/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad vil du huske fra 2006?!
Fra : creamygirl
Vist : 740 gange
200 point
Dato : 31-12-06 03:24

Tja som overskriften lyder, hvad vil du huske fra året der er gået?!

Sidder her en sen nattetime og bliver lidt nostalgisk. For hvad er det lige som har bidt sig fast - og hvad har man ladet passére?!

På det personlige plan vil jeg huske år 2006, som året hvor vigtige brikker i mit livs puslespil fandt deres rette plads. Jeg har haft gang i rigtig mange ting, og når jeg lige nu gennemgår mine 2006 projekter, så har jeg bestemt ingen grund til at klage.

- kæresteprojekt (det er ren Barbara Cartland)
- boligprojekt (har virkelig knoklet og knokler stadig)
- arbejdsprojekt (godt igang - og det går godt)
- projekt baby (bagt og leveret)
- bryllupsprojekt (datoen er fastsat)

Faktisk har det for mig været et rigtig godt år på det personlige plan, hvor mange mål blev nået - og mange grænser blev overskredet. Det er et år hvor jeg har udviklet mig meget, og et år hvor jeg ved hjælp af min fantastiske kæreste har lært at nyde livet mere, og indse at mange af mine bekymringer ikke er værd at bekymre sig om.

På et mere "globalt" plan vil jeg huske 2006

- som året hvor fremmedhadet eksploderede pga. nogle løgnagtige imamer (Muhammedkrisen)
- som året hvor jeg måtte erkende, at mit håb om fred i Mellemøsten er og bliver en utopisk tanke.
- som året hvor vi (i mine øjne) mistede en fantastisk personlighed, Steve Irwin
- som året hvor vi udslettede Saddam Hussein fra jordens overflade (det svin)
- som året hvor Marianne Jelved udråbte sig selv som statsminister kandidat *fniiiiiiiiiiiiiis*
- som året hvor Danmark blev angrebet af bananfluer *addddddddddd*
- som året hvor vi havde +10 grader juleaften

Lad mig høre, hvad 2006 har bragt dig, udover bananfluer og en "lun" juleaften

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-12-06 08:39

Dette overrasker næppe creamygirl

Personlige 'milepæle':

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

15 ugers intensiv jobsøgnings kursus i AF regi med opfølgning resulterede på et år i:
79 jobansøgninger spændende fra butiksassistent, over socialarbejder til it-supporter, i såvel offentlige som private virksomheder og ...79 afslag ..1 dog i 'venteposition', da man ønskede mig som back-up ½ år, hvis en medarbejder skulle sige op.

Ikke sært, da man åbenbart hellere vil have udenlandsk arbejdskraft til de mange ledige stillinger:

1.) http://epn.dk/erhverv_samfund/arbejdsmarked/article14287.ece
2.) http://politiken.dk/erhverv/article211931.ece

..og så var der selvfølgelig ammestuehistoren om at tjene 25.000 kr. om måneden på at omdele gratisaviser om natten. Faktum er at en alm. rute beregnet på 7 timers omdeling udløser en løn på 12.700 kr. FØR skat. Alligevel pålagde man f.eks. en ældre dame hér i ejendommen at skulle påtage sig jobbet, uanset hun er nedslidt efter 47 års arbejde og skal pensioneres om 4 måneder.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

En nær bekendt omkom under tragiske omstændigheder

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Min boligs værdi steg med 200.000 kr. i år uden jeg sku' røre en finger.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Første gang jeg har prøvet at holde halvnæb i mit akvarie: http://akva-net.hjem.myinternet.dk/halfbeak.htm

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Af større begivenheder:

a.) Marianne Selvfed som statsminister? Næeh.. du: http://www.radikale.dk/CMS/vis.aspx?aid=60959

b.) De første brugbare AJAX applikationer 'ramte' internettet. F.eks. : http://eu.ajax13.com/en/ajaxwrite/

c.) En 'ny' teknik blev søsat for at sikre optimal gengivelse af websider på alle medier, såvel PC som mobiltelefon: http://www.alistapart.com/articles/switchymclayout

d.) En islamistisk minoritet satte dagsordenen i dansk dagspresse : Muhammedkrisen.

