/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Debat om blacklist funktionen.
Fra : molokyle
Vist : 2174 gange
386 point
Dato : 29-08-06 18:19

Jeg har gentagne gange kommenteret den 'nye' funktion som kandu.dk indførte som reaktion på 'nogen' brugeres ønske: Blacklist bruger :http://www.kandu.dk/faq.aspx#21

Her er i hovedtræk mit postulat:

1.) Mangel på cencur er nu en gang 'prisen' for at ryge cigaren i et demokrati. Hvis man stiller spørgsmål til almenheden i et åbent offentligt forum bør alle kunne komme til orde.

2.) Forekommer der i den forbindelse et decideret stafbare forhold i form af chikane, injurier, ærekrænkelse mv. er det en domstolsafgørelse, som må ligge til grund for en brugers evt. udelukkelse for at komme til orde, subsidiært en afgørelse hos indehaveren af dette forum. Kandu.dk har klart meldt ud at man tager affærer overfor strafbare forhold.

3.) En fri debat og viden-/meningsudveksling bør ikke kunne begrænses af den enkelte bruger. I modsat fald er det i mine øjne rent til grin at have emner som : Politik, Social politik, Andre interesser, Filosofi, Religion, Faglige organisationer, Seksualitet, Markedsføring mv. på skemaet, da alle disse diskussioner/debatter/emner vil bygge på et subjektivt skøn, således at en evt. filtrering af input vil 'mudre' debatten.

4.) Jeg støtter åben dialog og ytingfrihed ..også på nettet: http://www.eff.org/

5.) Et muligt kompromis med de brugere som ønsker at bibeholde blacklist funktionen og de af os som hellere så den hén hvor pebberet gror, kunne være noget alá dette:

a.) Kandu.dk kunne mærke spørgsmål, hvor spørgeren IKKE har blacklistet andre brugere med denne lille blå sløjfe (Blue Ribbon): http://www.eff.org/br/brstrip.gif ..eller i form af en Blue Ribbon lignende ikon.

b.) Efter oprettelsen af spørgsmålet kan spørgeren ikke ændre blacklist status før spørgsmålet er besvaret/godkendt/lukket.

c.) Blue Ribbon spørgsmål bør kun kunne oprettes af brugere som støtter initiativet 'Freedom of Speech' ved ikke at have blacklistet andre brugere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 18:35

Jeg støtter så sandelig også åben debat og ytringsfrihed, meeeen i et sobert sprog. Jeg har
benyttet mig af BL, men har nu ønsket at ophæve denne, men kunne ikke hitte ud hvordan det kunne gøres, derfor skrev jeg til miritdk, som så lavede et forsøg, som det kan ses af spørgsmålene her til morgen.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 18:41

Nu ved jeg ikke hvad det var for en kreds af brugere der fik Kandu til at indføre den her funktion? Personligt tror jeg det var en kreds af bekymrede mødre, der ikke ville have Arne Jacobsen gloser indført i et forum hvor der osse kunne være børn der deltog? At det så har udviklet sig til en farce hvor man udelukker alle andre der har een anden mening end een selv er jo så dybt beklageligt!

Men under alle omstændigheder er det vel bedre end at brænde flag af fordi man ikke har forstået det her med ytringsfriheden?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 18:45

Jeg ved det Norsted1 og det er heller ikke min intension med mit spørgsmål at forhindre folk i at blackliste hinanden ud af bagdøren, men det ville være rart at man inden man involverer sig i en debat, på forhånd kunne se om spørgeren er interesseret i et svar, en kommentar, eller blot vil afstive sit ego. Enten under foregivelse af at være objektiv og fordomsfri eller under dække af at ville ønske et ærligt svar fra andre brugere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-08-06 18:46

Ved du hvad molo - jeg er dybt ligeglad med funktionen - jeg bruger den ikke selv.

Jeg er blacket af et par stykker - måske fordi de ikke kan lide sandheden, men det er da deres problem og ikke mit.

De må så nøjes med mine KLOGE kommentarer i de andre tråde som jeg deltager i.

Skulle det blive nødvendigt med en kommentar til dem der blacker, så kan man jo selv oprette et spørgsmål til dem eller oprette en ny profil

//bentjuul

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 18:48

tedd ->
Citat
..det så har udviklet sig til en farce hvor man udelukker alle andre der har een anden mening end een selv er jo så dybt beklageligt!

100% enig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 18:50

Så dit forslag er at inden man involverer sig i et spørgsmål burde kunne se hvor vidt spørgsmålsstilleren har anvendt blacklistfunktionen, og til hvad?

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 29-08-06 18:50

Jeg er ret ny her på Kandu men efter at surfet lidt rundt står det klart for mig at mange spørgsmål ender i mudderkastning, specielt når Arne.jakobsen deltager. Derfor synes jeg at der er situationer hvor blacklistefuktionen er yderst fornuftigt, på den måde kan man skille skidt fra kanel. Desværre er det op til folks egen opfattelse hvad der er kanel og hvad der er skidt, blacklistefunktionen kan jo i sig selv også bruges i den føromtalte mudderkastning. Måske blue ribbon ideen er noget der kan arbejdes videre med. Man kunne også indføre at en blacklistning kræver at man skriver en forklaring, eller lignende.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 18:53

bentjuul -> Jo jo ...men lidt spild af tid, hvis det først går op for een hvad man har deltaget i ..en 8-10 timer senere. Tiden kunne muligvis i stedet være blevet brugt til noget fornuftigt andetsteds eller i andre mere seriøse spørgsmål inden for samme kategorier som tidligere nævnt.

..og 'fidusen' med flere profiler har jeg svært ved at se kunne løse problemet. Disse profiler kan jo nemt sættes i 'skammekrogen' også

Rent anarki i profilnavne. Det er sgu slemt nok som det er.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 18:53

Ja minus den man så kan "pukle" på ligesom man mobbede i folkeskolen, molo!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 18:56

Jeg tror desværre Arne Jacobsen er det mindste problem her! Hvis man ikke kan tåle en "sømand" af slagsen så burde man droppe alt andet end at sidde og ryste indenfor sine egne fire vægge!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 18:59

tedd -> Præcis ..og dog: Man skal kunne blackliste al det man lyster ..og deltage eller lade være i div. spørgmål fra 'visse' profiler, men det ville være uligt nemmere hvis man på forhånd kunne skelne 'Skidt fra Kanel', som jtlaursen skriver. Alene ud fra om spørgsmålet var mærket med 'Blue Ribbon' eller ej. Man skal naturligvis have lov at deltage i cencurede tråde, men så er man gjort opmærksom på dette INDEN man beslutter sig for at deltage.

