar
Fra : futte850

Dato : 31-12-06 18:19

Har lige prøvet programmet og den fortæller mig:

Cpu: 72 grader
Min harddisk: 50 grader

begge to lyder ret vildt og det er uden at jeg kører noget overhovedet!!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-12-06 19:00

Din cpu er nok for varm. Den er tæt på det punkt hvor den skal slå fra.
Det kunne også være at det er tilstoppet af støv.
Holder din blæser pause når comp ikke arbejder men bare er tændt.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-01-07 03:08

Du skal gå ind i start / indstillinger / kontrolpanel / strømstyrring og slå dvale fra. Højst sansynligt fordi din PC går i dvale fordi den fejlagtigt tror at du ikke laver noget på den.

Kommentar
Fra : futte850

Dato : 01-01-07 14:48

Jeg kan sige så meget at dvale slet ikke er slået til!!

Det er nemlig lige det, det gør den ikke.. lige meget hvad jeg laver så kører blæseren, det er som om at den ikke rigtigt kan finde ud af, hvornår den skal slappe af.. Selv når jeg ikke laver noget, synes jeg at blæseren lyder ret høj, når jeg så spiller kan jeg hører at den går endnu højere op i hastighed, jeg må sige selvom at en bærbar godt kan være varm, så synes jeg at den nogen gange er lidt mere end bare varm... Det med støv kan du have ret i, men lyder lidt underligt, jeg aner jo ikke hvordan man sørger for at rense den, og ved ikke om det er normalt at det allerede skulle være problemer med støv, men self kan det forkomme, men jeg vil helst ikke self åbne den for så ved man ikke om garantien gælder længere... Er ikke helt sikker, men mener at da jeg købte den kunne den finde ud af at være ret så stille når jeg ikke lavede noget og så self når jeg spillede støjede den lidt mere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-01-07 15:43

Det er da klart at blæseren kører med de temperaturer du har, er der garanti på computeren, går du til leverandøren og får den renset, det nok bedst du ikke selv begynder at åbne den, men selv om du skriver at blæseren i siden har adgang til frisk luft, så skal sørge for at luften også kan komme ud, under bunden

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 01-01-07 16:05

Selvom sådan en comp. næsten fungerer som en støvsuger så er et ½ år måske lige hurtigt for en tilstopning.
½ år gammel..............hen med den for ved tomgang skal den blæser slappe af.
Prøv at lade den køre i tomgang uden programmer der er startet op.
H-klik nede på på proceslinien og vælg jobliste (tasklist)
Og vælg fanen ydeevne.

Hold øje med cpu forbrug - kommer den højt op i procent og bliver den der.