e.) Man kunne ikke klage over sommervejret. ( Jordbærsæsonnen blev laaaaang )

f.) Israel erklærede Libanon krig og sønderbombede civilbefolkningen grundet nogle terrorristers tilfangetagelse af 2 israelske soldater.

g.) Kandu.dk gik i luften med nyt layout og nye funktioner

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : thyfoon

Modtaget 200 point
Dato : 31-12-06 08:57

Hej creamygirl

Det jeg vil huske 2006 for er at vi fik et lille rækkehus der er handicapvenligt og at vi også fik en handicapbil det lidt triste fra 06 er at min tilstand er blevt være jeg har vært nød til at stoppe min uddanelse mit venster ben/knæ kan ikke mere jeg skal til at ha en skinne på så jeg kan holde det i ro og så er jeg bange for at ende i kørestol i 07.
men 06 gav mig og fruen en lille kat der har bragt masser af liv i vores hjem vi har også iværksat projkt baby vi vil gerne være forælder begge 2 men jeg ved ikke skal lige ha lidt mere styr på min situation efter den er blevet forvært

god nytår
/Ras

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-12-06 11:40

Jeg vil huske 2006 fordi:

Det var det år, jeg blev gift
Det var det år, vi mistede vores elskede hund
Det var det år, vi fik vores nye hund
det var det år, et af vores værelser blev totalskadet af Stor Gedehams
Det var det år, vi kunne plukke hindbær og gråsten-æbler i december
Det var det år, jeg åbnede min virksomhed

Og så var det det år, at hele den muslimske verden blev sure på lille DK
Det var også det år, at Anders Fogh Rasmussen endelig fik lidt modstand på den politiske scene. (Jeg håber, det bliver starten på enden for hans statsministeri).

Det tror jeg, var de vigtigste ting... Sikke et år!

Vaxen

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 31-12-06 13:50

jeg vil huske tilbage på 2006 som det år hvor en gruppe af arbejdssøgende danskere blev ganske synlige som arbejdssky,,,,og hvor dem der virkelig gider arbejde fik sig et arbejde,,,,,
EU er lige så stille ved at finde ud af at der er nogen der skal tage hånd om de ældre,,,,, og alle de øvrige job som gadefejer,kassedame,rengørring, avisbud etc når europærerne ikke gider.

http://www.berlingske.dk/business/artikel:aid=781568/
http://politiken.dk/erhverv/article219513.ece

des uden vil jeg aldrig glemme Robbie Williams koncerten,sagen om rudi og småpigerne,vores ytringsfrihed der blev truet,og ja en masse andre ting.

glædelig bagjul og godt nytår

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-12-06 13:52

vaxen -> Jeg har fulgt dig i 'det hele',

...men dette er alligevel gået min 'fine' næse forbi:
Citat
Det var det år, jeg åbnede min virksomhed...

Flovmand

Tillykke tillykke ..og Godt nytår fra: </MOLOKYLEN>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-12-06 13:57

Knete -> Jeg ved godt hvem du ihukommer i dén forbindelse

..og Godt nytår til dig også (<- Smiley'en ...elller som det hedder på "ny kandu'sk" : Slimy'en er særdeles velignende er jeg sikker på )

Ser frem til at 'krydse klinger' med dig i det 'fremkommende' år

>/MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-12-06 14:00

<*){{{«<

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 31-12-06 14:10

Orrrrk, det skal du ikke være flov over Molo - tror ikke, jeg har skrevet meget om det her på siden....

Hvad jeg til gengæld kan forudse vil ske i 2007 er et utal af indlæg her, der handler om den forbaskede hjemmeside, jeg skal have op at køre..

Lige nu sidder jeg og river mig i håret, for jeg kan helt grundlæggende ikke hitte ud af, om jeg skal bruge Frontpage, GoLive eller Dreamweaver.... Tror sgu ikke jeg kan hitte ud af nogen af dem. Og give penge for det... Nixen bixen... Der slår min jyske aner altså for hårdt igennem

Vaxen - Som ønsker Godt nytår lige tilbage til A´ma´r

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-01-07 03:41

Så afjort min nye tyrolerhat som jeg bærer konstant!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-07 11:05

vaxen -> Du ved hvor du finder hjælp (F1)

..og så glemte jeg jo helt århundreders største begivenhed : D. 23-02-06 fik jeg et brev fra skattefar som berettede; jeg nu kunne betragte mig som gældfri (..for første gang i mit voksenliv).