'Blue Ribbon' ikonet kunne der nok findes plads til mellem spørgsmål og gruppe i 'Seneste indlæg' ..eller efter spørgsmålet i emneområdernes kategorier.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jtlaursen

Dato : 29-08-06 19:01

Jeg kan sagtens håndterer AJ. Han har aldrig generet mig men det er mega irriterende når han er medvirkende til at fylde spørgsmålene med ligegyldigt diskussionslort.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 19:02

Der har jo faktisk været adskillige spørgsmål der omhandlede spørgsmål om ytringsfrihed, hvor spørgsmålstilleren valgte at udelukke profiler der ikke rigtigt passede ind i spørgsmålsstillerens begrebsverden!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 19:07

Så man kan brænde sine og andres flag på forskellige måder, bare det ikke påvirker ens egne stålsatte meninger ser det ud til?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 19:08

At blackliste nogle brugere og tillade andre i sine spørgsmål sidestiller jeg med:

POINTSNYD

Det kan hurtigt udvikle sig til 'lovligt' pointbyutteri mellem visse brugere, hvilket kandu.dk har meldt ud at de ikke billiger. Men til gengæld heller ikke forbyder, til trods for at nogen på denne ufine måde kan gøre sig fortjent til at deltage i 'Månedens lodtrækning' mellem Superbrugere, som har besvaret spørgsmål i indeværende måned. Ikke at jeg har 'ondt i røven' over at folk prøver at snyde sig til en brødrister eller et vaffeljern

..men det er en hån over for de som glæder sig over at have besvaret spørgsmål bl.a. pga. denne 'gullerod' i form af en præmie og de efterhånden obligatoriske lykønskninger.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 19:10

Personligt er jeg ligeglad! Fanatikere er bare myrer der er gået ind i en forkert gang i tuen og begynder at pisse op af hvemsomhelst!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 19:18

tedd -> Ja, og man kunne forestille sig spørgmål i religion hvor andre trosretninger eller ateister er bortvist fra at deltage i de teologiske disputser. I Politik hvor politiske modstandere ikke kan argumentere, i Sexualitet hvor mænd ikke må deltage i kvinde 'spørgsmål' og vice versa.

Ren Knold & Tot, useriøst og pseudo ytringsfrihed.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 19:24

Velkommen til verden, Molo

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 19:27

Jeg mener godt at kunne forsvare udelukkelse fra et af mig stillet spørgsmål.
Generer personen direkte spørgsmålet til stadighed efter en henstilling..........så er det ud.
Samme vej kan jeg selv ryge - men sådan er det bare.
Der har i gennem tiderne været direkte ubehøvlede personer inde og genere en spørger,
som vel at mærke er den eneste som stadig får mails efter at andre er smuttet.
Yes - jeg går ind for sortlisten.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 19:38

Jo, ec! Men det molo ikke havde regnet med var at det kunne ramme ham selv!
Ligesom New Orleans! Man troede jo ikke på det kunne ske før det skete!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 19:39

Oh Sorry! Jeg mente at Molo var den eneste der sad tilbage i New Orleans, alle vi andre asociale var flygtet mere eller mindre friviligt!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 20:04

Well! Det jeg egenligt mener Molo er du må erkende blacklistfunktioner er her på godt eller ondt! Jeg ved godt du sad tilbage med smerten da Klumme havde blacklisted alle "os" andre men det er en del af spillet! Kandu er ikke Gud eller radikal og sommetider har vi ingen infdlydelse på hvad der sker! Sjovt nok er alle dem der har blacklisted Arne Jacobsen de første der ryger ind i hans spørgsmål, og fordi det lader til at dine så gode venner klumme og creamygirl (din cyberkæreste) lige pludslig "faldt" dig i ryggen da gratisaviserne føg dig om øret, så er det jo egenligt ikke nok til at du ændrer på hele Kandu fordi det gik dig imod!
Jeg er ked af det på dine vegne men jeg tror ikke du ændrer noget ved at stille spørgsmål på spørgsmål for intet svar at få! Nogle mener ikke du er helt så populær som du selv tror, og jeg tvivler på at det har så meget med det her spørgsmål at gøre! Du blander dig meget og så må du tage de tæv det gir! Det gør jeg, det gør Klumme og det gør Creamy! Sådan er det bare! Vi er ikke ens og heldigvis for det!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 20:10

At Klumme så bare er bange for tæv (som alle tyranner er) så han blacklister alt og alle det er så en anden sag!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 20:22

Citat
molokyle

Dato : 29-08-06 19:08

--------------------------------------------------------------------------------
At blackliste nogle brugere og tillade andre i sine spørgsmål sidestiller jeg med:

POINTSNYD

Det kan du så sidestille det med, men hvad med dem, der giver point til en bruger, som ingen kender!!!!! Tillykke og velkommen !!!!!!!!!

At blackliste en bruger er en ting, men at blive blacklistet af af en bruger, som man samtidig kan sende et privat indlæg til er noget andet.

Der hvor jeg er blacklistet, kan jeg til brugeren sende et privat indlæg. Det ville jeg ikke som bruger ikke finde mig i. Brugeren har ikke ønsket den kontakt, derfor blacklistningen.
Det synes jeg skulle laves om.
Der er vel ingen bruger på kandu, der ønsker personlig kontakt med alle brugere på kandu.

Og dog det er der måske

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 29-08-06 20:25

Det blacklist ikon der sidder ved enhver ny kommentar er da, at friste over evne.
Jeg så det først for et par dage siden da jeg for første gang siden omlægningen lavede et spørgsmål - for øvrigt fordi jeg var blacklistet af ..(ja hvem mon).

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 20:40

e.c -> Jeg gør IGEN opmærksom på at jeg IKKE vil afskaffe blacklist funktionen. Den kan for visse profiler synes nyttig. Det jeg efterlyser er en måde at se om spørgmålet der stilles er åben for debat eller cencureret. Det er såmen det hele. Ønsker man at stille et spørgsmål hvor visse brugere er forment adgang, skal man da ha' lov til det.

Jeg mener at det enten skal fremgå som grafik ud for spørgsmålet eller som oplysning, hvis man klikker sig ind på spørgerens profil om vedkommende har blacklistet brugere, ikke nødvendigvis oplysninger om hvilke brugere det drejer sig om. Det 'rager' jo næppe andre. Man opdager det jo nok hvis man selv er blacklistet, men kan ikke på nogen måde se om andre er det.

ans -> Dette er en ganske anden problematik, som intet har med blacklisning at gøre:
Citat
..dem, der giver point til en bruger, som ingen kender!!!!! Tillykke og velkommen !!!!!!!!!

..hvoimod dette:
Citat
Der hvor jeg er blacklistet, kan jeg til brugeren sende et privat indlæg. Det ville jeg ikke som bruger ikke finde mig i. Brugeren har ikke ønsket den kontakt, derfor blacklistningen.
Det synes jeg skulle laves om.

..da er et udmærket foreslag

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 20:48

Der kom et ikke for meget med.

Men hvis man blacklister en bruger, så er det da s.... irriterende at man begge veje kan sende et privat indlæg.

Hører det så med til ytringsfriheden eller kan man sammenligne det med at få gratisaviser

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 21:02

ans -> Blacklister man brugere har man allerede givet køb på ytringsfriheden, så dit foreslag om ved en blacklistning at 'spærre' for private indlæg til/fra de brugere man har blacklistet helt i tråd med funktionen og som sagt synes jeg det er en udmærket ide.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 21:07

Set i kandu's perspektiv må det da også være positiv reklame at kunne markedsføre sig som et site der støtter 'Blue Ribbon'. Det vil annoncørene helt sikkert kunne lide, da dette forsvar af ytringsfriheden vil smitte af på deres produkter også.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 21:17

Næh ans! Det er prisen for at blackliste! Så kan man trods alt give "svinet" en privat behandling

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 21:18

Og lidt pædagogik!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 21:20

Gad vide om Nassar Khader har fået et Blue Ribbon fra Marianne Jelvig forøvrigt?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 21:33

Jeg ser intet 'Blue Ribbon' logo hos: http://www.khader.dk/

..ej heller hos: http://www.mariannejelved.dk/

Hvor fandt du dette tedd? ...eller var det en fejlplaceret 'vittighed'?

For mit foreslag om 'Blue Ribbon' er skam seriøst ment: http://www.eff.org/about/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 21:41

Fandt? Øh! Det var mere en formodning! Var der ikke noget med Nassar var blevet mere populær end Marianne?
Jeg kender jo mine radikale! More shit than bull!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 21:42

Mere relevant måske: http://www.eff.org/Censorship/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 21:45

Forøvrigt har de radikale jo osse været med på det forlig sammen med regeringen og DF at det er helt iorden at snuppe milliarder fra boligforeningernes fond! Så man kan tage lidt mere fra de fattige og give dem til de rige! Ak Ja!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 21:47
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 21:50
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 21:51

Gad vide hvor de radikale bor?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 21:53

Citat
tedd

Dato : 29-08-06 21:17

--------------------------------------------------------------------------------
Næh ans! Det er prisen for at blackliste! Så kan man trods alt give "svinet" en privat behandling

tedd hvor er du................. Ja jeg kan ikke finde ord for dit synspunkt.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 21:59

Kommer an på hvad du mener ans? Hvis Anders Fog nægtede dig retten til at diskutere offenligt så har du vel lov til at finde alternative veje? Hvis nogle blacklister dig så har du vel lov til at spørge dem privat hvorfor? Særligt når det er uforståeligt og kun for at afskrive dig retten til ytringsfrihed?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 22:02

Men jeg kan da sige dig tedd at jeg ikke vil finde mig i "en privat behandling". Om det så er et svin eller ej. Det samme vil gælde, hvis det var/er en bruger på kandu, der bliver truet, som offentliggør det her på kandu.
.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 22:06

tedd -> Juhuuu... synes du ikke at du bevæger dig en smule uden for emnet? Dette er et kandu.dk spørgsmål ...ikke smalsnak eller en partipolitisk debat. Ej heller et spørgsmål som alene er afledt af hverken arne.jakobsens eller andres 'meritter'.

Diskrepansen mellem ytringsfrihed og blacklistning har jeg flere gange gennem de sidste måneder bragt på bane; bl.a. diskuteret med profilen dova.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 22:12

Tror ikke Dova går ind under katagorien profilen!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 22:13

Personligt ønske jeg som udgangspunkt ikke at deltage i debatter hvor ytringfriheden er knægtet.

Derfor efterlyser jeg blot en måde at se om et spørgsmål er åbent for alle synspunkter eller forbeholdt en udvalgt skare brugere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 22:17

tedd

Du er bare for syg i hovedet. Jeg har ikke bedt om et privat indlæg fra dig, men du vil demonstrere at jeg uanset om jeg ønsker det eller ej kan modtage et privat indlæg fra dig.

"Trust me" det får jeg ændret.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 22:29

ans -> Udover hvad du påpeger som uheldigt ved virkemåden af blacklisning i forhold til private indlæg, burde der også være mulighed for at vælge denne funktion helt fra og istedet lave den om til en service man kunne abonnere på hvis man ønskede. Som udgangspunkt burde 'Private indlæg' være slået fra når man tilmelder sig kandu.dk som ny bruger. Der kunne så laves en 'offentlig' liste over brugere som man vil kunne skrive til og modtage beskeder fra og dermed se hvem der ønsker private beskeder. De profiler som ikke optræder på listen har så ikke tilmeldt sig denne 'service' og kan ikke kontaktes. For ikke det skal blive en jungle af profiler der melder sig ind og ud af disse lister, skulle blacklist funktionen stadig kunne effektures også under denne 'service'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 22:32

Faktis ville en blacklist mulighed alene for private indlæg mere være et forsvar af privatlivets fred på nettet end en egentlig begrænsning af ytringsfriheden og ikke være i konflikt med denne, som jeg opfatter privatliv og ytringsfrihed.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 22:42

I modsætning til hvad man måske skulle tro er min egen brug af 'Private indlæg' yderst begrænset.

Jeg foretrækker i langt de fleste tilfælde at føre sniksnak i fuld offentlighed, da jeg ellers har svært ved at se 'fidusen' ved dette board. Kontaktfora med private konversationer findes i rigelige mængder andre steder.

Scor.dk, dating.dk, diverse chatrooms og lign. mener jeg er de rette steder at gøre private bekendtskaber og udveksle private oplysninger.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 22:49

Ja ja ans! Det var ligesom du engang skrev til Kandu at jeg var ude på at sabotere forum her! Du fik fjernet indlægget i ca 2 sekunder og så kom det tilbage! Hvor herre bevares for en sagsbehandler looool!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 22:50

tedd er åbenbart af en anden mening.
Jeg har ikke ønsket et "privat indlæg" fra tedd p.g.a. denne tråd.

Men hvordan er jeg stillet i det øjeblik jeg offentligører "samtalen" mellem tedd og undetegnede.

ans

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 22:52

For min skyld offentliggør alt du vil kære ans! looool!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 22:53

Ans du har ret i at det er fjollet når privat besked virker efter en total sortlistning.
Det kunne også være rart at kunne slette alle de private beskeder som løber ind.
Jeg har været ud for nogen som opretter en ny for hver besked.
Og så lige at kunne melde fra på et spørgsmål uden først at skulle skrive en besked.

Blacklist er godt mod totalt generende brugere............ikke til dem der har en anden mening.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-06 22:53

Snupper lige et flueben her, inden mailboksen bliver helt fyldt.......

Tja når man ikke holder sig til spørgsmålet, var det måske smart at sende private mails

PS ment som en joke

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 22:54

Ja tedd jeg mener at du er syg i hovedet.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 22:55

Så kan du måske osse sige undskyld til emesen? Ja ham du har givet alle de point samtidig med du er i ledtog med klumme og alle hans følgesvende? Ok de to tre stykker! Men ec er jo osse ramt af klumme! Hvornår blir det din tur ans?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 22:58

?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 22:59

Øh! Sorry! Anede ikke emme var med på en lytter!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 23:01

Ja du mener jo osse Molo er en nasser so what the fuck?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 23:03

Jeg ved Eme ved så lad være med det spørgsmålstegn! Han ved ans, uanset hvor mange points du har givet ham!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 23:05

Så kom nu med den private afsløring! Det er ikke tavshedspligt for jeg er ikke din klient!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 23:05

Hov jeg er ikke ramt af klumme, som jeg er orienteret................jeg gider ham bare ikke.

Og det var ikke så mange point - men der er nok ingen, som har kigget på hvad
Eyvind = alm bruger, til gegæld har hentet hjem af point, uden at kunne bruge dem...............

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 23:08

Du er lidt dameglad eme! Klummes påklæb hænger ved!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 23:11

Så afslør nu hvad jeg har skrevet privat til dig ans!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 23:15

tedd -> Det var nu BjarneD som Klumme blacklistede i et Social politisk spørgsmål som udviklede sig til et spørgsmål om jeg "molokyle" personligt som menneske var en nasserøv eller ej, men egentlig denne tråd og dens emne mere eller mindre uvedkommende

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-06 23:16

Jeg er og har altid været dameglad.
Det er det skønneste der er opfundet, altså lige bortset fra mig selv.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 23:26

Citat
tedd

Dato : 29-08-06 22:02

--------------------------------------------------------------------------------
Og uanset hvad så har jeg aldrig lovet klumme tæsk, hverken offenligt eller privat! Ikke at jeg tror at du tror på det bare for at sige det som jeg er!
--------------------------------------------------------------------------------
Afslut debat

Svar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 22:06

--------------------------------------------------------------------------------
Hvad fanden snakker du om!!!!!!!!

Svar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 22:09

--------------------------------------------------------------------------------
Øh! Klumme tror jeg har lovet ham tæsk! Tror du virkligt jeg gad at tage fra Århus til KBH bare for at banke ham? Det lige meget! Du tror jo åbenbart mest på klumme!

Svar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 22:23

--------------------------------------------------------------------------------
Og hvad har det med mig at gøre. Jeg har da ingen anelse om hvem, der truer hvem.

Citat
tedd

Dato : 29-08-06 22:45

--------------------------------------------------------------------------------
Mener du virkligt jeg er syg i hovedet?