Godt 1987 til jer alle

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-01-07 17:50

..og så er der iøvrigt en 'anden' ting, som jeg bed mærke i i 2006:

Vor allesammens beskæftigelsesminister og 'chef-ideolog' Claus Hjort Frederiksen ( http://www.folketinget.dk/BAGGRUND/Biografier/Claus_Hjort_Frederiksen.htm ) fra Venstre fik gennem-/indført og effektueret:

Hvis et ægtepar på kontanthjælp ikke kan fremvise 300 timers beskæftigelse (= 2 personer i en måneds arbejde ...eller hvad som kan sidestilles dermed) for kontanthjælpen i løbet af et år:

Så skal kontanthjælpen bortfalde (Dette vedrører ca. 2.500 familier i Danmark ...og de HAR fået brev derom!).

For enlige er det 140 timer om året (= 35-37 timer pr. uge i en måned)

Fint nok, men forklar mig lige hvorfor disse arbejdstimer skal være for kontanthjælp og ikke på 'normale' og ordinære lønvilkår?

Hvis man skal arbejde (..især i en stilling/job man ikke selv kan vælge) ..hvorfor får man så ikke løn?
..men kontanthjælp?

..men det er jo altid lettest at træde på de, som i forvejen ligger ned i sølet og ikke kan rejse sig
..og derfor ikke er indviteret med til (løn- og forbrugs-)'festen'.

Nåeh... nej de er jo sikkert også bare dovne nasserøve, som ik' ska' ha' en bøjet femøre at leve for.

</STOR UNDREN?>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-01-07 17:58

Årets første spiller???? Det er lissom ikke det spørgsmålet handler om Molo...vel Molo???? Kan du ikke få et tilskud på sjasen, så du kan købe et instrument som hæver din horisont.... bare lidt. Tænk det tror jeg osse de ville nyde godt af.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-01-07 18:04

Men jeg er da enig med dig i dette....

Citat
de er jo sikkert også bare dovne nasserøve, som ik' ska' ha' en bøjet femøre at leve for.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 01-01-07 18:17

http://www.kandu.dk/Spg92949.aspx

Citat
molokyle Dato : 29-08-06 22:13

Personligt ønske jeg som udgangspunkt ikke at deltage i debatter hvor ytringfriheden er knægtet.

Derfor efterlyser jeg blot en måde at se om et spørgsmål er åbent for alle synspunkter eller forbeholdt en udvalgt skare brugere.

Du efterlyste dengang en måde, hvorpå du kunne se om et spørgsmål der stilles er åben for alle, eller om der anvendes cencur!

Som du sikkert er helt klar over, så er dette spørgsmål IKKE åben for alle - så mit forslag er, at du fiser ud på seneste 25 og opretter dit helt eget spørgsmål.. Jeg gider nemlig ikke læse alt dit ynkelige pis!

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 02-01-07 16:34

Hermed vrider jeg tråden ind på sporet igen:

2006 var året hvor jeg/vi:

- fik opvaskemaskine (efter 11 år ægteskab og med 3 børn er det ikke nogen lille begivenhed)

- sad med opkastfornemmelser efter Tour de France var afsluttet (og gud-hjælpe-mig om ikke de tåbelige amerikanere kårer Floyd Landis som årets cykelrytter (de fatter da heller ingenting om europæisk landevejscykling))

- blev ejere af en massage-stol (Håååårrhh)

- mindste-mand startede i børnehave med arbejdsløshed for mig til følge... og ansøgninger og afslag, jow-jow.

Kommentar
Fra : repe1961

Dato : 10-02-07 00:05

mit 2006 blev et skelsættende år, min kone rendte af huse, huset blev solgt, jeg flyttede i et nyt hus, jeg bor nu alene sammen med min datter og venter på at det skelsættende år 2006 forsvinder i det fjerne, så vi kan komme videre med 2007 0g 2008.
mvh
repe1961

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 13-02-07 17:06

Tak for svaret thyfoon.

Jeg håber det bedste for dig og din familie..