Det har jeg så svaret på i denne tråd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-08-06 23:37

Jeg er overbevist om at den person som er dum nok til at true Klumme med korporlig afstraffelse eller på anden måde kommer med trusler vil blive politianmeldt. Hvis truslerne er fremsat i dette forum som privat besked, føler jeg mig lige så overbevist om at det er udsmidningsgrund og at profilen vil blive slettet i så fald det kommer Teamet bag Kandu.dk for øre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 23:40

Du ret herlig, ans! Hvor er truslen henne?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 23:43

Minder om den gang du skrev breve til Kandu om at jeg burde blive smidt ud Hvordan har du det med dig selv?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 23:44

Hvad sygt er der med de citater du kommer med? Ak ja!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-08-06 23:46

Jeg mener stadig at du er syg i hovedet.

Læs dine egne indlæg i denne tråd og få en mening ud af det

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-08-06 23:48

Jeg håber du får held med dit forehavende molo, jeg vinger af.

//bentjuul

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 23:49

Ok du mener jeg er syg i hovedet! Og hvad så? Hvad siger det om dig kære ans? Hvis du vil bevise det så er det godt nok ingenting du kommer med der!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-08-06 23:51

Det minder sg mere om klummes udtalelser om folk han ikke kan lide, det du kommer med!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 00:03

Tak bentjuul

Det tager jeg som opbakning til:

1.) På en eller anden mærke tråde hvor spørgerens blacklistning af en/flere profil/-er IKKE forhindrer deltagelse (..for andet end en udvalgt skare brugere.) Evt. med en 'Blue Ribbon' ikon.

2.) At en blacklistning også medfører en spærring af 'Private indlæg' til/fra disse blacklistede brugere.

3.) Mulighed for at vælge 'Private indlæg' til eller fra, samt en liste over 'tilmeldte' brugere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-06 00:07

Næh jeg synes stadigvæk man skal ha lov til at komme med private indlæg til "idoten" der udelukker een!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 00:09

Ps. som tillæg til 1.)

..at hvis et spørgsmål er oprettet som 'Blue Ribbon' vil det ikke være muligt at blackliste brugere FØR spørgsmålet er accepteret eller anulleret.

Det ville jo være hovedløst at kunne stille 'Blue Ribbon' spørgsmål, hvis denne 'Freedom of Speech' trædes under fode med efterfølgende blacklistninger

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 00:17

I så fald vil blacklistningen være berettiget tedd. 'Idioten' som du så pænt udtrykker det skal selvfølgelig heller ikke være i stand til at chikanere de profiler vedkommende har blacklistet i form af 'Private indlæg'

Hvis vedkommende så ophæver blacklistningen midlertidigt for at kunne skrive private indlæg alligevel, er det at blacklist funktionen i private indlæg kommer til sin ret. Blacklistning i 'Private indlæg' alene skal selvfølgelig IKKE have indflydelse på, om man kan stille 'Blue Ribbon' spørgsmål eller ej.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-06 00:19

Ok! General Motors har lige flyttet fabriken og nedlagt en by på 100.000 Det må man ikke diskuttere privat eller sige til bossen via email at man er utilfreds? Ok skamstøtten er sg ligegyldig!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-06 00:20

Blue ribbons my ass! Tie a yellow ribbon around amar Molo!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-06 00:22

Jeg kan huske da de lukkede perpolysefabrikken, og da holmbladsgade blev spøgelseby! Var det ikke phillips der lå derude?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 00:27

tedd -> Kan ikke lige se hvad dette skulle vedkomme kandu.dk?

Du kan diskutere præcis hvad du har lyst til i private indlæg.

En blacklistning burde betyde at det bliver du afskåret fra.

..og jeg kan slet ikke se hvad det har med emails at gøre heller?

Tror du ikke du er lidt overtræt?

Selv vil jeg også takke af for idag, men vender efter al sandsynlighed tilbage i morgen

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-06 01:43

Næh! Jeg er mere interesseret i idoter! Ans påstår jeg truer nogle! Ans har meldt mig til politiet! ans har meldt mig til Kandu! Hvad laver du egenligt her ans?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-06 01:48

Det sjove er jeg har aldrig gjordt hende noget! Jeg har gjordt klumme noget! Jeg har gjordt creamy noget (tror jeg nok) men jeg har sg aldrig gjordt ans noget! Tvært imod jeg har bare været sød! Vorherre på lokum! Så pas på kære ans måske blir du interessant en dag!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-06 02:00

Socialrådgiver my ass! Jahh vi har en Molo! Han er en snyder! Vi må hellere sætte ham på plads! Ud med aviser! Vor herre bevares! Han er nasser! Den dag jeg kører på folk der er under mig er interessant. Men ok jeg er AP møller! Jeg siger nej til Danske Bank på førøyer! Jeg ejer verden! Men når det er svagpissere der begynder at køre på molo så er det patetisk!Ok han er selv ude om det!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-08-06 02:05

Jeg forstår dig ikke molokyle, at du bliver ved at fremture med spørgsmål om censur, jeg går ikke ind for censur, at der er nogle der bruger black list funktionen her på Kandu, til at udelukke brugere som har en anden mening end dem selv, det er deres problem ikke min. Jeg går ind for black list og vil ikke tøve et sekund med at bruge den, hvis en bruger begynder at genere mig, i stedet for at komme med et sagligt indlæg på spørgsmålet, at det så tilsyneladende er mulig at sende private beskeder til den man er blacket af, det bør Kandu lave om på. Jeg ville trække mig ud af spørgsmål hvor den ene efter den anden, blev udelukket på grund af de ikke lige er enige med spørgeren, længere er den ikke!
Kandu kunne også indføre den cencur at der ikke kunne skrives mere end for eksempel 15-20 indlæg i et spørgsmål så man ikke skal sidde den halve nat, for at kunne danne en overblik over inlæg i dit spørgsmål

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 30-08-06 02:09

Jeg synes at blackliste funktionen skal væk.

Alene det at man kan oprette et politisk ladet "tip" og forinden blackliste dem man tror vil give en 0 stjerner er, i mine øjne, nok til at man burde fjerne blackliste muligheden.

De få personer der gentagne gange opfører sig tåbeligt burde "Teamet bag Kandu.dk" give karantæne i en periode.

Jeg mener også at man bør fjerne muligheden for at have flere profiler.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 30-08-06 02:12

Ak ja, den kære BL-funktion

Surprice...jeg har ikke blacklistet nogen

Men er da selv blacklistet af nogen få, har jeg sådan fundet ud af hen ad vejen, når jeg kigger i et nyt spørgsmål og så får beskeden, at man ikke kan deltage.

Underligt nok er hovedparten af dem der har BL-et mig, enten "nye" brugere...eller også brugere hvor de og jeg aldrig har deltaget i samme spørgsmål

Nåe ja, og så ham gutten der er utrolig fikseret på sit "vedhæng" og ikke kunne tåle at få min og andres mening om den behandling han udsatte sin "diller" for....se linket her
http://www.jelqdevice.com/about_the_JELQ/how_it_works/

Men jeg synes det er dybt godnat, at man kan skrive pb-er til brugere som har blacklistet en.
Og det burde være sådan, at man f.eks. på sin profil kunne se hvem der har en på sin blackliste......
hvis funktionen fortsat skal være der i sin nuværende form.

Måske man kunne tænke sig en BLfunktion under mere administrative og kontrollerede former....såfremt altså, at der var en synlig webmoster eller moderator....altså noget med, at hvis man følte sig groft generet, kunne man have en "anmeldefunktion" og der så ud fra det blev vurderet sagligt om en blacklisting var rimelig og ud fra det givet mulighed for at man kunne "få lov til" at BL en bruger fra sine spørgsmål.

mvh dova

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-08-06 07:33

Den var smart dova, kan man få en der går den anden vej, så man kan passe sine bukser igen

Min sortliste bliver større og større.
Grunden er bla. at frasotere folk som ikke er kemisk sat sammen som jeg,
Er spild af tid, kommer med dårlige aogante bedømmelser af tip !

Der er et pointsystem, 'månedens bedste osv.' måske der mangler en 'månedens mest blacklistede'

eller et varslingssystem over brugere som pisser på folk der prøver at besvare deres tråd.
Ja faktisk er en del af dem jeg har på listen , nogen der kom der, pga deres egne tråde.
Det kan egentligt ikke bruges til noget,
men det er tit spild af tid at besvare en seriøs tråd, og man for sent opdager,
at dette er en af de der 'giv mig et svar og fuck af'

Gad egentlig ikke at blande mig ind her, men nu har jeg jo gjort det.

1. blackliste, er ok, men næste debat går vel på om der er rassistiske undertoner i ordet.

2. savner mere en 'dårlig bruger liste' !

Men måske er grunden til kandu's manglende deltagelse, netop at lige meget hvad der gøres,
så vil der starte lange debatter om emnet, kunne forestille mig at kandu er startet på hobbybasis,
og brugernes krav stiger , så der kræves fuldtidsansatte.
Hvor meget har vi betalt for at være her !

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-08-06 07:43

Nu havde det jo været rart hvis miritdk's fine smiley [no comment] havde virket.
http://www.kandu.dk/images/smileys/nocomment.gif
Den kunne måske have erstattet et par tidliger indlæg i denne tråd

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 08:44

BertelBrander ->

Det var også en måde at løse 'problemet' og jeg ville også sagtens kunne leve uden, men der er åbentbart stemning for funktionen blandt majorteten af brugere. Det er derfor at kandu.dk har implementeret den: På opfordring.

Mht. til flere profiler har jeg sådant set intet imod at dette bliver effektueret også, men hvorledes ville du implementere dette? IP spærring er ikke brugbart, men bruger blot en 'udenbys' proxy forbindelse eller benytter en anden computer/forbindelse. Email eller adresseoplysninger kan ikke rigtigt bruges til noget. Vil man snyde? Så snyder man

o.v.n ->
Citat
...nogle der bruger black list funktionen her på Kandu, til at udelukke brugere som har en anden mening end dem selv, det er deres problem ikke min.

Jo, det er i høj grad dit problem

Problemet ligger nemlig ikke i hvem som er blacklistet, men alene i at spørgsmål i f.eks. Politik, som for at skulle have nogen som helst værdi, skal være åbne for alle vinklinger af problematikken og dermed også for politiske modstandere. Ønsker man at stille et spørgsmål alligevel, selvom man har sorteret alle andre end kendte meningsfæller fra, skal man selvfølgelig have lov til det, men det bør kunne ses og fremgå af grafikken, således at en bruger som uforvarende er 'kommet til' i god tro at deltage, ikke spilder sin tid og/eller bliver buuuuet ud af samtlige andre deltagere i tråden, men på forhånd ved at i dette spørgsmål er debatten ikke fri.
Citat
Jeg ville trække mig ud af spørgsmål hvor den ene efter den anden, blev udelukket på grund af de ikke lige er enige med spørgeren, længere er den ikke!

Det er muligt, men dette kan du ikke bruge til noget i tip, som ligeledes mister sin værdi uanset kategorien !!!

dova -> En liste over hvem som har blacklistet en? Hvad i alverden vil du bruge dette til?

En smagsdommer til at afgøre blacklistninger kan jeg bestemt godt undvære. En moderators opgave består alene i at modere sproget. Altså fjerne obskøniteter og deciderede ulovligheder on-line. Her har kandu.dk istedet blot valgt at gøre opmærksom på reglerne for brug af kandu.dk i deres betingelser og skriver også der vil blive taget affære somfremt det opdages/anmeldes at noget sådant har fundet sted. Dette effektueres ind imellem:

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=78514

natmaden ->
Citat
..det er tit spild af tid at besvare en seriøs tråd, og man for sent opdager,
at dette er en af de der 'giv mig et svar og fuck af'

Præcis. Jeg er 100% enig i denne betragtning

..men:
Citat
..savner mere en 'dårlig bruger liste' !

Kan jeg ikke til min død se kan bruges til noget som helst. Minuspoint findes allerede indbygget i pointsystemet og hvem skulle afgøre hvad eller hvem 'en dårlig bruger' er? Igen rent smagsdommeri.

[no comment] =

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 08:58

Jo mere jeg tænker over det jo mere bliver jeg overbevist om at 'Blue ribbon' ikonen bør tildeles brugeren. Således at det altid fremgår ud for prifilnavnet om vedkommende går ind for 'Freedom of Speech' (ytringsfrihed). Dermed kan man altid i samme øjeblik man klikker på et spørgsmål se om spørgeren er interesseret i at kunne vælge mellem forskellige kommentarer eller blot ønsker et svar i en bestemt 'farve'. Denne 'Blue Ribbon' mærkning af brugeren skal kun fremgå for spørgsmålsstilleren. Deltagerne skal selvfølgelig ikke have påklistret etiketter. Det er jo op til spørgeren, hvilke kommentarer der opfattes som seriøse, relevante eller brugbare.

Opretter man så et spørgsmål hvor man i forvejen har forment andre adgang? Får man ingen 'Blue Ribbon' ikon som spørgsmålsstiller og kan derfor roligt regne med at jeg ikke vil deltage i spørgsmålet. Sikkert en stor lettelse for mange, som så ikke længere behøver blackliste mig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-08-06 09:11

Tænk os nu lidt om, kære Kandumedbrugere....................................
Læg vel mærke til hvad der egentlig sætter disse, syntes jeg, ubehagelige skænderier igang.

Det er den skappe og klamme debatør/provokatør som sætter lus i skinpelsen.

Vel er vi uenige om mange ting.............men vi plejer da at kunne debatere og drille.
Men nu er det ligesom, ved at blive et gadeslagsmål, i forskellige tråde.
Jeg har før oplevet den type mennesker i det virkelige liv, som kun er ude på at provokere,
og sætte folk op mod hinanden.
Værn os mod den slags personer.
Hilsen fra
e.c / emesen / Eyvind.

Ps. Jeg vil straks blakliste alle der prøver, at sige mig imod.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-08-06 09:16

Citat
tedd

Dato : 30-08-06 01:43

--------------------------------------------------------------------------------
Næh! Jeg er mere interesseret i idoter! Ans påstår jeg truer nogle! Ans har meldt mig til politiet! ans har meldt mig til Kandu! Hvad laver du egenligt her ans?

Jeg ved ikke hvor tedd får alle de tanker fra, for intet af det er rigtigt.

At han også skriver, at jeg flere gange har skrevet til kandu for at få ham smidt ud er det rene vås.

Det var lidt uden for emnet, men han kommer med beskyldninger mod mig, som der intet hold er i.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 09:35

ans -> Helt iorden for mig. Nu tilkommer det ikke mig at 'forsvare' tedd, men jeg oplevede mange af tedds bemærkninger igår som rimeligt uovervejede, meningsforstyrrede, malplacerede og usammenhængende. Som jeg nævnte : Han var måske overtræt eller 'lidt' ved siden af sig selv? Dette er lidt trist, da jeg ellers betragter tedd som en rimelig sober og seriøs bruger, men vi ka' jo alle ha' en off-day

Jeg synes det ville være på sin plads om tedd kom med en forklaring på denne 'vaklen', mangel på fokus og så undskylde overfor ans, som jeg ikke kan se har gjort noget som helst 'underligt'? Ans har også irettesat mig et par gange, men det har altid været noget vi har kunne tale os tilrette om eller også har vi skiltes i en fordragelig tone ...og ueninghed.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 09:45

e.c -> Det er IKKE altid de samme brugere som 'ødelægger' en fordomsfri debat med blacklistninger og 'Fuck af..' bemærkninger. Jeg har i flere tilfælde mødt brugere, som konsekvent blacklister brugere, hvis de bliver sagt imod. Det er denne type brugere jeg ønsker at sortere fra og det kan nemt gøres ved at 'mærke' de brugere som ikke blacklister til højre og venstre. Blacklistningtyperne er nemlig spild af min tid føler jeg.

De som så synes de 'uretmæssigt' kommer til at tilhøre de IKKE 'mærkede' brugere fordi de af den ene eller anden grund har nogen i 'Den Sorte Bog'. Tjaeh... de må så undvære mine Guldkorn eller finde sig et andet forum at være smagsdommere i.

</ http://www.eff.org/br/brstrip.gif >

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-08-06 09:52

Molo - du læser min kommentar men ser ikke hvad der står, som jeg opfatter det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 09:58

Min mening er at hvis en deltager i en tråd oprettet af undertegnede ikke kan 'opføre sig ordentligt', saboterer med ligegyldigt nonsen, er 'grim' i munden, fremturer med ukorrekte oplysninger, faktuelle fejl og lign vil blive gjort opmærksom på det og vil da helt sikkert se sig afskåret fra at få godkendt sine kommentarer som svar. I yderste konsekvens kan man jo annullere spørgmålet og så er det ude af verdenen. Jeg har svært ved at se at en blacklisning er løsningen og har aldrig selv følt jeg havde behov for eller et ønske om at 'bortvise' andre brugere. I disse tilfælde vil jeg sige som o.v.n : ..det er deres problem ikke mit.

I de tilfælde hvor jeg er af den overbevisning der har fundet et strafbart forhold sted, vil jeg ikke tøve med hverken at gøre brugeren og/eller Teamet bag Kandu opmærksom derpå, samt evt. indgive politianmeldelse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 10:01

e.c -> Muligvis, men er du så sød at uddybe din kommentar en smule?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-08-06 10:05

Det jeg mener er, at vi lader os provokere til småskænderier, i stedet for alm. meningsudvkslinger.

Det var bare det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 10:11

Så vidt jeg husker var ønsket om en blacklist funktion i første omgang et ønske om en 'ignorer knap'. Altså en knap man kunne vælge, således at man slap for at læse visse brugeres kommentarer.

...eller husker jeg helt forkert?

Dette er noget ganske andet end en 'Blacklist knap' og for min part helt i orden. En sådan knap ville jo ikke føre til cencur for andre end de, som ikke ønskede at læse bemeldte brugers kommentar.

Argumentet med at blackklist funktionen skulle være for børnenes skyld, mener jeg ikke holder vand. Det er forældrenes (..og Kandu's) ansvar at børn ikke bliver forulempet på nettet.

Og selvom funktionen måske alligevel er lavet med dette ædle formål for øje? Så må jeg beklage at det ikke virker efter hensigten !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 30-08-06 10:15

Tja - det er nok rigtigt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 10:20

e.c -> Nu er det altid en subjektiv betragtning og et spørgsmål om temperament, hvad man opfatter som skænderi og hvad man opfatter som meningsudveksling. Begge dele hører livet til. Så langt har du ret. Om man føler sig provokeret er ligeledes en 'privat' sag, som man ikke kan opstille regler for, hvis man ønsker ytringsfriheden opretholdt. Disse ting må man gøre op med sig selv og finde ud af om man ønsker at deltage på ytringfriheden og demokratiets betingelser.

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-08-06 10:48

Det modsatte af blacklisten, det må være hvidlisten,
Ingen krig uden kærlighed, eller omvendt.

Hvidlisten, den er spøjst nok ikke ophævet til at have sit eget faneblad http://www.kandu.dk/UserMail.aspx

Altså er posivtivlisten mere skjult end negativlisten,
og det er altså ikke særlig positivt
Næ det er til at blive helt negativ over

nå men posivtiv + negativ = [no comment] ,
som ikke er lig med den der mundlamme sorrugatsmiley

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 10:59

natmaden ->
Citat
Dine favorit brugere

Dine favorit brugere side : 0 af 0

--------------------------------------------------------------------------------
Du har ikke tilføjet nogle favorite brugere.
--------------------------------------------------------------------------------
[0-0] af 0 side : 0 af 0

Det vil dermed sige jeg ikke kender nogen hvide?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 11:00

..men heller ingen sorte:
Citat
Blacklistet brugere

Liste over de brugere som ikke må kommentere dine indlæg side : 0 af 0

--------------------------------------------------------------------------------
Du har ingen blacklistet brugere registreret.
--------------------------------------------------------------------------------
[0-0] af 0

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-08-06 11:37

Argumentet med at blackklist funktionen skulle være for børnenes skyld, mener jeg ikke holder vand. Det er forældrenes (..og Kandu's) ansvar at børn ikke bliver forulempet på nettet.

Dette mener jeg heller ikke holder vand, hvordan skal det kunne være forældrenes ansvar at børnene ikke bliver forulempet på kandu?? Jeg f.eks sidder da ikke på nakken af min unge når han er på kandu.

Jeg syntes om BL knappen og har også brugt den, jeg bryder mig ikke om at blive talt svinsk til, og jeg vil da bestemt mene at knappen har gjort sin positive virkning, idet profilen som var årsag til min BL næsten aldig har de udbrud mere, og netop på det grundlag ville jeg ophæve BL igen igår.

At andre bruger BL funktionen på andre måder, syntes jeg simpelthen er for tåbeligt, men sådan er vi jo så forskellige.

At man kan fortsætte med private indlæg efter brug af BL er helt hen i vejret, men får man et indlæg fra en man har BL, kan man da ignorerer indlægget.

Om kandu også skal til at have Blue Ribbon, ved jeg nu ikke, er vi ikke ved at være for langt ude??

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-08-06 11:59

[defcon2] Hmm! Er du nu sikker på at du ikke har manipuleret dem ???

Lysegule lister,, hmm !

Lad os blande hele møget, og kalde det grålister ,
Men der skal selfølgelig være en lysegrå og en mørkegrå liste.

Eller som i bold, man får det gule kort af en bruger, inden man bliver rødlistet

Hvis I ikke snart opfører jer totalt underligt,
Så hvidlister jeg hele bundtet.

Ps. gælder kun for brugere der er født en lørdag mellem 9-11,
og ikke har været i Skotland inden for de sidste 2 timer.

Hvad sker det hvis man blacklister google, de har jo snart en googleknude
i alle www nettet's samlinger, også http://www.eff.org/

Citat
Dine favorit brugere
--------------------------------------------------------------------------------
# Bruger

1 karina-vagina
2 lovenatmad
3 sild
4 jomfruen
5 molorator
6 cesillie_frø
7 lolita
8 madøre
9 bagermester
10 Stram
11 megalægger
12 ølpigen
13 miss_foster
14 trusseløs

Citat
Liste over de brugere som ikke må kommentere dine indlæg side :
--------------------------------------------------------------------------------
# Bruger Medlemsdato

1 Redskin
2 nassekaj
3 AF
4 G_Custer
5 G_Bush
........ + de 20-30 andre.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 386 point
Dato : 30-08-06 12:06

Jeg har ikke brugt black list funktionen, men jeg mener den har sin berettigelse, der var brugere som ikke kunne finde kammertonen og som nu skriver så man kan holde ud at læse deres indlæg, og jeg vil mene, at man ret hurtig spotter de brugere, der udelukker alle andre end rygklapperne og holde sig derfra, det behøver jeg ikke et speciel mærke til
Lad black list funktionen være som den er

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-06 12:58

Nåh jeg gik bare lidt i selvsving pga af min fødselsgave fra min søster! 2 flasker hvidvin

Men når ans kalder mig syg i hovedet må jeg jo hellere bevise hun har ret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-08-06 13:06

tedd men du risikerer ikke at blive blacket af molokyle som ønsker muligheden afskaffet (heller ikke af mig) synes nu heller ikke du var så slem

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 30-08-06 13:12

med fødselsdagen Tedd hvornår den så end var??

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-06 13:19

Det var vist onsdag i sidste uge Nordsted

Kommentar
Fra : ans

Dato : 30-08-06 13:22

tedd

Så kan du måske lige bevise de beskyldninger du kommer med mod mig.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-08-06 13:22

Citat
Fra : tedd Dato : 30-08-06 12:58

Nåh jeg gik bare lidt i selvsving pga af min fødselsgave fra min søster! 2 flasker hvidvin

Men når ans kalder mig syg i hovedet må jeg jo hellere bevise hun har ret

Hvilket er helt unødvendigt. Det beviste du inden Ans skrev, at du er syg i hovedet!!

Citat
Fra : tedd Dato : 29-08-06 21:17

Næh ans! Det er prisen for at blackliste! Så kan man trods alt give "svinet" en privat behandling

En privat behandling?! - Jeg tilslutter mig, at du må være syg i hovedet

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-06 13:25

Ja det er der sådan set ikke noget overraskende i at du mener creamy

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 30-08-06 13:29

Men fin timing fra ans og creamy!

Du skal lære ikke at tage alting bogstaveligt, ans, selvom det står på skrift!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 30-08-06 13:58

Glemte du ikke i farten tedd, at dokumentere dine hæslige og ganske upassende forsøg på at få det til at se ud som om, at ans har et horn i siden på dig?!

Jo det gjorde du, men det er jo set før, at du slynger direkte usandheder ud om andre kandu brugere. Og det er også set før, at når du bliver bedt om at forklare/dokumentere – så skrider du bare fra tråden!!

Og oveni hatten, så tillader du dig tilmed at genere "Svin" der BL dig med en privat behandling?!

Søg dog hjælp

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-08-06 17:07

Av der er 19 brugere på kandu der hedder svin*
, og ingen der hedder vildsvin* ,,, Vildt

Sjovt at du altid gider og grave i gamle links ans og lige har noget på nogen,
Det kan dronningen også, dog vist nok helst i Ævgybten

Det dersen blacklistning, det sker da alle steder, spørg bare WWW.RKI.DK
Armis folket kalder det fremmedegjort,
Jehova kalder det usynliggjort !
Teletubannerne kalder det kort og godt, de andre !

Fælles for den er at de gør det i et enigt fællesskab.

Selv den lokale købmand kan ende med at blive overset,
når bilka har deres halvårlige fødselsdagstilbud på en palle røde pølser.

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 30-08-06 17:08

Citat
Søg dog hjælp

Øhhh Creamy .. hvorfor tror du at vi er på kandu ????

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 30-08-06 21:07

Med hensyn til flere brugerprofiler til samme bruger: Ja, man kan let snyde hvis man vil. Men jeg ser ingen fornuftig grund til at have flere profiler. I andre fora hvor man ikke må have flere profiler er det mit indtryk at der er meget få med flere profiler.

Man kan naturligvis også omgå blackliste funktioner, men de fleste brugere vil nok tænke sig om en ekstra gang hvis de blev blacklistet i en periode.
Hvis det er den enkelte bruger der skal blackliste dem de ikke vil se, beskytter man jo netop ikke nye brugere der ved et uheld kommer til at falde over de brugere der ikke kan finde ud af opføre sig ordentligt.

Jeg tvivler på at "teamet bag kandu.dk" har resourcer til at lege "politibetjent". Andre fora har frivillige "co-admins" der kan blackliste folk der opfører sig tåbeligt. Jeg er ret sikker på at der også blandt kandu's brugere er nogen der vil hjælpe med at holde orden på stedet.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 22:47

Jamen er der slet ingen som kan læse inden ad?

Det er/var BertelBrander som foreslog blacklist funktionen afskaffet?

Dette har jeg sympati for

...men jeg har igen og igen og igen skrevet:
Citat
Et muligt kompromis med de brugere som ønsker at bibeholde blacklist funktionen og de af os som hellere så den hén hvor pebberet gror, kunne være noget alá dette:

a.) Kandu.dk kunne mærke spørgsmål, hvor spørgeren IKKE har blacklistet andre brugere...

..det er heller ikke min intension med mit spørgsmål at forhindre folk i at blackliste hinanden ud af bagdøren,

Man skal kunne blackliste al det man lyster...

Jeg gør IGEN opmærksom på at jeg IKKE vil afskaffe blacklist funktionen.

..der er stadig stemning for at beholde blacklistfunktionen og derfor ingen grund til at lave om på dét.

Men men men... hvorfor er der så stor modstand mod, at man kan se om en spørgmålsstiller åbner en tråd, hvor 'nogen' ikke kan deltage?

Jeg har foreslået et 'Blue Ribbon' ikon, men der kunne sikkert findes andre 'mærker', tekst, hieroglyffer, krummelurer eller...? som kunne give samme information.

Hvad er det man har at skjule? Hvad er det der er for 'langt' ude: Nordsted1, o.v.n m.fl. ???

Nordsted1->
Citat
Dette mener jeg heller ikke holder vand, hvordan skal det kunne være forældrenes ansvar at børnene ikke bliver forulempet på kandu??

Jo, det er netop forældrenes ansvar at opdrage deres børn og holde øje med hvad de foretager sig. Det er hverken Kandu's blacklistfunktion, skolen, fritidshjem eller andres ansvar, hvorledes 'poderne' benytter husets computer.

I vinter/forår arbejdede (..) jeg på en folke skole hvor vi måtte 'blackliste' arto.dk pga. arrangerede tæskehold mm. Sitet blev også 'blacklistet i SFO'en. ...men når underne kom hjem?
Tror du forældrene bekymrede sig hvor ungerne surfede, downloade, chattede eller hvad de nu ellers foretog sig på nettet?

Hvis kandu.dk blev et problem for børns sarte ører kan jeg godt love dig at det for længe siden var kommet til debat i det ganske land og adgang var spærret alle de steder hvor børn kunne surfe herind i offentligt regi

Ansvars forflyttelse til dette sites indhold er en sovepude for 'travle' forældre. Kræves det også at pornosider har ret meget andet end et indgangsspørgsmål:

I'm under eighteen [Exit] --- I'm over eighteen [Enter]

Næeh.. vel

Så hvorfor ikke ved IKKE blacklistede og dermed 'frie' tråde lave samme 'Stopklods' i form af et mærke:

For børn [CENCUR] --- Ikke for børn [Fri debat]

*IMHO* </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-08-06 22:55

Kandu HAR jo skrevet hvordan indlæg administreres her på sitet:
Citat
lad være med at være dum ved at sende eller transmittere/overføre noget forfærdeligt, truende, ærekrænende, modbydeligt, skandaløst, ophidsende, pornografisk, væmmeligt, ondt, blasfemisk materiale, der på nogen måde kan komme i konflikt med lovgivningen, da dette kunne resultere i en civil retssag.

Hvad børn ellers kunne støde på som ikke hører ind under hvad kandu her skriver, vil jeg bestemt mene er deres forældres ansvar. Altså om de får lov at deltage på kandu og derfor færdes herinde.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-08-06 00:31

Tja molo,
Det er mig for dybtsindigt, lad kandu.dk'teamet' træde frem, men ikke hos mig, jeg har netop
blacklistet dem, de har kun to spørgsmål og ingen af dem er lukkede på behørlig vis !
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=2371

Så hvis der nu kommer en lyserød sløjfe ved hver bruger der har en blackliste,
så vil du altså ikke deltage,,,, hmm.
Måske et kik på andre steder end lige kandu, ville udvide horisonten.
Kandu er det eneste sted jeg kender , hvor at der kan sidde nogen('teamet')
og glo ned i et akvarie fyldt med tissemyre (kandusser).
Det er alá Big Brother..
Der findes masser af velfungerende fora, uden blacklister.
Det er der ikke brug for, sikkert fordi der er en synlig deltagelse af siderejere.

Det dur jo heller ikke ude i samfundet, hvis politiet, sad der hjemme på deres flade, vel !!
Tvært i mod, når tingene koger et eller andet sted, tales der om at politiet skal være mere synlige.

Jeg siger ikke at 'teamet' skal være politi, men at 'teamet' er et eller andet ubeskriveligt usynligt!
Måske bare en klump grøn gelé.

Holder stadig på at et rødt bånd efterfulgt af hvor mange, en bruger er blacklistet af,
Kunne give et fingerpej om, om man gad at spilde tid, på sådan en bruger.
Brugeren ville jo så til en hver tid forsvare sig selv(i egen tråd).

og dit forslag om en ignorerfunktion, hmm spyt lige tedd´s føsdagshvin ud.
Hvordan f.....<-(børnecensur ) skulle man kunne følge en tråd,
hvor halvdelen af indlæggende mangler ?????
Så er det godt nok nemmere, lige at sætte noget blackgaffatape på tværs over skærmen !!

Tænk hvis kandu var en ungdomsklub eller en børnehave,
hvem ville sende deres børn sådan et sted hen,
Man melder sig til under dæknavn, og fra kontoret kommer der en seddel ud under døren,
med et kodeord, dagen efter efterlader man bare ungerne med sig selv.

Lige noget for Desmon Morris..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-08-06 02:27

Vi kan vel tænke selv, jeg mener som før
Citat
jeg vil mene, at man ret hurtig spotter de brugere, der udelukker alle andre end rygklapperne og holde sig derfra, det behøver jeg ikke et speciel mærke til

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-06 09:02

Molo..... jeg holder skam øje med hvilke sider min "unge" er inde og kikke på, meeen jeg står jo ikke på nakken af ham hver gang han er online, men selv om jeg holder øje, kan jeg jo da ikke forhindre at han bliver forulempet på kandu, ikke at det har været tilfældet.

Det jeg mener med at det er for langt ude med Blue Ribbon, er at det primært vil være i smalltalk og politik bølgerne kan går højt, og mon ikke vi kan gennemskue, hvis alle er enige

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-06 09:20

natmaden -> Det er jo det jeg siger:
Citat
Argumentet med at blackklist funktionen skulle være for børnenes skyld, mener jeg ikke holder vand.

..samt:

Så må jeg beklage at det ikke virker efter hensigten !!!

Det diskussionen om børn og internet synes jeg vi kan fortsætte andetsteds, men vil lige komme med et sidste kvæk:

Forældre kan heller ikke kører i røven på deres børn, når de kører knallert, men det er da deres ansvar om børnene har lært færdselsloven, om de kører forsvarligt og at knallerten ikke er ulovlig.

Jeg lukker og slukker, da jeg føler alle som havde lyst har givet deres besyv med. Da der åbenbart ikke er den store opbakning til forslaget, vil jeg lade det falde og undlade at kontakte kandu.dk

Ja, jeg må nok lære at se mig lidt 'bedre' for og spotte bemeldte brugere,
....hvordan jeg så end skulle bære mig ad med det, når det ikke fremgår om disse har blacklistet?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-06 09:25

Tak for svaret o.v.n.

ALLE -> Tak for deltagelsen. Altid rart når nogen har en selvstændig mening om tingenes tilstand

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 31-08-06 09:31

Selv tak, skulle det være en anden gang

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-08-06 10:11

ja så er vi jo enige molo,
det er bare så svært når du bruger alle de dersens fremmedeord så som censur og såén

Jeg kikker selv til tider i brugers profiler, kikker i nogen af deres gamle ubsvarede spørgsmål,
og danner mig et indtryk den vej.
Nok mere fordi at jeg er pisse træt af at eks. hjælpe med lange koder , for at opdage at tiden var spildt.
lange koder kan også være korte, mest fordi at der er lagt tid i at optimere.
om jeg bare ignorere eller sortlister, det er brugere jeg ikke vil bruge tid på.

denne tråd er sikkert lukket når jeg trykker send, og jeg køber mig ikke ind.

Så god Weed-end øh week

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-06 10:17

Ja molo har jo lukket spørgsmålet og så han ikke flere mails til denne tråd, men jeg er sikker på at han lige holder øje med tråden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 31-08-06 10:18

der manglede lige et "får" LOL

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 31-08-06 11:40

lidt sent ude,men en mening har jeg,og skriver den selv om tråden er lukket. Jeg mener at alle disse tråde om blaklisnings funktionen,og specielt dem hvor man med fuld skrue sidder og klapper hinanden på ryggen fordi en eller anden har udelukket en, to eller tre profiler fortæller hvem der sidder med det største ego. og det er er ikke trådopretteren der har blacklistet, men den /dem der sidder og er åh så enige om hvor latterlig denne profil er. det vil være rart,hvis folk i stedet for at åbne tråde for at få medhold,rygklappere og 'åh hvor er den og den da dum i hovedet', i stedet indser,at det er deres eget ego det er galt med.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-06 18:31

ans -> Korrekt !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 31-08-06 18:33

Knete -> jeg er ikke helt sikker på hvad du mener? ...men jeg er enig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 31-08-06 23:00

nej jeg kan godt forstå at du ikke fik meningen i mit forrige svar. Jeg beklager formuleringen og undskylder det med,at jeg ikke havde sovet efter en dobbeltvagt

Men det jeg mener er at det er pisse irriterende med den mængde af tråde,hvor folk bare sidder og brokker sig, og ynker over,at man er blevet udelukket /blacklistet fra et spørgsmål. Det minder om den adfærd man kan observere 'børnene' inde på arto.dk fremviser,,,

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 31-08-06 23:29

Ja, for fanden....jeg er sgu så pisse træt af brok...folk brokker sig fordi de ikke har noget bedre at give sig til.
Sjovt nok kan en larmende 3. klasse pisse mig mindre af, end en mandsperson som brokker sig over fuldstændige ligegyldige ting...

For dælen..kig ud af vinduet..sommeren går på held...naturen er så ufattelig smuk, alt bugner af frø og svulmer...snart er træerne bare så blændene smukke, at man må hive efter vejret..

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 31-08-06 23:55

Her hvor jeg sidder er solen altså blacklistet til i morgen tidligt

Hvorfor brokke sig over alt det brok,
Så kører kausellen jo bare en omgang mere

jeg vil atter prøve at komme ud, væk med fluebenet,
Det lykkedes ikke sidst !

God weekend

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-09-06 23:24

Jep... vi ses i næste ..natmaden

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 02-09-06 23:57

hov hov !
Den er vist intern hva !

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-09-06 00:01

altså, intern = de andre mangler meningen/sammenhænget....

tror at det er nu jeg må skrive 'got you'

Hit med extra stjernerne

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 03-09-06 00:06

De andre mangler meningen/sammenhænget.... = blacklistet fra sammenhænget .

[DerManglerEnSmileyFor[ROF]EfterEn40ÅrsFødselsdagSmiley] [Hik]